Holde uønsket kat væk
Fra : Gunnar007

Dato : 02-02-05 17:12

Prøver lige i denne gruppe.

To naboer holder kat, men begge katte bruger vores carport til at besørge i.

Er der et tip til at holde kattene væk fra carporten.
Carporten er kun åben på en side, derfor tænker jeg på noget man kan
ligge i en bane i hele åbningens bredde !

Nogen forslag ?

Har vist engang hørt om en blanding af svovlblomme og andet, som kattene
ikke kan lide lugten af.

Forslag modtages..

Hilse G

Fra : T.K

Dato : 02-02-05 20:57

Hos bl.a. matas kan man købe et pulver ved navn "Gå væk kat". Eller endnu
billigere: Man kan/har kunnet købe naftalin og svovlpulver hos matas. Bland
100 g. naftalin med 100 g. svovlpulver og 10 g. sort peber. Drysse ud hvor
katte og hunde er uønskede og blandingen er særdeles virkningsfuldt.

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-02-05 01:26

> [...]
> 100 g. naftalin med 100 g. svovlpulver og 10 g. sort peber. Drysse ud hvor
> katte og hunde er uønskede og blandingen er særdeles virkningsfuldt.

Naftalin? Det er godt nok giftigt. Man må håbe at der ikke er nogen børn
eller dyr, der kommer i kontakt med det så.

Fra : Gunnar007

Dato : 03-02-05 17:30

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
Klip en smule

> Naftalin? Det er godt nok giftigt. Man må håbe at der ikke er nogen børn
> eller dyr, der kommer i kontakt med det så.

Har i dag i matas købt naftalin og svovlpulver, blandet det med peber, og
stillet det 3 steder ved indgangen til carporten, i syltetøjsglas med låg,
hvori jeg har prikket huller med et søm.

Det prøver jeg først, virker det ikke, må jeg forsøge at strø det i små
doser hvor katten besørger..

Tak for hjælpen.

Hilsen G

Fra : T.K

Dato : 04-02-05 07:19

Held og lykke med det. Vi havde tidligere en kat der havde for vane altid at
hvæsse klør på ydersiden af døren - lige i en sprosse. Skide træls. Jeg
dryssede lidt af den omtalte blanding i bunden af sprossen. I adskillige
måneder, når katten kom hen til døren for at hvæsse klør, vendte den
fornærmet om igen. Halen fik nogen gevaldige ryk og så gik hun. Det virkede
i alt fald efter hensigten.