Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
Fra : OCB

Dato : 06-01-05 21:06

Hej gruppe.

Nogen som evt. har erfaringer med subj, ? Jeg påtænker, at investere i et
sådant objektiv, på et tidspunkt. Det skal primært anvendes til landskaber
etc. Kameraet er et 20D, hvilket vil give mig en "16mm".

Med venlig hilsen
Ole Condrup Boesen
http://www.condrup.dk

Fra : [HCS] 4000

Dato : 06-01-05 22:08

Jeg har prøvet det. Det fortegner stærkt med krumme linier, hvad man
selvfølgelig også kun kan fovente af en 10mm.
Til landskaber vil det nok være OK i de fleste tilfælde hvor krumningen ikke
har så stor betydning, men jeg valgte ikke at købe det.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : driver

Dato : 06-01-05 23:44

"OCB" <contactREMOVEME@condrup.dk> wrote in message
> [...]
> sådant objektiv, på et tidspunkt. Det skal primært anvendes til landskaber
> etc. Kameraet er et 20D, hvilket vil give mig en "16mm".

Hej.
Da jeg ikke kan bruge en S optik på min D60'er, investerede jeg i en Sigma
12-24. Et godt valg til en fornuftig pris. Ingen synlig fortegning, men er
ikke så lysstærk 4,5 - 5,6.
Et godt køb efter min mening.
mvh
driver

Fra : driver

Dato : 06-01-05 23:54

"driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote in message

> [...]
> 12-24. Et godt valg til en fornuftig pris. Ingen synlig fortegning, men er
Lige et link til prøvebilleder med Sigmaen:
http://solarviewphoto.com/maxxum7d_samples.2/index.htm

mvh
driver

Fra : OCB

Dato : 07-01-05 01:01

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Lige et link til prøvebilleder med Sigmaen:
> http://solarviewphoto.com/maxxum7d_samples.2/index.htm
>
> mvh
> driver
Tak for svar til begge. Jeg faldt i mellemtiden over denne test. 10-22 er
ikke L serie, men samlignet med Sigmaen, så er den til syneladende "næsten".
http://luminous-landscape.com/reviews/lenses/Canon-10-22mm-test.shtml

Det er lidt tricky valg, da jeg gerne vil have mest muligt vidvinkel, men
ikke har et fullframe hus.. 10-22 er også pænt pebret i pris, så jeg
venter lige lidt. Måske den dukker op brugt en dag

Mvh Ole

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-01-05 09:33

OCB wrote:
> [...]
> ikke L serie, men samlignet med Sigmaen, så er den til syneladende "næsten".

Vær opmærksom på at den Sigma luminous-landscape tester sansynligvis
er defekt..

Jeg kan absolut ikke genkende den ekstremt dårlige billedkvalitet
set i forhold til min egen 12-24.

Jeg er i øvrigt sikker på at Sigma ville fikse det defekte objektiv
uden problemer.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv