Tortie-misser der spiser "ting"?
Fra : Betina Rasmussen

Dato : 31-01-05 18:55

Hej gruppe,

Jeg er blevet lidt nysgerrig, efter min dyrlæge fortalte mig om en teori
han havde (KUN en løs teori).

Han har set en del tortie-farvede katte i sin praksis, der havde spist
ting som ikke lige var egnede til fortærring. F.eks. havde én spist en
øreprop! Det havde naturligvis lavet en del ravage nede i dens mave, og
øreproppen var ikke røntgenfast (kunne altså ikke ses på billedet).

Han havde derfor, da Tasha blev syg (hun var tortie), en skræk for, at
hun kunne have guffet et eller andet uegnet. Det havde hun dog ikke, og
hun havde heller ikke tendensen.

Det har Kira til gengæld. Hun er også en tortie. Hun æder ikke hvad som
helst. Men hun sluger snore, hvis hun kan komme af sted med det. Det kan
hun så ikke mere Det har, 7-9-13, aldrig siddet fast nede i maven.
Hun kan godt lege med andre mindre ting, uden at de absolut skal ædes.

Nu synes jeg jo det kunne være interessant at høre om jeres torties.
Spiser DIN tortie ting og sager?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 31-01-05 19:00

> Nu synes jeg jo det kunne være interessant at høre om jeres torties.
> Spiser DIN tortie ting og sager?
>
> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Åh ja. Min tortie pige Cheeta æder plastikposer, papkasser og andet godt. Så
her er der aldrig poser eller papkasser der står, for det er spredt ud over
det hele i løbet af ingen tid.

Linda

Fra : dpl

Dato : 31-01-05 19:24

Nu vil jeg ikke ødelægge en ellers sjov teori... *smil*
Men her i huset har vi hele 4 tortier, og ingen af dem har tendenser til
at spise underlige ting.

Een er bare lækker, en taber uforklarligt pelsen, en skal altid vaske os
på hænderne, og den sidste... ja hun er bare for viderekomne.

Bare lidt til statistikken...
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 31-01-05 19:34

> Nu synes jeg jo det kunne være interessant at høre om jeres torties.
> Spiser DIN tortie ting og sager?

Furby spiser ikke noget hun ikke skal spise (ihverfald ikke når jeg ser
til ) men hun har det med at skulle slikke på
alting.....plastikposer, glatte fliser og dens slags.......nogen gange
vasker hun også mine potteplanter :-/
Underlig kat !!

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 31-01-05 19:50

Min tortie spiser stort set alt spiseligt, brød, kaninpiller,
planter, citrusfrugter, dadler og grønsager, ikke-spiselige ting har hun
endnu ikke vist forkærlighed for *GG* lige
bort set fra de andre katte.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina Søgaard

Dato : 31-01-05 22:13

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>

> can be judged by how its animals are treated

Min tortie pige Amokka har det med at spise mit gulvtæppe!!!
Jeg har før oplevet at et gultæppe som er lidt frynset nogen steder kan
være svære at lade være med at kratte i, men Amokka æder det altså også
hvis hun kan komme til det..
Og så stjæler hun poser........ Poser med brød, kartofler, tøj og
alskens andre ting, og ligger så og gnasker velfornøjet i det. Det så
rigtig skægt ud da hun som 2½ kg. killing stjal en pose med 5 kg.
kartofler fra køkkenbordet....... De faldt vist lidt tungere end hun
havde regnet med , men hun helmede ikke.

Jeg havde dog også en hanmis som på et tidspunkt havde fået fat i og
spist (!!!) en alm. elastik uden mit vidende. Jeg opdagede det ved at
den halve elastik hang ud af den anden ende
Heldigvis fik vi den ud ved fælles hjælp (adr) og ingen skade var sket,
men elastikker er bandlyst i hjemmet nu
Så uanset hvilken type kat man har i hjemmet skal man vist være lidt på
vagt (Men tortie piger ER nu altså noget særligt *s*)

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-02-05 08:02

Nina skrev
<(Men tortie piger ER nu altså noget særligt *s*)>

Åhhh ja..............jeg var af den sikre overbevisning at jeg skulle have
min egen Tortie, lige som Carstens Tortie
*gg* fik jeg mig lige en overraskelse, "gamle" Tortie er en engel, Mille
tortie er _meget_ anderledes for nu at
udtrykke mig diplomatisk

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 02-02-05 19:30

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> min egen Tortie, lige som Carstens Tortie
> *gg* fik jeg mig lige en overraskelse, "gamle" Tortie er en engel, Mille

Ja "gamle" Tortie er lige netop det. Men hun har nu ikke nogen underlige
spisevaner. Sorte Fru V slikker derimod gerne på plissé-gardinerne,
måske er hun en "fejlfarve" :)

Carsten Sørensen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-01-05 22:12

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message
> Hej gruppe,
-klippe-sakse-snippe-hakke-
> Nu synes jeg jo det kunne være interessant at høre om jeres torties.
> Spiser DIN tortie ting og sager?
>
> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hej Bettina.

