Min killing kan ikke miawe?
Fra : Mette Lauridsen

Dato : 26-01-05 18:52

Hej, har lige fået en lille killing men hun kan ikke sige noget, man kan
ikke hører når hun spinder, og der kommer næsten ingen lyd ud når hun
prøver at sige noget. Mon det bliver godt igen? Ved ikke om hun
nogensinde har været ok, hun er meget afkræftet da dem jeg købte hende
af ikke havde taget sig så godt af hende.
Knus
mette

Med venlig hilsen
Mette Lauridsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : J

Dato : 26-01-05 20:20

"Mette Lauridsen" skrev i en meddelelse

> Hej, har lige fået en lille killing men hun kan ikke sige noget,
___________________________________

Hej
Da jeg fik Laurits hjem sagde han heller ikke så meget - han kunne sidde og
åbne og lukke munden, men der kom ingen lyd ud. Spinde kunne han. Det viste
sig jo, at han havde en sygdom i tandkødet, og han er opereret for det. jeg
ved ikke om det har haft en betydning. Han siger stadig ikke ret meget -
mjaver næsten ikke, kun hvis han er blevet glemt bag en lukket dør, så kan
han godt mjave højt og tydeligt. Han spinder dog tydeligt.
Jeg tror nogen katte mjaver mindre end andre, men der er nogen herinde, der
har meget, meget mere erfaring end mig, og de vil nok også svare dig.
Jeg håber at din lille mis vokser op til at blive en dejlig kat. Måske skal
den tjekkes hos din dyrlæge, det er under alle omstændiger godt, og vil gøre
dig mere tryg. Den skal jo også vaccineres og sundhedstjekkes.

Venlig hilsen Jette

Fra : Mette Lauridsen

Dato : 26-01-05 21:57

> Hej,
Tak for brevet! Er det pga den sygdom at han ikke kunne mjave? Hvordan
fandt i ud af at der var noget galt med tandkødet? Jeg havde regnet med
at tage til dyrlægen om nogle få uger når hun er kommet lidt mere til
kræfter, men det kunne da godt være at jeg skulle få en tid med det samme.
Knus
Mette

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 26-01-05 21:29

> Hej, har lige fået en lille killing men hun kan ikke sige noget, man kan
> ikke hører når hun spinder'
</klip>

Hmm...ja, MissRosa alias Svedsken har nu heller aldrig sagt ret meget - små
ynkelige lyde i et vagt forsøg på at miauwe *G*
Tror bare nogle katte siger mere end andre....og tro mig, det kan være ret
belastende med en "talende" kat, Miver siger ihvertfald gerne sin mening om
tingenes tilstand, så jeg ikke er i tvivl :o

Er killingen så oven i købet syg/afkræftet, er det nok dér forklaringen
ligger...held og lykke med den!

Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor og MissRosas eks-mor

http://chocolade.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-01-05 22:58

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41f7fd8a$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...
> </klip>
>
> Hmm...ja, MissRosa alias Svedsken har nu heller aldrig sagt ret meget -
> små
> ynkelige lyde i et vagt forsøg på at miauwe *G*

Det er hun da sandelig kommet efter, sku jeg hilse og sige. Når jeg har
smidt hende ud af soveværelset, fordi JEG ikke synes det er legetid, så står
hun udenfor døren med sine bimlende legeting i gavet og RÅBER, at 'det er
mig, der står herude og banker på'...

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-01-05 09:02

> [...]
står
> hun udenfor døren med sine bimlende legeting i gavet og RÅBER, at 'det er

*fnis* ja, som ejer så kat...eller hvordan er det nu?

Fra : Gainsbourg

Dato : 27-01-05 04:32

Det er lidt forskelligt hvor meget lyd der er i forskellige katte.

Mht. at få en afkræftet killing, så er det min erfaring, at en tur til
dyrlægen nu, er at foretrække. Killinger kan bare blive MEGET syge
lynhurtigt over nogle dage - og ind i mellem af ting, der kan behandles nemt
nu - men er uhelbredelige senere. Forhåbentlig er det ikke noget alvorligt.

Held og lykke med killingen!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Mette Lauridsen

Dato : 27-01-05 16:09

> Tak, har allerede bestilt en tid hos dyrlægen så forhåbenligt fejler den
ikke noget.
Knus

Fra : AEK

Dato : 27-01-05 13:17

"Mette Lauridsen" <mettelauridsen_78KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41f7d8dd8646e@nerdgirl.dk...

> [...]
> nogensinde har været ok, hun er meget afkræftet da dem jeg købte hende
> af ikke havde taget sig så godt af hende.

Hej Mette.

Jeg har 3 katte, hvoraf de 2 absolut intet fejler i volumen.....
Oscar derimod har aldrig kunne miawe ( MEN, han er vist heller ikke helt
normal *G) - istedet har han de underligste hvin, hylen og forsøg på at
miawe.

/ Anya & Oscar ( som er begyndt at køre med klatten igen : har taget de
første fræs med hvin *S* )