Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A75 eller tilsvarende
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 06-01-05 21:09

Har fået lov til at købe Canon Power shot A75 af konen for 1700kr

Er der nogen andre modellser jeg bør tage i betragtning

Skal kunne benytte CF kort og AA batterier, da det er det jeg allerede har
investeret i til vores gamle bortkomne kamera (A70) samt vores store 10X
zoom kamera (Power shot S1 IS), og jeg får ikke lov til at bruge mere end de
1700kr

Vores behov er et Snap shot kamera der er godt til at tage billeder
indendørs i halvmørke lokaler med blitz - Her har vi erfaringer med A70, der
var rigtig godt til vores behov...

Har også overvejet A85, men når dette kamera tager videoklip er det 10
billeder per sek. og det er sleet ikke nok synes jeg... A70 og A75 tager med
15 fps.

Anyone ???

---
MBJ

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-01-05 21:42

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har også overvejet A85, men når dette kamera tager videoklip er det 10
> billeder per sek. og det er sleet ikke nok synes jeg... A70 og A75 tager

Det er også et godt kamera og ganske fornuftigt køb, men jeg har leget lidt
med et Nikon Coolpix 3700, det er et lækkert kamera men desværre bruger det
ikke CF men SD, det er bygget i solidt aluminiumshus og giver ganske gode
billede og video på 15 fps også, og i nogle størrelser helt op til 30 fps.
Det koster en 1500 kr og så kan man bruge det resterende til et større SD
kort, men hvis kravet er et CF kort er det jo lidt ærgeligt. SÅ er der
lillebroren 3100 som er i plastikhus og har langt fra så mange funktioner og
er langsommere end 3700. Det var lige et forslag, hvis det altså må være
andet end Canon.

Mvh
Simon

Fra : Brian Lund

Dato : 07-01-05 00:48

> [...]
>
> Vores behov er et Snap shot kamera der er godt til at tage billeder
> indendørs i halvmørke lokaler med blitz - Her har vi erfaringer med A70,

Har selv et A75, jeg kan udfra specs ikke lige se hvad forskellen på de to
er! (A70/A75)
Andet end at display'et på A75 er 0,3" større...

> Har også overvejet A85, men når dette kamera tager videoklip er det 10
> billeder per sek. og det er sleet ikke nok synes jeg... A70 og A75 tager
med
> 15 fps.

Bruger du virkelig video funktionen til noget? - Jeg synes at selv 15 fps
alligevel er for elendigt til at lave noget ordentligt...

Ja, jeg er meget glad for mit A75!

Brian

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-01-05 09:44

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
> er! (A70/A75)
> Andet end at display'et på A75 er 0,3" større...

Der er ikke så meget andet der, det er en smule hurtigere men ikke noget man
sådan lige mærker. A75 er jo bare en nyere version af A70

> med
>
> Bruger du virkelig video funktionen til noget? - Jeg synes at selv 15 fps
> alligevel er for elendigt til at lave noget ordentligt...

Videofunktionen er god at have hvis man lige hurtigt skal lave lidt video
bare for at vise til sine venner hvor man har været o.lign.

Mvh
Simon

Fra : Brian Lund

Dato : 07-01-05 09:53

> Der er ikke så meget andet der, det er en smule hurtigere men ikke noget
man
> sådan lige mærker. A75 er jo bare en nyere version af A70

Okay, ellers ikke fordi jeg synes A75 er så overvældene hurtigt...
Især ikke i svagt lys (fokus)...

> Videofunktionen er god at have hvis man lige hurtigt skal lave lidt video
> bare for at vise til sine venner hvor man har været o.lign.

Det er dét kamerafunktionen er til for ;)

Men hvis det bare er til "pjat" så er det vist ikke så vigtigt om det er 10
eller 15 fps, hvis man bare skal dreje sig 360° og indtale et eller andet...
imo

Brian

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 07-01-05 16:33

Med det gamle A70 havde vi meget glæde af video funktionen, som var til
meget andet end pjat... vi har taget tonsvis af sekvenser a 30 sek. af min
datters første 2 leve år, og er MEGET glade for det... Vores nye kamera
(Powershot S1 IS) er en del bedre... 30 fps og kan zoome osv undervejs, samt
tage lange sekvenser, men det er dårligt i svagt lys og er for klodset til
snapshot brug, så jeg har brug for et lille ekstra kamera...

Fra : Henning Hotvedt

Dato : 08-01-05 13:23

> [...]
> tage lange sekvenser, men det er dårligt i svagt lys og er for klodset til
> snapshot brug, så jeg har brug for et lille ekstra kamera...

Det finnes en firmware-hack til a70 som gjör att man kan ta opp 180sec i
stedet for 30sec i 640x480, 15fps.
Jeg har gjort dette selv med min a70, og det fungerer utmerket.
-
Henning.
-

Fra : Henning Hotvedt

Dato : 08-01-05 13:31

"Henning Hotvedt" <hotvedt@gotohell.com> wrote in message
> [...]
> stedet for 30sec i 640x480, 15fps.
> Jeg har gjort dette selv med min a70, og det fungerer utmerket.

Glemte aa si dette: Jeg tror att denne hack ogsaa virker paa mange andre
canon, som har samme 30sec begrensning.
Her finns masse info og alt man trenger:
-
Henning.
-

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 08-01-05 09:40

Hvad med et Canon A95 (du skal godt nok op med lidt håndøre) men det er et
fedt camera og med et 1GB DF kort i tager det video i op til 3-4min!
Har aldrig fortrudt mit køb!

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 08-01-05 19:48

> Hvad med et Canon A95 (du skal godt nok op med lidt håndøre) men det er et
> fedt camera og med et 1GB DF kort i tager det video i op til 3-4min!
> Har aldrig fortrudt mit køb!

Hvor mange billeder pr. sek kan A95 klare ???

Mit behov er i denne omgang ikke et kamera til video, da jeg alleredehar et
S1 IS, så...

---
MBJ

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-01-05 20:08

Morten Bo Jensen wrote:

> Hvor mange billeder pr. sek kan A95 klare ???

10 ved 640x480, 15 ved 320x240.

http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/PowerShot_A95/index.asp?specs=1

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 08-01-05 20:48

> 10 ved 640x480, 15 ved 320x240.

På dette punkt er A70 og A75 altså klart overlegne... Mærkeligt at serien er
blevet ringere på dette punkt

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-01-05 22:43

Morten Bo Jensen wrote:

[FPS i A95]

> På dette punkt er A70 og A75 altså klart overlegne... Mærkeligt at
> serien er blevet ringere på dette punkt

Det tager lidt mere processorkraft og lidt mere båndbredde til den
midlertidige hukommelse at skalere flere pixels ned, så hvis processor
og RAM er den samme i kameraerne, kan det være forklaringen.

Canon har demonstreret at de kan lave ordentlige film med S1 og Ixus
40, så man kan håbe at de holder fast i det ved fremtidige modeller.

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-01-05 00:40

> Det tager lidt mere processorkraft og lidt mere båndbredde til den
> midlertidige hukommelse at skalere flere pixels ned, så hvis processor
> og RAM er den samme i kameraerne, kan det være forklaringen.

Jamen, A85 og A95 kan ikke optage video i højere opløsninger end 640 X 480,
så kravet om båndbreden er jo den samme...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-01-05 12:53

Morten Bo Jensen wrote:

> Jamen, A85 og A95 kan ikke optage video i højere opløsninger end
> 640 X 480, så kravet om båndbreden er jo den samme...

A85 har 4MP, A95 har 5MP, så der er 1/4 flere data der skal hentes fra
sensorerne over i RAM og skaleres ned.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-01-05 12:10

In article <Xns95D8E71D85E80tokeeskildsen@130.133.1.4>, Toke Eskildsen wrote:
> Canon har demonstreret at de kan lave ordentlige film med S1 og Ixus
> 40, så man kan håbe at de holder fast i det ved fremtidige modeller.

Ixus 40 har Digic II processor, de fleste af de andre bruge den
gamle processor indtil lageret er udsolgt

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 11-01-05 13:43

meddelelse

> Ixus 40 har Digic II processor, de fleste af de andre bruge den
> gamle processor indtil lageret er udsolgt

Hviken processor bruger canon A95 ?
mvh
Gerner

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-05 16:38

In article <41e3c9fa$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Gerner Majlandt wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse

> Hviken processor bruger canon A95 ?

Digic I tror jeg. Det er ret få der på powershot.com er listet
til at bruge Digic II.

Fra : Brian Lund

Dato : 08-01-05 20:42

> Hvor mange billeder pr. sek kan A95 klare ???

www.canon.com

A70 og 75
"Approx. 2.2 fps¹ (speed maintained for up to 12 images)"

A80
"High Speed at approx. 2.4 fps¹ (speed maintained for up to 5 images)Normal
at approx. 1.6 fps¹ (speed maintained for up to 8 images)"

A85
"Approx. 1.5 fps¹ (speed maintained for up to 8 images)²"

A95
"High Speed at approx. 2.0 fps¹ (speed maintained for up to 14 images)Normal
at approx. 1.5 fps¹ (speed maintained for up to 17 images)²"

Desuden kan A95 max klare 5 sekunders belysning hvor alle de andre modeller
klarer 15, hvis man har brug for sådan noget... - Til gengæld har det jo
flere megapixels, meeen det er jo ikke kun det, det skal komme an på ;)

Brian

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 08-01-05 20:48

Jeg tænkte nu udelukkende på video sekvenser ved 640 X 480 !!