Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafetten: Emne til uge 3: Selvportræt~
Fra : Erik W.

Dato : 14-01-05 00:07

Jeg er blevet bedt af Jesper om at overtage stafetten og poste et emne for
næste uge med frist Torsdag d. 20. Januar
Emnet er:
************
* Selvportræt *
************

Lad være med at stikke hånden ned i skuffen og tage et gammelt. Benyt denne
uge til at få lavet et frisk billede af dig selv til din hjemmeside.
Fotokritik.dk er fuldt af billeder hvor folk har fotograferet sig selv i et
spejl, prøv at undgå det og brug istedet fjernudløseren eller timeren.
Ellers er der frit slag, men det gælder som med alle andre portrætter at
kvaliteten ligger i hvor godt indtryk vi kan få af dig som person blot ved
at se på billedet af dig. Hvis du kan få dig selv til at se lækker ud gør
det ikke noget

Mvh Erik

Regler:

Vinderen af konkurrencen for uge 1 vælger temaet for uge 3, og så
fremdeles.
Af hensyn til at folk skal have fornøden tid til at jage, bliver det
således.
Derfor vælger jeg osse temaet for uge 2.
Herefter er det så vinderen af forrige uges stafet, der udvælger temaet og
er
dommer for stafetten.

Den bundne opgave skal løses i den kommende uge, og jeg vil oprette en
"resultattråd" torsdag d.6/1 2005 inden midnat med emnelinien
"Fotostafet -Bunden opgave i uge 01. Indkomne billeder",
hvor I bedes offentliggøre et link til, hvor
jeres løsningsforslag til den bundne opgave kan beses.

Billeder kan lægges online hos www.fotokritik.dk eller lign. steder.

Hvis der er nogen, der gerne vil lægge serverplads og båndbredde til
fotostafetten, skal de være velkomne.
Ellers er det folks eget problem at poste billedet.

Reglerne for indsendte løsningsforslag er simple:

- Et billede pr. deltager
- Billedet kan været taget med analogt hhv. digitalt kamera
- Billedet _skal_ være taget i ugens løb - altså ingen brug af billeder fra
jeres gemmer
- Billede skal offentliggøres under fuldt navn
- Billedet skal være et løsningsforslag på den bundne opgave, og bør ikke
kunne være genstand for fortolkning i forhold til tema/emne
- Billedet må kun manipuleres som en helhed, dvs. beskæring og regulering af
farver, kontrast, lys, skarphed osv. er tilladt; kloning, sammenkopiering
osv. er ikke tilladt
- Billedet må maksimalt fylde 1280x1024 pixels og skal offentliggøres i
JPEG-format
- EXIF-data må meget gerne være tilgængelige i billedfilen, men det er ikke
et krav
- Teknik skal på opfordring oplyses
- Link til billedet skal være offentliggjort i den dertil oprettede
"resultattråd" senest midnat mellem fredag og lørdag

Fra midnat mellem fredag og lørdag skal billederne bedømmes og kommenteres.
De indkomne løsningsforslag kommenteres og debatteres i den oprettede
"resultattråd". Alle er velkomne til at kommentere/debattere - også jer,
der ikke har egne billeder "i ilden". Idéen med debatten er, at vi hjælper
hinanden til at rette fejl, blive bedre næste gang, rose gode
løsningsforslag, skose de mindre gode og muligvis blive enige om,
hvilket billede der bedst løser opgaven.

Den officielle debat afsluttes søndag kl. 20.

Da jeg har valgt denne uges tema/emne, vælger jeg suverænt, hvilket billede
der imo bedst løser opgaven. Mit valg vil - efter bedste evne - afspejle
gruppens holdning som jeg tolker den i debattråden. Fotografen bag det af
mig valgte billede overtager stafetten, vælger næste uges tema/emne,
opretter et indlæg med dette senest midnat mellem mandag og tirsdag og en
"resultattråd" torsdag aften. Herefter kører rouletten igen. Ugens
tema/emne-vælger afgør suverænt, hvilke parametre vedkommende vil lægge vægt
på, når vedkommende efterfølgende vælger "ugens billede". Dog skal valget
begrundes og det anbefales, at opgaven går på tur mellem så mange
forskellige deltagere som muligt.

Når tema/emne vælges, vil jeg foreslå, at vi holder os inde for rimeligt
snævre rammer, så vi ikke skal vurdere alle mulige fortolkninger af et
tema/emne, der ligger milevidt fra hinanden. Formålet med den bundne opgave
er at opøve billedsyn og teknik, og ikke mindst få en masse inspiration fra
hinanden - ikke at afteste deltagernes evne til at abstrahere og fortolke.

Fra : Ole jensen

Dato : 14-01-05 09:49

On Fri, 14 Jan 2005 00:07:25 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>hinanden - ikke at afteste deltagernes evne til at abstrahere og fortolke.

Hej alle sammen

Jeg vil godt ligge lidt server plads til og i kan bruge følgen link
http://www.fotostafetten.dk om det er noget i kan bruge ;)

Mvh.
Ole jensen

Fra : Erik W.

Dato : 14-01-05 11:47

"Ole jensen" <obj94@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Fri, 14 Jan 2005 00:07:25 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>

> Jeg vil godt ligge lidt server plads til og i kan bruge følgen link
> http://www.fotostafetten.dk om det er noget i kan bruge ;)

Skidegodt Ole. Så kører stafetten igen på fuld damp

Mvh Erik

Fra : Ole jensen

Dato : 14-01-05 12:18

On Fri, 14 Jan 2005 11:47:03 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

>"Ole jensen" <obj94@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Skidegodt Ole. Så kører stafetten igen på fuld damp
>
>Mvh Erik

Tak skal du have erik

Forslag er meget velkommen eller hvis det er noget det skal ændres så
sige til så kigger jeg på det ;)

Mvh.
Ole jensen

Fra : Erik W.

Dato : 16-01-05 16:56

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Fotokritik.dk er fuldt af billeder hvor folk har fotograferet sig selv i
et
> spejl, prøv at undgå det og brug istedet fjernudløseren eller timeren.

Efter nærmere eftertanke er det alt alt for restriktivt. jeg ændrer lige
betingelserne.. alt fra spejle og alt mulgt andet må bruges. Bare det er
kreativt og ikke bare uinspireret at fotografere sig selv i spejlet med
kameraet foran ansigtet.

mvh Erik