så fødte min maine-coon hun
Fra : Lene Nielsen

Dato : 01-02-05 18:57

hejsa alle sammen

jeg ville bare lige fortælle at nu har min hun maine-coon født hun fik 5
levne og en død den der var død var slet ikke færdig udviklet og miv og
hendes børn har det godt der ville løbne komme opdateringer omkring hende og
killingene
syntes bare lige i skulle vide det *ss'

knus lene

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-02-05 23:04

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> levne og en død den der var død var slet ikke færdig udviklet og miv og
> hendes børn har det godt der ville løbne komme opdateringer omkring hende

Hej Lene

Tillykke med de små nye, både til dig og Miv.
Nu bliver der snart liv og glade dage i hjemmet, når de begynder at futte
omkring *GG*

mvh Eva

Fra : Lene Nielsen

Dato : 03-02-05 10:21

jeg er kommet ind i et problem og det er min hun kat er begyndt at tage sine
killinger fra fødekassen og lægge dem ind i en lukket kattebakke hvor hun
dækker dem til med kattegrus og så har hun fået 5 killlinger men en af dem
vejede kun 58 gr og den ville hun ike rigtig lade patte ved sig så den er
jeg begyndt at "flaske" op med en engang sprøjte med noget modermælks
erstastning fra RC for den have tabt sig fra 58 til 48 gr på 2 dage men har
tage 4 gr på igen efter jeg er brgyndt at "flaske" den op men jeg kan ikke
lide at hun flytter dem over i kattebakken hvor hun dækker dem til hvad kan
jeg gøre
hjælp mig please

knus lene

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-02-05 13:56

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> wrote in message
> [...]
> har tage 4 gr på igen efter jeg er brgyndt at "flaske" den op men jeg kan
> ikke lide at hun flytter dem over i kattebakken hvor hun dækker dem til

Der er noget ved kassen der generer hende. Det kan være for lyst eller
manglende overblik.
Hun skal kunne ligge i kassen og se f.eks døråbninger osv. Den skal ikke stå
i en mærk krog. Og de katte (andre dyr) der er i nærheden af hende, skal hun
føle sig trygge ved. Du må flytte om på kassen indtil hun bliver tilfreds.
Går ud fra at hun er førstegangsfødende? de kan godt være noget
rundforvirret, så sørg for at hun ikke har for stort et område, som hun ikke
kan overskue.

Din bette på 48 gram er alt for lille. Sikker på at din vægt vejer rigtigt?
En mco killing bør ikke være født mindre en 70-80 gram for at klare den.....

Mht kattebakken, nej der hører de ikke hjemme. Hvis det er den lille hun gør
det med, er det måske fordi hun har opgivet den og så er det bedste hun kan
komme på at få den væk. Prøv om du kan give den et lille appetitmåltid først
og herefter lægge den til. Mælken de første par dage er vigtig.
Har du set efter at den ikke har ganespalte og den simpelthen ikke kan
sutte? Hvis det er så, bør du få den aflivet i stedet.
Men varme er yderst vigtigt for den bette. Den skal bruge meget energi på at
holde på varmen, derfor vil den have tendens til blot at putte sig i stedet
for at sutte....
Det bedste du kan give den lille er KMR mælk. Det fåes hos dyrlægen. Jeg
kender ikke kvaliteten på modermælken fra RC.
Ved ikke hvor i landet du bor, men jeg har da noget KMR stående... Amager.

Held og lykke med det
Hilsen Nina

Fra : Lene Nielsen

Dato : 03-02-05 17:54

hejsa nina

hendes kasse havde jeg stillet ved siden af min seng op af en væg men har nu
flyttet den hen hvor hun bedre kan se døren og den var overdækket med noget
stof men det har jeg fjernet så der ikke er så mørkt i hendes kasse
hun ligger inde i soveværelset og der er ikke ander katte hos hende

ang. min vægt så ja jeg er 100% sikker på den vejer rigtig for vægten på de
andre killinger ligger flot efter deres størelse og det er den
1. 81 gr....
2. 96 gr....
3. 104 gr...
4. 58 gr.....
5. 105 gr .....
og det var hvad deres vægt lå på da de blev født
og de har ikke tabt sig det er kun den bette der taber sig
hvordan kan man vide/se om der er ganespalt ??

jeg prøver at give den bette lidt modermælk og lægger den så til og så ville
hun da gerne patte men bare ikke så længe
jeg bor i Nordjylland nærmer betegnet Østervrå
håber at det hjælper det jeg gøre for den bette og missemor

knus lene