Hårfilter på langhårskatte..
Fra : Rasmussen

Dato : 20-01-05 19:04

Hej gruppe,

Vi har en flot Maine Coone hankat, som går både ude og inde.

Siden han var killing, har vi forsøgt at vænne ham til børsten - og i
starten syntes han detvar jo rart og hyggeligt, at blive nusset i pelsen...

Fra : Rasmussen

Dato : 20-01-05 19:10

Duh....

Bedst som jeg skriver om ham, hopper han op på keyboardet og får sendt
meddelelsen af sted, inden den var færdig...

Sagen er, at han ikke længere synes det er rart at blive børstet... vi har
en ballade uden lige hver gang - og hårboldene bliver værre og værre
efterhånden som han vokser sig stor...

Børsten kan ikke klare hårdullerne... og selvom vi sidder i timevis og
forsøger at nulre dem ud med fingrene, er opgaven håbløs.

Jeg beder om gode råd og kommentarer...

Kan vi klippe totterne af?
Gør det ondt på katten at have hårfiltre?
Hva' dælen gør I andre?

MVH
Søren Rasmussen

Fra : Rasmussen

Dato : 20-01-05 19:10

Duh....

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 20-01-05 21:53

> Rasmussen skrev:
>
> Jeg beder om gode råd og kommentarer...
>
> Kan vi klippe totterne af?
> Gør det ondt på katten at have hårfiltre?
> Hva' dælen gør I andre?

Hej Søren.

Jeg har en langhåret brite (danish longhair ) som lige for tiden
filtrerer rigtig meget......bare jeg kigger på hende så dannes der hårde
knuder :-/
Så hun bliver redt hver eneste dag med en stålkam som ligesom opløser
knudene.....men der kommer også knuder der er umulige at rede ud og dem
klipper jeg af med en spids saks........det gør meget ondt på kattene at
ha' de der filtrede knuder......men man skal selvfølgelig passe meget på
når man klipper katten, man kan nemlig nemt komme til at klippe i katten
hvis knuden ligger tæt på huden

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lisbeth steen

Dato : 20-01-05 23:00

> [...]
>
> Jeg beder om gode råd og kommentarer...
>
> Kan vi klippe totterne af?
> Gør det ondt på katten at have hårfiltre?

Hej Søren
Du kan ikke nøjes med en børste.... du er simpelthen nødt til at have en
stålkam med middel mellemrum mellem tænderne....

måske kan du redde miséren med en rullekam, men det er svært at sige
uden at kunne se/mærke hans pels

Men nu hvor sagen er nået dertil hvor den er - så synes jeg, jeg kan
fornemme, at han ikke er med på at blive børstet længere..
og det skyldes højst sandsynligt at det gør ondt på ham!
Forestil dig at der gik "filter" i dine hår under armene - AAAAVVV....
ligesådan føles det for ham!

Så jeg ville da nok få de hårfiltre klippet af ham - pas for himlens
skyld på ikke at klippe i selve katten!!!!
Og så starte forfra...
Væn ham til at det igen er rart at blive børstet /redt...brug evt.
godbidder
Børsten (læs= den der ligner en alm. menneske-hårbørste) er simpelthen
ikke istand til at komme i bund i pelsen - derfor går det galt for jer

Har du lyst, så prøv at kig ind på min pelspleje-side
den hedder www.perligems.dk/pelspleje.htm
Jeg har godtnok persere - men der kan du bl.a se hvad for nogle kamme
/børster jeg bruger....

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-01-05 03:58

lisbeth steen <lisbeth.steenKATTE@BAKKEprivat.dk> writes:

> Har du lyst, så prøv at kig ind på min pelspleje-side
> den hedder www.perligems.dk/pelspleje.htm
> Jeg har godtnok persere - men der kan du bl.a se hvad for nogle kamme
> /børster jeg bruger....

Lige på det område er der ingen forskel, jeg bruger stort set også de
samme "redskaber" som Lisbeth til hende MCO-DAME bamsen jeg bor sammen
med...

Et fif kunne være at tjekke http://www.mainecooninfo.dk ,hvor der også
er fif og hjælp at hente af andre CoonBamse slaver

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 21-01-05 13:37

Hejsa

Vi har NFO - hvor den ene filtrer "bare vi ser på ham" og han synes
bestemt heller ikke, at det er rart at få dem redt ud! Men vi har fundet
ud af, at hvis du pudrer knuderne/filtrene før du begynder at rede i
dem, så går det som en leg! Vi bruger ganske alm. babypudder

Og så som de andre siger - brug en kam til filter og knuder

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar