Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nicon eller Leica
Fra : max

Dato : 14-01-05 14:33

Hvis du kan li billeder med fotografiske kvaliteter, SKAL du vælge et
digitalt slr - hvis du bare vil have billeder og ikke gider slæbe på
en masse så køb Leicaen - imo too bad Leica er gået på kompromis på
den måde (lille sensor) - Tænk hvis de havde lavet et full frame
"digicam" rangefinder ala M serien, uuhhuu.. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-01-05 14:37

max wrote:
> den måde (lille sensor) - Tænk hvis de havde lavet et full frame
> "digicam" rangefinder ala M serien, uuhhuu.. -max-

Max, det dér er altså meget belastende... kan du ikke finde en
løsning der gør at du kan holde tråden ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : AS

Dato : 14-01-05 15:23

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> den måde (lille sensor) - Tænk hvis de havde lavet et full frame
> "digicam" rangefinder ala M serien, uuhhuu.. -max-

Snart skal genopleves Zeiss Ikon, og der er planner at lave den også digital
senere. Om digital del er ikke officielt, men der blev ikke sagt "nej" til
direkte spørgsmål.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-01-05 15:50

AS wrote:
> Snart skal genopleves Zeiss Ikon, og der er planner at lave den også digital
> senere. Om digital del er ikke officielt, men der blev ikke sagt "nej" til
> direkte spørgsmål.

Øj, nu du siger Zeiss Ikon...

http://gallery.nathue.dk/tingsager/Kameragrej/CRW_6068.jpg

Måske man burde bruge det her på et tidspunkt? der står Zeiss Ikon
på det et par steder :)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-01-05 16:18

max wrote:
> Hvis du kan li billeder med fotografiske kvaliteter, SKAL du vælge et
> digitalt slr - hvis du bare vil have billeder og ikke gider slæbe på
> en masse så køb Leicaen

Den kunne jeg da godt tænke mig en (fornuftig) forklaring på.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Fra : Kenneth K

Dato : 14-01-05 18:50

On Fri, 14 Jan 2005 16:17:30 +0100, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> Den kunne jeg da godt tænke mig en (fornuftig) forklaring på.

På et DSLR kan man kontrollere dybeskarpheden meget bedre end med de små
kameraer. Det er lettere at isolere motivet fra baggrunden. Det er en hel
basal kvalitet som de små kameraere bare ikke kan lave på samme måde. Det
er det jeg tror Max mener med "fotografiske kvaliteter".

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-01-05 19:32

Kenneth K wrote:

> [...]
> en hel basal kvalitet som de små kameraere bare ikke kan lave på samme
> måde. Det er det jeg tror Max mener med "fotografiske kvaliteter".

Jeg er helt på det rene med det du nævner samt en del mere. Det var mere
den skråsikre, kategoriske bemærkning om at man ikke skulle kunne opnå
fotografiske kvaliteter med andet end et dSLR. Havde den haft en smiley...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-01-05 12:03

Kenneth K wrote:

> [...]
> små kameraer. Det er lettere at isolere motivet fra baggrunden. Det
> er en hel basal kvalitet som de små kameraere bare ikke kan lave på

Det er lidt pudsigt, fordi oftest oplever jeg dybdeskarpheden som en
mangel - jeg må blænde ned for at få tilstrækkeligt meget af den. Jeg er
helt med på, at det ind imellem kan være en fordel med en lille
dybdeskarphed - men lige så ofte er det en ulempe.

--
- lalleglad amatør af Guds nåde.
PS: Mine ynkelige knipserier i et ualmindeligt rædselsfuldt layout kan

Fra : Vibeke

Dato : 14-01-05 21:53

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den måde (lille sensor) - Tænk hvis de havde lavet et full frame
> "digicam" rangefinder ala M serien, uuhhuu.. -max-

Leica er på vej med et digetalt slr http://www.leica-camera.dk/ i deres R
serie, men det bliver dyrt.

Mvh Vibeke

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-01-05 11:06

Vibeke wrote:
> Leica er på vej med et digetalt slr http://www.leica-camera.dk/ i deres R
> serie, men det bliver dyrt.

Og til gengæld bliver det nok også forældet før det når at komme

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk