Godbidder?
Fra : Betina Rasmussen

Dato : 25-01-05 19:14

Hej gruppe,

Engang imellem får vores katte en godbid. Det sker f.eks. hvis vi lige
har været igang med børsten, eller hvis vi har gjort andre "slemme" ting
ved dem. Ok, der kan også ryge en enkelt godbid uden nogen særlig grund

Jeg har det meste af den tid, jeg har haft kat, brugt et eller andet fra
supermarkedet som godbidder, f.eks. Whiskas eller Pussi tørfoder. Og
mine misser har været glade for det. Og selv har jeg ment, at det var ok
at bruge det "syndige" foder bare til pjat.

Nu har jeg så i et stykke tid brugt Leonardo, fordi jeg havde fået en
del prøver med af det fra opdrætteren. Og begge mine misser er
fuldtændigt tossede med det. Nu er det imidlertidig sluppet op, og det
kan ikke købes hos min dyrehandler. Kira bryder sig absolut ikke om
hverken Whiskas eller Pussi (damen har vel stil Så nu er jeg nødt
til at finde på noget andet.

Er der nogen af jer, som kender et eller andet absolut velsmagende
tørfoder, som kan anbefales som godbidder? Det skal helst kunne købes i
en almindelig dyrehandel, og så må det selvfølgelig gerne være lødigt
Vi fodrer i forvejen med RC MCO, så det skal gerne smage endnu bedre
end det, så det opfattes som en ægte "ros"

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 26-01-05 20:26

> [...]
> Vi fodrer i forvejen med RC MCO, så det skal gerne smage endnu bedre
> end det, så det opfattes som en ægte "ros".

Ja, nu svarer jeg lige på mit eget indlæg

Jeg har fundet noget, der kan gå an. Jeg har købt en lille pose Royal
Canin Exigent. Det er beregnet til kræsne katte, så jeg tænkte, at det
jo må smage ekstra godt så. Og det tror jeg, at det gør. Begge misser
kan i hvert fald mægtig godt lide det. Så nu har jeg tænkt mig at bruge
det som godbidder.

Fra : Denise

Dato : 26-01-05 21:09

Betina Rasmussen wrote:

> Ja, nu svarer jeg lige på mit eget indlæg

Det er altid rart at have en fornuftig en at skrive med

> [...]
> jo må smage ekstra godt så. Og det tror jeg, at det gør. Begge misser
> kan i hvert fald mægtig godt lide det. Så nu har jeg tænkt mig at

Så længe de synes det er spændende, er det jo fint Jeg bruger ikke
sådan godbidder, da Blonde jo har allergi. Men jeg har noget mad stående,
som jeg ved de kan lide, og som de sjældent får. F.eks. har jeg Intestinal
fra dengang de havde dårlig mave og også noget kanin som de sjældent får.
Som godbidder kan vel også bruges gærtabletter, men det er jo ikke mad
selvfølgelig.
Savner en smule at kunne glæde kattene som i gamle dage, med stykker af rå
hjerter, lidt lever og andre ting. Men det må vente til de næste katte vi
får

--
Hilsen Denise

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 27-01-05 13:35

> Denise skrev:

> Som godbidder kan vel også bruges gærtabletter, men det er jo ikke mad
> selvfølgelig.

Hej Denise,

Jeg har aldrig brugt gærtabletter. Så jeg ved faktisk ikke, om de kan
lide det. Jeg har aldrig helt rigtigt fundet ud af, hvad de tabletter
går ud på. Hvad er der i? Kan de fleste katte lide det? Kan de få for
meget af dem? Og er det evt. godt for noget?

Puha, sikke en masse spørgsmål

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen (som har lagt billeder af sine misser i albummet)

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 27-01-05 16:47

Betina Rasmussen wrote:

> [...]
> går ud på. Hvad er der i? Kan de fleste katte lide det? Kan de få for
> meget af dem? Og er det evt. godt for noget?

Her kan både Blonde og Dino lide dem, Molly kan ikke. Man brugte dem meget i
tidernes morgen, fordi det efter min mening bare er et vitamintilskud, som
er godt for pelsen, og andet som B vitaminer er godt for. Det er ligesom
ølgær til mennesker, det gik man også og spiste i sine unge dage, for hår og
negle. Måske nogle også køber disse til katte, eller andre billigere udgaver
fra Matas. Jeg plejede dog at købe Chrisco Gærtabletter til katte (de findes
nemlig også til hunde) i Brugsen. Men med det mad vores katte får i dag, er
de jo unødvendige som vitaminer, men kan jo så gives som godbid, der står
3-5 om dagen. Da jeg gav vores, kunne jeg måske stikke dem 1-2 hvis de
tilfældigvis stod i køkkenet, men der var mange dage de ikke fik nogle. Der
er bl.a. B1, B2, B6, Vitamin E, Vitamin C, Cholin og folinsyre i. Du kan da
prøve en lille pakke, kan dog ikke huske hvad de koster.
Her er linket, det er den lille æske hel til højre jeg bruger, når jeg altså
gør det http://www.chrisco.dk/produkter.asp?kategori=7&id=13

--
Hilsen Denise

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 27-01-05 19:21

> [...]

> prøve en lille pakke, kan dog ikke huske hvad de koster.
> Her er linket, det er den lille æske hel til højre jeg bruger, når jeg altså

Hej Denise,

Tak for info. Nu ved jeg da lidt mere om, hvad gærtabletter indeholder.
Jeg var nemlig lidt lurevoren ved, hvilke vitaminer, det indeholdte, da
man jo skal passe på med at overdosere visse vitaminer. Men dem du
nævner her, er jo ikke nogen af de "farlige". En af de fordele, jeg ser
ved gærtabletter er så, at jeg ikke går ud fra, at de feder ligesom som
så meget andet "slik". Så det er da noget jeg kan overveje, om jeg skal
prøve på et tidspunkt.

Nu har jeg også læst et spørgsmål stillet til en dyrlæge, om at en kat
havde ædt en hel pakke gærtabletter på en dag (den havde selv stjålet
dem Dyrlægen blev ikke bekymret, så længe det bare ikke skete hver
dag Så de er jo nok rimeligt harmløse.

Fra : Denise

Dato : 27-01-05 21:59

Betina Rasmussen wrote:
> [...]
> dem Dyrlægen blev ikke bekymret, så længe det bare ikke skete
> hver dag Så de er jo nok rimeligt harmløse.

Det har jeg også hørt dengang de var meget populære, de får vist sjov
afføring efter det, men ellers skete der ikke noget.

--
Hilsen Denise

Fra : Maria Hansen

Dato : 29-01-05 11:00

Hej

Mine får også gærtabeltetter, og de elsker dem. Hvis en kat skulle komme
til at spise en hel pose, så sker der ikke noget. Min gamle kat Pjevs,
stjal en pose gærtabeletter, og spise dem alle (:0) men det eneste der
skete var han fik lidt dårlig mave og afføring var grøn (;0)

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 29-01-05 11:36

> [...]
> stjal en pose gærtabeletter, og spise dem alle (:0) men det eneste der
> skete var han fik lidt dårlig mave og afføring var grøn (;0)

Grøn!?! For hulen da Blev du ikke forskrækket?

Fra : Kate

Dato : 29-01-05 12:26

Maria Hansen <toffieeKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> wrote in

> Min gamle kat Pjevs,
> stjal en pose gærtabeletter, og spise dem alle (:0)

Jeg har kun haft en kat som gad spise gærtabletter, tilgengæld var det
et fast ritual at han fik 4 på skrivebordet hver aften ved sengetid, og
ve mig hvis jeg var løbet tør
En gang havde jeg fået lagt en pose fra mig på køkkenbordet, godt nok
kom jeg først i tanke om det flere dage senere, men troede jeg havde
glemt at købe. Oliwer fik hverken hård eller blød mave, han var helt
som han plejede bare med 70 gærtabletter i systemet
Så holdt jeg altså lige en pause med dem

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-01-05 00:49

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> writes:

> Ja, nu svarer jeg lige på mit eget indlæg

Min foretrukne kattemads/legetøjs osv forhandler giver "en" guffer med
til alle kunderne, uanset om det er marsvin, katte eller hunde og på
den måde kan man "nemt" spore sig ind på hvad katten vil anse som
værende en spiselig guffer

Efter jeg tror 10 forsøg, med guffere som bare blev ignoreret, smidt
ind under gulvtæppet osv, fandt jeg ud af at damen ikke alene er
kræsen, hun er også god til at bruge mine penge. For det endte med
catsticks som *suk* koster 3 kr stykket, får dog 5% rabat når man
køber en kasse med 20 x 3 stk og med "en" om dagen skulle det jo være
til at overskue. Problemet er bare at hun synes at der er så mange i
kassen at hun lige trykker en ekstra gang eller to på gufferkontakten
hos slaven (mig) så de holder desværre ikke helt så længe som de
burde... ;-/

Men skidt, hun er glad for dem og noget guf skal hun altså have (synes
vi begge to )

> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 27-01-05 22:23

> [...]
>
> Min foretrukne kattemads/legetøjs osv forhandler giver
> til alle kunderne, uanset om det er marsvin, katte eller hunde og på

Lyder som en flink dyrehandler. Sådan er min desværre ikke

> [...]
> kassen at hun lige trykker en ekstra gang eller to på gufferkontakten
> hos slaven (mig) så de holder desværre ikke helt så længe som de

Jeg har også haft en mis, der var helt vild med de der pinde. Jeg fandt
på det, fordi hun altid stjal alt hvad jeg havde af blyanter, kuglepenne
o.lign. Så prøvede jeg de der pinde som en slags kompensation. Hun
elskede dem - det var jo både legetøj og lækker, lækker slik. Men hun
holdt da ikke op med at stjæle mine "pinde" af den grund. Utyske

> Men skidt, hun er glad for dem og noget guf skal hun altså have (synes
> vi begge to )

Enig Man kan jo næsten ikke lade være med at forkæle dem lidt.