Opdragelse af killing
Fra : Linde

Dato : 17-01-05 22:00

Hej igen!

Synes lige jeg vil høre om nogen skulle have lidt tips til at opdrage på en
13-14 ugers killing, der jo selvfølgelig er nysgerrig, især de steder jeg
ikke vil have den! F. eks i ledningerne bag computeren, op ad visse møbler
osv...jeg forestiller mig man ikke får det store ud af at råbe og rive i
katten. Har forsøgt med en "vandfælde", men den har lynhurtigt lært at
forcere den...og kan desuden se den har været de forbudte steder når jeg
kommer fra job...svært at være over den med vandpistolen hele dagen.

Kan man emulere kattemor og vise mishag med killingens handling ved at gøre
som hun ville have gjort, eller hvad vil katten forstå? FY er
virkningsløst(på trods af hyppig anvendelse.
Håber på gode inputs til dette...man vil vel helst tage de værste unoder i
opløbet.

En anden ting, hvor meget/ofte skal en killing af den størrelse fodres? Han
får dåsemad, ca. 30-50 gram, en eller to gange om dagen og har desuden fri
adgang til tørfoder og vand. Passende eller for meget/lidt?

På forhånd tak for gode svar.

Mvh
Linde

Fra : Allan

Dato : 17-01-05 22:08

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> får dåsemad, ca. 30-50 gram, en eller to gange om dagen og har desuden fri
> adgang til tørfoder og vand. Passende eller for meget/lidt?

Ja jeg kan jo kun svarre for mig selv:

Men det jeg gjorde da jeg fik en lille ny
Ja jeg lod den ældre kat opdrage ham.
Nej du kan gøre meget, Leg med en kæmmekam fra starten. Og kæm katten med
den.
Så bliver katten glad for at blive kæmmet, Hvis det endag bliver et problem.

Og sig nej og virk såret og ked af det når den gør noget forkert.

Det har virket fint her.

Når kæmmekammen kommer frem lægger Kosmos sig på ryggen og spinder.
Og når jeg siger nej, Ja så får han det der ansigtsudtryk . der siger nåe ja
det må jeg ikke. Men om det virker, nej. kun på ansigtet.

Og det er rigtigt godt med tørfodder og vand af libitum.
Der er nogle der mener at vandet skal stå et stykke væk fra maden.
For katte glemmer at drikke når de har spist.
Om det er rigtigt ved jeg ikke, Men jeg har 2 vandskåle i brusekabinen, for
jeg er den lykkelige indehaver af 2 MCO vandvandaler.
Mvh Allan

Fra : Linde

Dato : 19-01-05 21:08

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> jeg er den lykkelige indehaver af 2 MCO vandvandaler.

Godt fif med vandskålene! Havde godt lagt mærke til den gik og slikkede vand
op i brusekabinen efter brug, men efter der nu står en skål derude drikker
den meget mere vand...både af den og min "vandforhindring" bag computeren
der tilsyneladende kun virker som vandforsyning...truslen om en vandgang
virker i hvert fald ikke.

Mvh
Linde

Fra : Allan

Dato : 19-01-05 22:08

> [...]
> der tilsyneladende kun virker som vandforsyning...truslen om en vandgang

Hej Linde
Det med vandet er nu kun fordi de syntes det er sjovt at luffe det ud og så
drikke.Derfor brusekabinen
Men med dine ledninger, Det har været oppe i gruppen før, Og det er vist
noget med at smøre ledningerne ind i noget der lugter,smager slemt.
Der var vist nogle forslag med noget håndcreme, og andre med en knækket
chilli frugt.
Den med chillien har jeg ikke prøvet men så kan den lære det, Ja jeg syntes
ikke det er slemt.
Den bider vel kun en gang.
Men prøv Google på denne news group og se hvad der kommer
Mvh Allan