Hvordan hulen gør i det???
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 27-01-05 13:22

Min kat Cheeta som er 3/4 norsk skovkat og 1/4 perser skal jo børstes. Jeg
har sårn en stålkam som jeg bruger først og derefter har jeg en slags
strigle også med stålhår. Det går sådan set fint nok og hun spinder og
syntes at hun bliver rigtig fin. Men sikke et helvede det er når vi kommer
til maven. Tror hun er kilden for hun kan slet ikke stå stille så det tager
en hulens tid at få hende børstet igennem. Har prøvet det med at stille
hende på bagbenene men min kat kan altså godt gå på to ben . Så er der
andre fif til at få hende fin på mavsen???
Tror iøvrigt hun forstår dansk for jeg bildte hende ind at der sikkert kom
en fugl nu når jeg havde sat mejsekugler i hækken. Så nu skal der ikke
børstes mere, kun kigges ud af vinduet
I kan se hende her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_index.php?selected_folder=741

Hilsen Linda

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-01-05 13:50

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> writes:

> Min kat Cheeta som er 3/4 norsk skovkat og 1/4 perser skal jo
> børstes.

Det letteste (for mig ) er at smide linket her:
http://www.mainecooninfo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=187

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 28-01-05 00:05

Linda skrev:

> [...]
> stille hende på bagbenene men min kat kan altså godt gå på to ben . Så
> er der andre fif til at få hende fin på mavsen???

Lad os sige, at jeg kører den lette version. At ringe til dyrlæge og så er
misserne barberet. Skal have 3 ned nu her 7/2. Min perser har det ligesådan,
og da jeg ikke ønsker at nogle af os skal tage varig skade af hans biden og
flænsen og mine tæsk den anden vej, har jeg valgt det. Han piber dog nu
lidt, for han er noget tilgroet, men det er kun et spørgsmål om tid, og så
er han fin igen *S*

Med venlig hilsen
Lise *S*

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 05:32

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff wrote:
> [...]
> valgt det. Han piber dog nu lidt, for han er noget tilgroet, men det
> er kun et spørgsmål om tid, og så er han fin igen *S*

Hej

Lige en kort bemærkning - du kan få barberet dine misser hos Janni i
kattepensionen på Københavns Dyrehospital - UDEN bedøvelse, og det er
utroligt, hvordan hun håndterer selv de mest urolige af slagsen, og FLOT
bliver det.
Det koster omkring 250 kr. kat, og der er *søskende-rabat*

Mvh

Tina M

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 28-01-05 06:55

Hej Tina

"Tina" <virkerikke snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver det.
> Det koster omkring 250 kr. kat, og der er *søskende-rabat*

Orv, det vil jeg prøve at huske, det var jeg ikke klar over. Men det må
blive næste gang. Tak for tippet

M.v.h.
Lise

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 07:32

> [...]
>
> "Tina" <virkerikke snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Orv, det vil jeg prøve at huske, det var jeg ikke klar over. Men det

Hej igen

Ja, det syntes jeg, du skal gøre - fik engang tippet af Raiku, da jeg har en
lidt (læs: meget) besværlig perser, som HADER sine lange pels, og så må han
jo være korthåret

God weekend!!

Mvh

Tina
Tina

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 28-01-05 21:26

> [...]
> Tror iøvrigt hun forstår dansk for jeg bildte hende ind at der sikkert kom
> en fugl nu når jeg havde sat mejsekugler i hækken. Så nu skal der ikke

Hej Linda,

Til at begynde med var Kira også en værre strigle, når hun skulle
børstes på maven. Jeg forsøgte mig med at lægge hende på ryggen mellem
mine ben. Men hun krøllede sig bare sammen og sparkede løs med
bagbenene. Så dengang var jeg nødt til at have en hjælpende hånd. Så en
af os holdte hendes bagben forsigtigt mens den anden børstede. Nu er vi
kommet så langt, at én kan klare det alene. Jeg lægger hende ned på
siden og løfter lidt op i hendes ben - først forbenet, dernæst bagbenet.
Bagefter lægger jeg hende på den anden side og gentager proceduren. På
den måde får jeg også børstet mavsen. Det finder hun sig fint i, især
hvis der falder et par godbidder af undervejs Den der med at løfte
hende, så hun står på bagbenene, det bliver Kira også hidsig over

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar