Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet uge 3 (Selvportræt) indkomne bi~
Fra : Erik W.

Dato : 20-01-05 10:26

Jeg er spændt på at se, hvad I har at byde på!
Husk at skrive dit navn ind i subject/emnelinien istedet for "skriv navn
her"

Husk at skrive kritik til alle billederne, der deltager i stafetten inden
for
den angivne tidsfrist.

Og husk: Det er vigtigere at lære, end at vinde stafetten!

Og lige en sidste ting. Vi var nogen stykker der startede stafetten igen
efter utallige opfordringer. Jeg vil gerne opfordre alle som gerne vil have
gang i den igen til at poste et billede, også selvom om man måske ikke synes
man lige har tid. Det tager tid at løbe den i gang, efter at have holdt en
pause.

Man kan poste billeder indtil søndag formiddag så man har det halve af
weekenden til at få lavet et godt selvportræt.
Billederne kan postes på egne servere, på www.fotokritik.dk og lignende.

Mvh Erik

Fra : Food_life

Dato : 20-01-05 10:55

On Thu, 20 Jan 2005 10:25:40 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

>Jeg er spændt på at se, hvad I har at byde på!
>Husk at skrive dit navn ind i subject/emnelinien istedet for "skriv navn
>her"

Hermed mit bud:

>http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-4

MVH

Mogens

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-01-05 12:38

> Hermed mit bud:
>

> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-4
>
> MVH
>
> Mogens

LOL

Så er mit her http://schreiber.se/displayimage.php?album=3&pos=0

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Erik W.

Dato : 22-01-05 09:42

"Thomas Schreiber" skrev i en meddelelse

> Så er mit her http://schreiber.se/displayimage.php?album=3&pos=0

Jeg synes faktisk at det er et rigtigt godt bud Thomas. Lyset falder godt og
der er et godt lys i dit venstre øje. God sorthvid konvertering.
jeg kan godt lide linierne og vinklen i baggrunden, men er det med vilje du
har lavet DOF
så dyb? Hvad blænde brugte du?
Ansigtet er lidt fortegnet men det nok ideen med billedet. Men jeg kunne
godt tænke mig at se det samme billde taget på lidt større afstand med en
50mm på blænde 2.8. Ellers et det et godt billede.

Mvh Erik

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 09:47

On Thu, 20 Jan 2005 12:38:17 +0100, Thomas Schreiber wrote:

> LOL
>
> Så er mit her http://schreiber.se/displayimage.php?album=3&pos=0

Helt fint i sort/hvid. Det giver en anden dimention til billedet. Jeg er
lidt i tvivl om jeg godt kunne tænke mig, mere lys i hele dit ansigt eller
som det er kun i halvdelen. Det kan jo også ødelægge. Jeg kan se at det er
taget med et gammelt canon A10, hvor der ikke ret mange
instillingsmuligheder og ikke laver DoF som et DSLR. Så det er godt. Men
som Erik skriver et 50mm på 2.8 ville nok ikke være helt dårligt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-01-05 15:19

"Thomas Schreiber" <no@use.com> skrev i en meddelelse

> LOL
>
> Så er mit her http://schreiber.se/displayimage.php?album=3&pos=0

På mange måder et udmærket selvportræt.
Den skæve vinkel giver en anden dimension, men billedet er beskåret for tæt i
kinden og hagen.
Samtidigt er vidvinklen lidt uheldig, da hagen er forstørret (Jeg har set
Schreiber IRL)
Et stykke papir eller pap som reflektor ville ha gjort underværker ved at
kaste lidt lys tilbage i ansigtet og have lysnet den højre øjenhule og måske
givet lidt refleks i øjnene.

Men jeg kan lide den alvorlige mine og den skæve vinkel

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-01-05 22:02

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Hermed mit bud:
>

> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-4

Ja, det er da et bud. Jeg synes figuren er ganske sjov, men skal jeg være
ærlig, så kan jeg ikke se, hvad det har med et selvportræt at gøre.

MVH
Thomas Sass Pedersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 09:34

On Thu, 20 Jan 2005 10:55:29 +0100, Food_life wrote:

> Hermed mit bud:

> MVH
>
> Mogens

Et udmærket billede af en træfigur, men ikke noget jeg vil forbinde med et
selvprotræt. Nærmest et sjovt billede.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-01-05 15:11

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Hermed mit bud:

Tjah, jeg kan regne ud, at du må være kok (hint= træfiguren og dit alias)
Man kan så spekulere i om du osse er lidt af en træmand

Ideen er selvfølgelig sjov idet figuren stemmer overens med dit erhverv, men
ellers ......

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 22-01-05 00:34
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-01-05 09:31

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message
> Her er så mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-5
>
> Mvh Erik

Fedt billede!

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 22-01-05 11:03

Her er så mit forsøg udi selvportræt.

http://www.coolscreen.dk/displayimage.php?album=4&pos=2

Hilsen Tommy

Fra : Erik W.

Dato : 22-01-05 17:01

"Tommy Hjorth" skrev i news:41f224eb$0$272$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Her er så mit forsøg udi selvportræt.
>
> http://www.coolscreen.dk/displayimage.php?album=4&pos=2

Haha godt billede, men hvorfor vernder du ryggen til, når man alligevel
sagtens ville kunne genkende dig udfra tegningen

Jeg var godt klar over at nogen her i stafetten måske ikke lige har lyst
til at banke sit glatte ansigt ud over usenet, og det her er en kreativ måde
at løse det på. Selve billedet er veleksponeret og med en god komposition.

Mvh Erik

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 10:00

On Sat, 22 Jan 2005 11:03:22 +0100, Tommy Hjorth wrote:

> Her er så mit forsøg udi selvportræt.
>
> http://www.coolscreen.dk/displayimage.php?album=4&pos=2
>

> Hilsen Tommy

Også en fin ide. Jeg kunne godt tænke mig en lidt dybere DoF så du selv
have været med i focus. Og at bagrunden var noget mere lige, den har en
sjov bule midt på, og dækkede hele billedfladen.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-01-05 15:28

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse
> Her er så mit forsøg udi selvportræt.
>
> http://www.coolscreen.dk/displayimage.php?album=4&pos=2

Sjov og rimeligt veludført ide.
Personligt kunne jeg godt ha tænkt mig dit ansigt lidt mere i profil og en DOF
stor nok til at dække både dig og staffeliet.

Kompositionsmæssigt er der intet at udsætte på billedet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-01-05 06:49

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse
> Her er så mit forsøg udi selvportræt.
>
> http://www.coolscreen.dk/displayimage.php?album=4&pos=2
>

> Hilsen Tommy

Jeg er ikke sikker på om ikke jeg kan li tegningen mere end fotografiet,
den er sprudlende og charmerende, hvad jeg mangler i fotografiet er
lidt atmosfære, det ligner en opstilling i et foto atalier.. Ellers er ideen
god nok, med flot lys og bedre omgivelser havde den holdt overgodt. -max-

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 22-01-05 11:07

Thomas Schreiber wrote:
> [...]

Et rigtig godt billed, hvor mange timer har man ikke brugt i computer
skærmens skær.

Tommy

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-01-05 21:54

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Her er så mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-5
>
> Mvh Erik

Hej Erik.

Jeg synes det er en fed idé du har fået her. Hvor mange aftener bruger man
ikke bag den forbistrede skærm og forsøger at få sine billeder til at se
bare lidt seværdige ud. Jeg synes dog det kunne have været sjovt, hvis du
havde vendt hovedet og set lidt forskrækket ud, så portrættet af dig selv i
skærmen havde spillet lidt mere. Blot en tanke i hvert fald. Idéen er helt
sikkert god.

MVH
Thomas Sass Pedersen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-01-05 00:01

Erik W. wrote:
> Her er så mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-5

God stemning - god ide.

vh
Jan

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 09:52

On Sat, 22 Jan 2005 00:34:08 +0100, Erik W. wrote:

> Her er så mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-5
>
> Mvh Erik

Rigtig god ide du har fået der. Flot billede.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-01-05 15:24

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Her er så mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-5

Det er en rigtig fed ide dér!
Billedet er meget godt, men dybdeskarpheden måtte godt have fået en tand til
eller to
Jeg ku osse tænke mig, at billedet på skærmen var lige knapt så highkey, men
det er bestemt en balancegang.

Det er absolut en ide, der fortjener at bleve arbejdet videre med.

Flot arbejde!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-01-05 06:51

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Her er så mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-5
>
> Mvh Erik

Det er sjovt og det er skide godt - fedt at se stafetten i fuld sving. -max-

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 22-01-05 17:28

Davs, jeg er ny her men håber, det er OK, at jeg lige dropper et bidrag
ind.
Det er ikke det store kunstværk, men jeg syntes lige, jeg ville vise
flaget.

Mvh. Thomas Arildsen

--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 22-01-05 17:34

Flot din skovl!
Her er linket:

http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-6

Fra : Erik W.

Dato : 22-01-05 18:32

"Thomas Arildsen" skrev i newssk0ix9k4xp8our@thomas.tele2adsl.dk...
> Her er linket:
>
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-6

Det kan du dælmeneme tro det er [Ole Thestrup mode off] Håber at du
bliver en af de faste bidragydere.

De er såmænd slet ikke så tosset, nu kender jeg dig jo ikke, men jeg får en
forestilling om, hvordan du er som person ved at se på billedet, og det var
et af de kriterier jeg meldte ud med da jeg bekendtgjorde emnet.
Men nu handler fotostafetten jo om at lære af hinandens kritik, og derfor
vil jeg også give det et par ord med på vejen.

Ideen med billedet er sjov og det fungerer fint. Farverne er lidt flade i
det, måske på grund af lyset. Det kan få noget mere spræl i Photoshop. Ved
RAW konverteringen er 10-25% saturation passende til portrætter.
Naturmotiver kan tage en del mere. Billedet har en forbløffende mangel på
skygger, hvilket kan være udmærket til portrætter, men jeg kan godt lide at
der er lidt spil mellem højlys og skygge. Ved Raw konverteringen kan man
regulere skyggernes hårdhed ved at flytte på "shadows" skyderen.

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-01-05 21:56

"Thomas Arildsen" <thomas@fjerndette.arildsen.org> skrev i en meddelelse
newssk0ix9k4xp8our@thomas.tele2adsl.dk...

> Flot din skovl!
> Her er linket:
>
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-6

Hehe, at du ligefrem ligger ud med at kalde dig selv en skovl, det må være
for egen regning

Nej, idéen er faktisk ganske fin, jeg synes dog billedet kommer til at virke
lidt travlt pga. alle de linier der er i det ved vinduerne og murene. Men
det er en smagssag.

MVH
Thomas Sass Pedersen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-01-05 15:31

"Thomas Arildsen" <thomas@fjerndette.arildsen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
En enkel ting dér!
Det er slet ikke så tosset endda.
Kun er det en skam, at linierne i billedet styrter. Det burde rettes lidt op.

Jeg kan godt lde den lidt hemmelighedsfulde stemning i billedet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 23-01-05 22:24

Sun, 23 Jan 2005 15:30:42 +0100, Frodo Nifinger
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev:

> En enkel ting dér!
> Det er slet ikke så tosset endda.
> Kun er det en skam, at linierne i billedet styrter. Det burde rettes
> lidt op.

Ja, det kan jeg godt se, det er ikke så heldigt. Det tænkte jeg ikke over,
da jeg tog billedet. Min trefod går ikke så højt op, så jeg blev nødt til
at lade kameraet skyde billedet lidt opad.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 22-01-05 21:48

> Jeg er spændt på at se, hvad I har at byde på!
> Husk at skrive dit navn ind i subject/emnelinien istedet for "skriv navn
> her"

Ja, denne gang vil jeg også deltage. Ikke med verdens bedste billede, men
hvad, sådan skal det jo være, nå det bliver lavet i absolut sidste øjeblik.
Alle informationer omkring billedet kan findes på følgende link, hvor også
billedet kan ses:

http://home6.inet.tele.dk/sass/fotostafetten/stafetten.htm

MVH
Thomas Sass Pedersen

Fra : Erik W.

Dato : 22-01-05 22:51

"Thomas Pedersen" skrev i

> [...]
øjeblik.
> Alle informationer omkring billedet kan findes på følgende link, hvor også

Det er et godt billede Thomas. Du skriver at det skal afspejle lidt af dig,
og det tror jeg det gør. Man får lyst til at pakke spinnestangen og tage ud
til det der sted og få en kop kaffe samme med dig.
Det er lidt ærgeligt at du har placeret kameraet så højt synes jeg. Det gør
at betragteren af billedet bliver tilskuer med distance istedet for at komme
ned i øjenhøjde og være med ved bålet og få røg i næsen. Jeg tror godt at du
kunne have fået ligeså meget af vandet med og måske endda mere med kameraet
sat i din øjenhøjde eller en anelse lavere.
Billedet er en anelse lyst i forhold til lyset der er sådan lidt
solnedgangsagtigt, måske skulle du ikke have gjort det lysere i PS.
Desuden falder lyset lidt uheldigt i forhold til dit ansigt, så noget af
ansigtet kommer til at ligge i skygge.
Ellers er billedet rigtigt godt og bygget på en god ide.

