Hjælp !!!
Fra : Monika Drejer

Dato : 04-02-05 18:01

Jeg fik barn i Juli måned, men nu er jeg i den situation at jeg desværre
skal af med mine katte, pga min søn har udviklet astmatisk bronkitis.
Den ene er en skovkat, han, ca 4½ år, kastereret, øremærket og vaccineret.
Den anden er knapt et år, hunkat, som jeg har taget til mig efter den var
overladet til sig selv. Kan kontaktes på mail m-drejer@privat.dk

Håber at høre fra nogen der er interesseret.
Monika

Fra : Melanie

Dato : 04-02-05 18:10

"Monika Drejer" <m-drejer@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overladet til sig selv. Kan kontaktes på mail m-drejer@privat.dk
>
> Håber at høre fra nogen der er interesseret.

Hej Monika

Åh det er surt, men selvfølgelig bliver kattene nød til at flytte. Du
skriver ikke hvor i landet du bor. Det har bedtydning, for jeg vil ikke
hente en kat i Jylland når jeg bor på Bornholm *SS*
Held og lykke med det hele.

Mvh Melanie

Fra : Monika Drejer

Dato : 04-02-05 19:15

Kattene befinder sig i Helsingør

Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-05 20:53

> [...]
> overladet til sig selv. Kan kontaktes på mail m-drejer@privat.dk
>
> Håber at høre fra nogen der er interesseret.

Er barnet allergisk også, eller hvad?

fordi barnet har astmatisk bronkitis, behøver ikke at betyde at det ikke kan
tåle kat?!. vores yngste har haft astmatisk bronkitis siden fødslen, og får
forebyggende medicin med inhalator, men der er intet der tyder på, at det er
dyrene i huset han reagerer på.vi har hunde og 2 katte, marsvin og kanin,
rigtige allergi dyr!. han er nu 3 og det er ved at blive bedre, anfaldene
bliver væk længere og længere tid af gangen. men det er den fugtige luft, og
røg! at han reagerer på.hvis i er glade for katten, så få det undersøgt, før
i gør nogle overilet. jeg synes ofte at det er en standard undskyldning for
at skille sig af med sine dyr, uden dog at anklage dig for noget!! sådan er
det ikke ment!.

Venligst Marie

Fra : Leyna

Dato : 05-02-05 08:27

On Fri, 4 Feb 2005 20:53:13 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>forebyggende medicin med inhalator, men der er intet der tyder på, at det er

Det var også netop min tanke. Lider selv af astmatisk bronkitis, men
har aldrig haft problemer med dyrene. Det er fugtig luft og forurening
der trigger det.
Er det derimod en allergisk reaktion, så kan jeg godt forstå at
kattene må ud, men undersøg det lige først, for er barnet ikke
allergisk, så mister du dine katte til ingen verdens nytte...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Tournesol

Dato : 05-02-05 08:52

Hejsa

> [...]
> standard undskyldning for at skille sig af med sine dyr, uden dog at
> anklage dig for noget!! sådan er det ikke ment!.

Kan kun bekræfte havd du skriver jeg har selv asmatisk bronkitis begge mine
børn har det og igen af os har problemer pga af dyrene begge børn og jeg er
testet for allergi og ingen af os har det heldigvis

Knus Henriette
www.dktournesol.dk
killinger tilsalg

Fra : Monika Drejer

Dato : 05-02-05 17:52

Jeg ved ikke om min søn er allergisk overfor katte, men min læge har rådet
mig til at de skal væk, og det samme har sundhedsplejersken. De mener han
udviser tegn på allergi, men mener det er for tidligt for ham at blive
testet

Monika

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-02-05 18:52

In article <4204f9b7$0$48712$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Monika
Drejer <m-drejer@privat.dk> wrote:

> [...]
> mig til at de skal væk, og det samme har sundhedsplejersken. De mener han
> udviser tegn på allergi, men mener det er for tidligt for ham at blive

Desværre er det nærmest en rygmarvs reaktion, at hvis
lægen/sundhedsplejersken set husdyr hos småbørn med astma, så bliver
man rådet til at skaffe sig af med dyrene.
Jeg er også astmatiker, ret alvorligt, har haft det siden den tidlige
barndom. Da jeg var barn blev vi "tvunget" til at skaffe os af med
vores fugle. Senere har det vist sig, at jeg aldeles ikke er allergisk
og aldrig har været det.
Fakta om astma og allergi er: At ca 50% af astmatikere ikke har allergi
overhovedet. Af de 50% der ER allergikere, udløser det for endnu 50%
_ikke_ astma (men nogen andre symptomer, der selvfølgelig kan være
generende nok) Altså: ca. 75% af astmatikere har ikke astma pga
allergi. (Kilde: "Astma og allergi" af Eva Rung Weeke, speciallæge og
forsker i astma og allergi - Munksgårds forlag). Desværre er det stadig
udbredt at mene - også i sundhedssektoren - at alle astmatikere har
allergi, og det er altså langt fra rigtigt.
Hvis du må skille dig af med dine katte, ja så er det sådan. Og det kan
da bestemt være, at dit barn _er_ allergisk. Jeg synes bare du skal
vide lidt om, at det ikke behøver at være tilfældet, så du kan træffe
din beslutning på et rigtigt grundlag.
Rigtig meget held og lykke.

--
Knus fra Ann R

Fra : Sanni

Dato : 05-02-05 18:58

Min datter udviste osse allergiske reaktioner, da hun var mindre.
Både læge og sundhedsplejerske var sikre på, at det var vores hund og katte.
Hun blev testet og speciallægen som udførte denne test, sagde at hun var
100% sikker på, at testen ville slå ud for dyrene.
Da testen var udført, viste den INTET udlag for husdyr, men derimod mælk og
husstøvmider.
Så vi beholdt vores dyr og datteren fik den længe ønskede kanin på
hjemvejen.

Sanni

Fra : Hanne Dahl

Dato : 06-02-05 09:45

Et godt råd til "Yngre" katter ejere.
Nå og vis I planlægger at få barn/børn.
Så findes der en løsning for ikke at ende i den situation hvor læge/sundheds
sygeplejeske siger I skal kaffe jer af med dyrene.
Få lavet en pløve på navlestregen når I føder, den kan sladre om barenet kan
være allegiker.
Min mand er multi allergiker hvor jeg ikke er, men vi fik samme tur af
sundhedsplejesken pågrund af vores katte.
Sønnen er ikke allergiker.

Hilsen Hanne Dahl

Fra : maz

Dato : 06-02-05 17:35

Monika Drejer wrote:
> Jeg fik barn i Juli måned, men nu er jeg i den situation at jeg
> desværre skal af med mine katte, pga min søn har udviklet astmatisk
> bronkitis.

Hvorfor skal du af med dine katte? Medmindre dit barn har ALLERGI overfor
katte, som pkt 1) undersøges ved priktest hos allergolog/allergiklinik, pkt
2) HVIS der konstateres NOK allergi overfor katte (og ikke bare
"pelsdyrsallergi), så skal der yderligere tests til for at kunne afsløre
hvilke type allergi der er tale om. Det kan nemlig være enten overfor
skæl/hår eller spyt, og der er himmelvid forskel.

Astmatisk bronkitis øger ikke risikoen mærkbart for udvikling af allergi og
er IKKE lig med allergi! :)

Mange læger er desværre uvidende på området, og siger hver gang, at har man
luftvejssygdomme, ja, så er man også allergiker og kan i hvert fald ikke
tåle pelsdyr! Det bunder i uvidenhed om emnet -selv på allergiklinikker...
Så ro på. Find først ud af om din søn i det hele taget er allergisk. En
priktest er udgangspunktet.

Maria (som selv har kronisk astmatisk bronkitis, katte-/hundesallergiker,
høfeber, astma gennem de sidste 14 år, med katte gennem hele livet uden
problemer!) :)