Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 4,5-5,6/135-400 APO C/AF
Fra : Tommy Fer

Dato : 06-01-05 21:28

Hej NG

Jeg har fået øje på dette objektiv som faktisk er lige i min prisklasse

Vil jeg kunne forvente at få nogen relativt skarpe billeder ud af dette
objektiv? Jeg forventer ikke mirakler, men et par blænde stop ned og så et
rimeligt resultat.

er der nogen der har erfaringer med autofokus hastigheden? Nogen der evt har
et link til en test, syntes ikke google var min ven

Jeg skal primært bruge tele til Roadrace billeder i solskin, dvs lys ikke
burde være et problem.

mvh Tommy Fer

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-01-05 21:54

"Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> wrote in message
> [...]

> objektiv? Jeg forventer ikke mirakler, men et par blænde stop ned og så et

Jo det vil jeg da regne med du kan, jeg fandt ved en søgning på google en
tysk test hvor der stod "Note: SUPER" jeg fandt lige en på fotokritik der
har brugt det objektiv: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=104481

> er der nogen der har erfaringer med autofokus hastigheden? Nogen der evt
har
> et link til en test, syntes ikke google var min ven

Desværre var google heller ikke gode venner med mig i dag, men fandt dog
lidt jeg kunne bruge...

> Jeg skal primært bruge tele til Roadrace billeder i solskin, dvs lys ikke
> burde være et problem.
>
> mvh Tommy Fer

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-05 22:00

In article <crk71e$216f$1@news.cybercity.dk>, Tommy Fer wrote:
> [...]
> objektiv? Jeg forventer ikke mirakler, men et par blænde stop ned og så et

Men det har jo en ret lille blænde i forvejen. Derudover er det ikke i
deres EXpensive serie, så skarpheden vil nok ikke være helt i top.

> er der nogen der har erfaringer med autofokus hastigheden? Nogen der evt har
> et link til en test, syntes ikke google var min ven

Det hedder ikke HSM til efternavn, så det er i den støjende langsomme ende.

> Jeg skal primært bruge tele til Roadrace billeder i solskin, dvs lys ikke
> burde være et problem.

et 100-300mm f/4 kræver ind imellem man skruer op for ISO, og du er et
et stop langsommere med denne.

Jeg tror 100-300 mm f/4 eller 70-200mm f/2.8 + en TC x1.4 eller x2 vil
være noget bedre.