Mvh Erik

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 09:32

On Sat, 22 Jan 2005 22:50:59 +0100, Erik W. wrote:

> [...]
> ansigtet kommer til at ligge i skygge.
> Ellers er billedet rigtigt godt og bygget på en god ide.

Jeg vil give Erik ret i det han skriver, det eneste jeg gerne vil tilføje
er at jeg også godt kunne tænke mig lide mere at de ansigt, enten at du
havde drejet dig lidt eller flyttet kameraet lidt. Og at det hele var lidt
mere komprimeret så du er tættere på tingene.

Jeg havde selv fundet en ide til et billede, men det ville kræve et stativ
og det har jeg ikke lige råd til at købe, så der bliver ikke noget fra min
side i denne uge.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-01-05 12:02

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det har jeg ikke lige råd til at købe, så der bliver ikke noget fra min

Takker for ordene Jens og Erik. Jeg var med nogle andre gutter da billedet
her blev taget (der er dog brugt fjernbetjening her, så det er et
selvportræt), men vi har et par idéer vi skal have testet.
Jens, et stativ er ikke nødvendigvis et must, jeg har taget mange billeder,
hvor jeg har brugt forskellige ting som stativ, sten, bøger, altmuligt. Det
vigtigste er bare, at kameraet ligger nogenlunde stabilt, så kan alt lade
sig gøre

MVH
Thomas Sass Pedersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 12:38

On Sun, 23 Jan 2005 12:01:44 +0100, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> vigtigste er bare, at kameraet ligger nogenlunde stabilt, så kan alt lade

Det skulle desværre bruges der hvor jeg gerne ville tage det, for det var
i naturen og der var intet i miles omkreds der kunne bruges. Jeg har
tidlige brugt de ting jeg kunne som "stativ". Havde jeg kunnet sætte min
monopod ordentligt fast havde jeg brugt den. Jeg ville gerne have det som
et aften/nat foto og var ude at kigge på et par lokaliteter jeg mente
egnede sig. Fik ingen billeder og tabte eyepiece (eller hvad det nu
hedder) til kameraet og opdagede det først igår eftermiddag. Æv.

Ser frem til at lære en masse på lørdag. Så lige på DMI at chancerne er
rimelig store for godt vejr.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-01-05 18:42

> [...]
> hedder) til kameraet og opdagede det først igår eftermiddag. Æv.
>
> Ser frem til at lære en masse på lørdag. Så lige på DMI at chancerne er

Ja, vejret idag var fint, fik dog ikke selv taget mange billeder af det
Eyepiecen sidder lidt for løs på de D70-kameraer, jeg mistede også min for
et stykke tid siden, og har ingen idé om, hvor det var henne

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 19:39

On Sun, 23 Jan 2005 18:41:49 +0100, Thomas Pedersen wrote:

> Ja, vejret idag var fint, fik dog ikke selv taget mange billeder af det

Rigtig godt, men fik kun trykket 2 gange på udløseren. Det ene var til
skrældespanden og det andet kan bruges når man tager i betragtning af at
det er min første musvåge.

> Eyepiecen sidder lidt for løs på de D70-kameraer, jeg mistede også min for
> et stykke tid siden, og har ingen idé om, hvor det var henne

Har en ide om hvor den er, men der lagde noget sne nu her i formiddag, da
jeg var nede at kigge. Så den er afskrevet.

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-01-05 19:49

Jens Stadsgaard wrote:
> Har en ide om hvor den er, men der lagde noget sne nu her i
> formiddag, da jeg var nede at kigge. Så den er afskrevet.

Øv. Nå, men jeg vil da så anbefale dig at prøve sådan en her:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=37419&is=REG -
jeg købte en i Photografica dengang jeg havde D70 - kostede vist en 20'er.
Den er klasser bedre end den medfølgende, sørger for at lyset bliver lukket
ude. Men det er vel nok en smagssag. Jeg har også fået mig en til mit 20D,
det er dog en anden model, men stadig en Nikon. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
""Desværre er det jo ikke en beskyttet titel at kalde sig profesionel,"
lyder det fra Fotografernes formand, Peter Thornvig, der også er medlem af

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 20:34

On Sun, 23 Jan 2005 19:49:05 +0100, Morten Wartou wrote:

> [...]
> ude. Men det er vel nok en smagssag. Jeg har også fået mig en til mit 20D,
> det er dog en anden model, men stadig en Nikon. :)

Tusind tak for linket Morten. Men det var til en canon 300d, hvilket også
er på siden. Portoen er for dyr fra USA, men jeg kigger efter sådan en hos
en fotohandler eller skriver til Photofrafica. Men det må vente lidt.

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-01-05 22:18

Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> også er på siden. Portoen er for dyr fra USA, men jeg kigger efter
> sådan en hos en fotohandler eller skriver til Photofrafica. Men det

Hm. Hvorfor troede jeg det var til D70? Nå, men okay, de kan sikkert også
fåes til 300D :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Kodak har _ALDRIG_ produceret Kodakchrome som 120 rullefilm," - Niels Riis
Ebbesen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-01-05 15:35

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alle informationer omkring billedet kan findes på følgende link, hvor også

Dejligt stemningsfuldt sted og billedet er meget dig! (Nu kender jeg dig jo
lidt

Jeg ku godt ha tænkt mig ansigtet lidt mere i profil eller rettet mod
kameraet.
Der er osse nogen bevægelsesuskarphed omkring hovedet.
Ellers dejligt semningsfuldt,men jeg mangler da osse smøgen i mundvigen!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-01-05 07:03

"Thomas Pedersen"
> [...]
> Alle informationer omkring billedet kan findes på følgende link, hvor også

Det er sku ikke nemt at stille sig op og tage billeder af sig selv
Men der er mange gode ting her, og i mange af de andre indsendte
foreslag. Kan li at du i omgivelserne prøver at formidle hvad du bla.
handler om.. Og du har lavet en slags trekant komposition, udtrykker
ro og harmoni, jada mange gode ting her.. Lidt større kontrast ville jeg
nok have gået efter og måske mørkere.. Fint billede med plads til lidt
opstramning... -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 25-01-05 17:54

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ro og harmoni, jada mange gode ting her.. Lidt større kontrast ville jeg
> nok have gået efter og måske mørkere.. Fint billede med plads til lidt

Takker for ordene, Max. Jeg skulle have ventet en time med at tage billedet,
så havde der været den smukkeste blå himmel at arbejde med, men sådan er det
jo, hehe Men jeg skal nok lege videre med det, jeg tror den kogekedel
kan være med i nogle gode billeder med tiden, når jeg en gang får lært at
fotografere mennesker

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-01-05 18:15

"Thomas Pedersen"

> [...]
> jo, hehe Men jeg skal nok lege videre med det, jeg tror den kogekedel
> kan være med i nogle gode billeder med tiden, når jeg en gang får lært at

Den ser smart ud - og du kan fotografere mennesker, de er lettere end fugle,
og det kan du fanme - flot regnbue på psig forøvrigt, den tror jeg der er penge i..!!!
-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-01-05 14:40

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er spændt på at se, hvad I har at byde på!
> Husk at skrive dit navn ind i subject/emnelinien istedet for "skriv navn
> her"

Jeg kommer lige halsende med et selvportræt her:

http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-9

Det er ingenting i forholdtil det jeg egentligt havde udtænkt, men tiden
forhindrer mig i at blive ved og forfine billedet, så det ligner ideen.
Egentigt ville jeg ha skudt billedet på arbejdet, men nye regler der,
forhindrer mig i at tage kameraet med.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 23-01-05 18:44

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhindrer mig i at blive ved og forfine billedet, så det ligner ideen.
> Egentigt ville jeg ha skudt billedet på arbejdet, men nye regler der,

Hehehe, den var sgu go, Jesper. Den ligner dig på en prik, sådan så du i
hvert fald ud sidst vi så dig i Hillerød Nej, fin idé du har fået,
billedet er måske lidt mørkt, men det er jo en smagssag, jeg må så indrømme,
at jeg sidder ved en ret dårlig skærm hvad det angår.

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 23-01-05 22:57

"Frodo Nifinger" skrev i

> Jeg kommer lige halsende med et selvportræt her:
>
> http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-9

Jeg kan ligeså godt sige det med det samme... jeg bryder mig ikke om
billedet. Det skyldes dels nogle tekniske ting, men også det mere
indholdsmæssige. For det første synes jeg mere at det er en karikatur end et
portræt, jeg tror det havde været meget mere spændende at se dig få noget
af din egen personlighed frem i billedet. For det andet ligger der en
slagskygge over det meste af den synlige del af dit ansigt.
Jeg ville hellere have set et billede med færre rekvisitter, og at der havde
været arbejdet mere med lys og spil med kameraet. Opgaven var jo at lave et
portræt - ikke et modelfoto.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-01-05 07:08

"Frodo Nifinger"> Jeg kommer lige halsende med et selvportræt her:

> [...]
> forhindrer mig i at blive ved og forfine billedet, så det ligner ideen.
> Egentigt ville jeg ha skudt billedet på arbejdet, men nye regler der,

Ja det går lige ind - Et fremragende billede, om det så ligner dig
skal jeg ikke kunne sige, men det er mit favorit billede i denne
uge - Bragende flot..! -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-01-05 09:42

> Ja det går lige ind - Et fremragende billede, om det så ligner dig
> skal jeg ikke kunne sige, men det er mit favorit billede i denne
> uge - Bragende flot..! -max-

Tak for kritikken Max!

Jeg skal ellers lige love for, at det billede deler vandene.
Det er åbenbart en "love or hate thing".

'Billedet er selvfølgelig ikke et "Sådan er jeg" billede, men en karrikatur på
en chokolademedarbejder.
De fleste af os må siges at dyrke rundbuestilen, i hvert fald har vi fået
udleveret rundt arbejdstøj, mig selv ingen undtagelse.

Selv er jeg langt fra tilfreds med resultatet.
Ungerne havde spist den banan, jeg ville ha brugt skrællen fra, så jeg måtte
undvære den. Jeg havde glemt at tage de hvide arbejdsko med hjem, så jeg måtte
bruge mine egne træsko, Solen stod lavt og skarpt ind i carporten, som var det
eneste sted, jeg ku finde med en rimeligt neutral baggrund. Reflektoren bag
mig, hjalp kun lidt.
Chokoladen, jeg havde smurt rundt om munden, var ikke mørk nok. Skarpheden
ligger heller ikke på mig, men bagude.

Jeg ku bli ved med at finde fejl, men når man er så arbejdsramt, som jeg, er
ideerne ofte langt bedre end resultatet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 24-01-05 11:29

Det har været spændende at se de forskellige bud på et selvportræt. Nogle
har valgt at tage et billede af en figur, en enkelt har valgt at poste et
ældre billede. Det er gode billeder, men jeg kan ikke vurdere dem i forhold
til fotostafetten. Heldigvis er der nok billeder at tage af:

Jespers billede http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-9
bygger på en sjov ide, men er ikke rigtigt vellykket imho.
Jeg var nok lidt hård i kritikken af billedet, men jeg ved han kan tage det

Tommys billede http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-5
er på samme måde bygget over en god idé. Det har en finurlig
dobbeltbetydning, og har en god komposition og lyssætning. Et rigtigt godt
billede også rent teknisk bortset fra at dybdeskarpheden burde have været så
dyb at både maler og maleri stod rimeligt skarpt.

Der var tre Thomas'er med i denne runde, og jeg kan sige med det samme, at
det er en Thomas som vinder.

Thomas Sass Pedersen
http://home6.inet.tele.dk/sass/fotostafetten/stafetten.htm
Som altid leverer Sass varen, det er utvivlsomt rundens lækreste billede.
Når jeg alligevel ikke har det som vinder, er det fordi jeg oplever man som
beskuer af billedet ikke rigtigt kommer tæt på, - man er mere som en
tilfældig forbipasserende.

Thomas Arrildsen http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-6
Jeg har virkeligt overvejet om dette billede skulle vinde. Jeg føler her at
man kommer tæt på personen, og billedet fungerer fint. Til gengæld synes jeg
at billedet er lidt fladt mht farver og skygger, og ikke helt lige så
spændende som det billede jeg har valgt som vinder. Men godt gået Thomas
Arrildsen - du er en tæt nummer to.

Thomas Schreiber http://schreiber.se/displayimage.php?album=3&pos=0
Med enkle midler og et ældre digicam synes jeg at Schreiber har leveret det
mest spændende selvportræt i denne runde. Lyssætningen i ansigtet er god med
et godt catchlight i hans venstre øje. Også perspektivet er godt, og det
giver billedet et dramatisk udtryk, selvom jeg kunne have ønsket mig lidt
mindre forvrængning. Det er det billede jeg er vendt tilbage til hver gang
jeg har kigget billederne igennem og jeg er ikke i tvivl...

Tillykke Thomas Schreiber du er en vinder! Du har nu den ære at vælge emne
og være dommer for runden i uge 5. Du bedes poste emnet for uge 5 i en
selvstændig tråd hurtigst muligt.

Mvh Erik