Mine forældre har et styks langhåret tortie-tøs rendende, og jeg ved så ikke
om hun guffer sjove ting og sager.
Jeg håber det da ikke!
Men!
Hun guffer *meget* mad - om det så er fordi hun stadig er stor teenager
eller hvad, skal jeg ikke kunne sige, men et madøre er hun - og ligeledes
hendes to brødre, der dog ikke er tortier.
Men hvad, så sulter de da ikke!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 31-01-05 23:32

> Nu synes jeg jo det kunne være interessant at høre om jeres torties.
> Spiser DIN tortie ting og sager?

He he, jeg er ikke den eneste der prøver at få sat kattenes vaner i system

Elsker tortier, og har kun haft en der ikke var tortie. Ingen af mine
tortie-tøser gad nedværdige sig til at spise noget der ikke er spiseligt
Men det kan jo være racebetinget...

Hilsen Nina

Fra : Sara

Dato : 01-02-05 04:36

On Mon, 31 Jan 2005 18:54:58 +0100, Betina Rasmussen
<rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote:

>Nu synes jeg jo det kunne være interessant at høre om jeres torties.
>Spiser DIN tortie ting og sager?

Nope ikke det der ligner. Bare hun kan få sit tørfoder så er hun glad,
men hvis der er kalkun på bordet så er hun der til gengæld lige med
det vums.

Sara

Fra : Tanja Petersen

Dato : 01-02-05 08:15

Nu ikke for at ødelægge trorien helt, så er der ingen af mine tortie-tøzer
der æder noget der ikke skal ædes, men til gengæld mine skovkatte piger
hmmmm den ene tygger i poser, den anden kan ikke tåle at jeg kommer hjem med
peberfrugter eller tomater, de "poser" der er omkring dem bliver
gennemgnasket til hun når igennem. Når det så er lykkedes hende at komme
ind til frugten, tygger hun et par gange i dem alle og så var det - det

Her i huset er det bandlyst at lade elastikker og snore ligge, for ikke at
de skulle få lyst til at æde dem
Det kan jo ende grueligt galt.

Jeg tror bare at det ligger til nogen katte og ikke kun tortie.

Hilsner
Tanja

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-02-05 09:42

Tanja skrev
<Jeg tror bare at det ligger til nogen katte og ikke kun tortie.>

Ja min Benjamin, somali er også en snore/tråd/bånd/elastik-ædende kat, alt
sådan noget skal gemmes væk i de skuffer/skabe kattene ikke selv kan åbne.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 01-02-05 09:34

> Betina Rasmussen skrev:

> Nu synes jeg jo det kunne være interessant at høre om jeres torties.
> Spiser DIN tortie ting og sager?

Indtil videre er det vist rimeligt at konkludere, at tortie-misser ikke
er mere afhængige af "alternative fødeemner" end andre katte. Ud fra
svarene er vi indtil videre kun 3, der må findes os i denne sære vane:
Linda, hvis mis ikke kan stå for pap og plastic; Nina, som må finde sig
i at missen går i gulvtæppet; og så mig selv, der skal passe på med
snorene. Kategoriserer man også citrusfrugter, kaninpiller med videre
under "alternativt", så er der lidt flere

Derudover er der dog også konstateret en masse andre underlige vaner:
slikken, stjælen og nå ja, hujen og hajen tror jeg Jeg har siddet og
klukket godt og grundigt, mens jeg har læst om jeres missers mærkelige
manier.

Men det eneste sikre er vist, at tortie-misser er helt deres egne og
umanerligt dejlige

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-02-05 19:16

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> writes:

> Men det eneste sikre er vist, at tortie-misser er helt deres egne og
> umanerligt dejlige

Helt og aldeles enig

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Noon

Dato : 03-02-05 21:30

Min tortie-perser er vidst en skabs-tortie... Hun lader som om, hun
tygger i plasticposerne!! :)

Og så skærer hun tænder samtidig med, så hun siger "hrips hrips" hi
hi... Hun er dælme herligt!

Men efter vi flyttede, er hun meget helt vild med vanddråber!?! Ved ikke
lige, hvor det kommer fra, men når hun hører vandhanen blive åbnet, så
kommer hun susende og sidder klar til at få lov til at slikke en dråbe
af min finger... lol
-Det kan vi nu få meget tid til at gå med... Dråbe på finger - kat spise
dråbe - ny dråbe på finger - kat slikke dråben! :)

Og hun sidder og venter udenfor badet - så er hun helt vild og glad, når
det våde hår drypper på hende og på gulvet, for så skal hun fange
dråberne!!

Det er nu nogle herlige kræ... Luv 'em, luv 'em luv 'em!!! :)