Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Minolta A2: Har andre disse problemer?
Fra : Kent Glerup

Dato : 16-01-05 14:04

Hejsa

Jeg har netop opgraderet til v1.12, nyeste firmware.

Dette giver en stor forbedring på flere områder. Jeg har dog fået to ret
håndfaste problemer.. Hvis andre også har disse problemer nytter det jo nok
ikke meget at sende kameraet til rep..

Problem 1:
Funktionen "delete marked frames". Når jeg vælger dette, låser kameraet
øjeblikkeligt. Batteriet skal ud/i før kameraet lever igen..

Problem 2:
I "playback mode", hvis jeg trykker pil-op, for at visse EXIF og histogram,
låser kameraet på samme måde.

Det skal nævnes at jeg har snakket med den danske Dimage-support. Den
supporter jeg fik fat i var vist på "hvordan skal jeg vende et CF-kort"
niveauet.. Han anede ikke hvilken firmaware "hans" A2'er havde, og han mente
heller ikke man kunne se det på kameraet! Det tog noget tid at guide ham
gennem menuen for at finde det.. Ret ironisk egentlig, når man snakker med
en supporter!

MVH
Kent Glerup

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 16-01-05 18:26

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:csdohn$bhg$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> gennem menuen for at finde det.. Ret ironisk egentlig, når man snakker med

Hej Kent
Jeg har og det samme Minolta A2.
Jeg har ikke nogle problemer, men jeg er ikke klar over hvilken firmware jeg
har.
Hvis du vil fortælle mig hvor jeg finder denne, og evt. hvordan jeg
opgraderer er jeg meget interesseret.
Jeg har lige "pløjet" manualen igennem, men synes ikke at kunne finde noget
omkring dette.
Hilsen
Jørgen

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-01-05 19:14

> Hvis du vil fortælle mig hvor jeg finder denne, og evt. hvordan jeg
> opgraderer er jeg meget interesseret.

kontrol af firmware:

1. Tænd kamera.
2. Hold knappen i funktionshjulet inde (drejeknappen på ventre side)
3. Tryk "menu"
4. Tryk på "I+" knappen

Kameraet skulle gerne vise firmwaren i displayet nu.

Firmware-download:
http://konicaminoltaeurope.com/software/pi_customer.html

Ved dog ikke om jeg tør anbefale at downloade denne firmware.. Den har jo
givet mig lidt problemer :-/

MVH
Kent Glerup

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 16-01-05 19:43

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:csealo$10sf$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> http://konicaminoltaeurope.com/software/pi_customer.html
>
> Ved dog ikke om jeg tør anbefale at downloade denne firmware.. Den har jo

Hej Kent

Min version siger 1.12e.
Jeg har lige endnu engang checket de samme funktioner, som du har nævnt.
Det gav ingen problemer.

Hilsen
Jørgen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 16-01-05 21:03

"Jørgen Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Hej Kent
>
> Min version siger 1.12e.
> Jeg har lige endnu engang checket de samme funktioner, som du har nævnt.

Hej igen Kent
Jeg har lige "kikket" i den medfølgende CD hvor Viewer har version 2.3.2.,
men driver version til Dimage A2 nemlig 1.12e, kan jeg ikke lige finde på
skiven.
Jeg forestillede mig eventuelt at kunne sende en driver til dig, men den kan
vist ikke bruges til noget.
Hvis jeg kan være behjælpelig på nogen måde skal du bare sige til.
Hilsen
Jørgen

Fra : Kirsten

Dato : 18-01-05 00:51

Jeg kan kun sige det samme som ovenstående !
ingen problemer her.
mvh Kirsten

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-01-05 21:08

> Min version siger 1.12e.
> Jeg har lige endnu engang checket de samme funktioner, som du har nævnt.
> Det gav ingen problemer.

Bugger..

1.12e er nyeste version, så der kan du sove trygt.
Ligner en tur til fotobiksen!

MVH
Kent Glerup

Fra : Lars Holst

Dato : 18-01-05 18:11

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> said in

> [...]
> noget tid at guide ham gennem menuen for at finde det.. Ret ironisk
> egentlig, når man snakker med en supporter!

Jeg har ikke A2 modellen men 7i.

Med den model er det kritisk hvilket fabrikat af CF kort du bruger.

Jeg har haft et "forkert" CF kort og oplevet stort set samme problem som
dig.

Hvilket kort bruger du?

--
Lars Holst

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-01-05 19:59

> Med den model er det kritisk hvilket fabrikat af CF kort du bruger.
>
> Jeg har haft et "forkert" CF kort og oplevet stort set samme problem som
> dig.
>
> Hvilket kort bruger du?

Jeg har to kort: Et 40x PQI 256MB kort, samt et Kingston Elite Pro 512MB.
Fejlen var identisk ved begge kort. I den tidligere firmware var der ingen
problemer med funktionerne.
Da problemerne først kom efter opgraderingen, regner jeg ikke kortene for
problemet.
Kameraet er forøvrigt indleveret til reperation nu.

MVH
Kent Glerup

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 19-01-05 13:58

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:csjm27$7ou$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> problemet.
> Kameraet er forøvrigt indleveret til reperation nu.

Hej igen Kent
Som det fremgår af tidligere mail, så har jeg også det samme apparat.
Jeg er lidt nysgerrig - er apparatet defekt, eller er det bare et driver
problem?
Hvis det er det sidste - hvordan stiller man sig så mht. garanti/betaling?
Hvor gammelt er dit apparat egentlig?
NB. Jeg er yderst tilfreds med mit.
Hilsen
Jørgen

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-01-05 21:20

> Hej igen Kent
> Som det fremgår af tidligere mail, så har jeg også det samme apparat.
> Jeg er lidt nysgerrig - er apparatet defekt, eller er det bare et driver
> problem?

Lader til at selve kameraet er defekt. Firmwaren blev lagt ind en ekstra
gang, med samme resultat...

> Hvis det er det sidste - hvordan stiller man sig så mht. garanti/betaling?

Der skulle ikke være bøvl med garantien.

> Hvor gammelt er dit apparat egentlig?

Uhh.. Ca. 3 måneder.

> NB. Jeg er yderst tilfreds med mit.

Også her

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 20-01-05 11:15

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:csmf68$2um7$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> gang, med samme resultat...

> Der skulle ikke være bøvl med garantien.

Tak for dit svar - jeg ønsker for dig, at det hurtigt bliver ordnet.
Hilsen
Jørgen

Fra : Sidse

Dato : 25-01-05 09:53

Hej Kent
Jeg arbejder ved westheimer, den danske inportør af Konica-Minolta,
vi har prøvet at skrive til din e-mail, men vi kan ikke rigtig finde den
rigtige kombination af den

Hvis du skriver den til mig vil du blive kontaktet af en derfra!

Hilsen Sidse

sidsesnabelawestheimer.dk