kattemælk
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 21:20

Hej alle.

Vi har to katte, hvor den ene er fuldstændig tosset med kattemælk - han kan
kende flasken på lang afstand, og kravler næsten ind i køleskabet hver gang
det åbnes :)
Men, men, men, det er ret dyrt at købe. Ofte har vi ikke købt det for at
vænne ham lidt af med det igen, men så PIVER han.....det er nu ret sødt :)

Vil egentlig bare høre om nogen kender til andre former for kattemælk end
Whiskas. Har ikke selv kunne finde andet.... Måske kan nogen fortælle os om
man kan gi dem pulvermælk som det de har i Aldi o.lign.

Jeg håber nogle kan hjælpe vores stakkels Legolas.....
Mange hilsner Henrik og Maria

Fra : Denise

Dato : 07-02-05 22:09

Henrik Berner wrote:
> [...]
> fortælle os om man kan gi dem pulvermælk som det de har i Aldi o.lign.
>
> Jeg håber nogle kan hjælpe vores stakkels Legolas.....

Hej
Kender desværre ikke andre former for kattemælk, da vi ikke bruger kattemælk
kun vand. Men hvad med at prøve surmælksprodukter f.eks. gaio, youghurt og
hvad de ellers hedder, det kan være de kan lide det, og det må de jo godt
få.

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-02-05 23:28

In article <4207cd55$0$22693$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Henrik
Berner wrote:

> Vil egentlig bare høre om nogen kender til andre former for kattemælk end
> Whiskas. Har ikke selv kunne finde andet.... Måske kan nogen fortælle os om
> man kan gi dem pulvermælk som det de har i Aldi o.lign.

Jeg kender heller ikke lige umiddelbart andre fabrikater - jeg har
ingen erfaringer med kattemælk, vi bruger postevand
Men - jeg ville ikke erstatte det med hverken pulvermælk eller anden
alm. mælk. Du risikerer en ordentlig gang dårlig mave. De fleste voksne
dyr mister evnen til at fordøje mælkesukker (laktose). De producerer
simpelthen ikke det enzym, der skal nedbryde laktosen mere, og
resultatet er diarre og mavesmerter.
Jeg har lige chekket på Whiskas' side, deres kattemælk indeholder max.
0,2% mælkesukker. Alm. mælk indeholder ca 4,8% (ifølge Arla) Og jeg
tror det kunne gøre en stor forskel for katten.
Prøv som Denise siger evt med a-38 eller lignende, her er mælkesukkeret
omdannet i syrningsprocessen. Mine elsker A-38 - men med sukker på!
(altså almindeligt sukker) Skøre kræ

--
Knus fra Ann R