Skaldet I nakken
Fra : Jane :o)

Dato : 10-01-05 09:55

Ok. Vores hunkat Nancy var på tur her fra nogle dage siden. Hun var væk hele
dagen, hvilket hun ikke plejer. Hun plejer bare lige at kigge lidt ud og så
gå ind Igen.

Dagen efter hun var kommet hjem så jeg at hun var helt skaldet I nakken. Det
så meget underligt ud og der er stadig (efter 4 dage) skaldet der.

Det lader ikke til at hun har smerter, eller at det på nogen måde irriterer
hende. Men hvad pokker kan det være der er sket?

Jeg har lagt et billede ind af det her:

http://www.janemark.dk/nAkke.html

Har I oplevet det før?

Mvh Jane
---
http://www.125.dk/cats - også killingeliste!

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-05 10:07

> [...]
> irriterer
> hende. Men hvad pokker kan det være der er sket?

Ser ud som om at hårene er flået af. Jeg vil tro at det er foregået i et
slagsmål med en hund eller en anden kat.

Hilsen Nina

Fra : Hanne Dahl

Dato : 10-01-05 10:35

Ja, eller en lille parrings leg ) Siden damen tog sig tid til at komme
hjem igen. Hvis en kat har fået bank plejer de somregl at være opfarende når
de kommer hjem igen.

Hilsen ´Hanne Dahl

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-05 10:44

"Hanne Dahl" <no@spam.org> wrote in message
> Ja, eller en lille parrings leg ) Siden damen tog sig tid til at komme
> hjem igen. Hvis en kat har fået bank plejer de somregl at være opfarende
> når
> de kommer hjem igen.

Havde det godt i tankerne, men synes ikke helt det passer til.
Når mine parrer .. og ja, det går somme tider voldsomt for sig, så er hårene
der endnu. Men de er løsrevet. Dvs der kommer sådan et tykt sår nedenunder
hårene, somme tider i et stort område af nakken. Efter nogle dage (uges tid)
giver såret slip, og først der så kommer der en bar plet.
Den her er er jo kommet på et ryk, ser det ud til ...

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jane :o)

Dato : 10-01-05 16:44

Ja - hun skulle neutraliseres, men jeg ville jo vente til alle killingerne
var ude af huset.

Æv æv æv og æææævvvv... Sådan noget p..

Nu sidder jeg og tænker at jeg på en måde må tage ansvaret for det skete og
tage de killinger med.

Hmmm...

Mvh Jane

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-01-05 16:49

"Jane " <virker@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Æv æv æv og æææævvvv... Sådan noget p..
>
> Nu sidder jeg og tænker at jeg på en måde må tage ansvaret for det skete

Man kan godt nå at få dem neutraliseret inden killingerne bliver til
noget....

Fra : Ida

Dato : 10-01-05 11:32

--

"Jane " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det
> så meget underligt ud og der er stadig (efter 4 dage) skaldet der.

Hej Jane

Efter min bedste overbevisning, så er det en parrings-skade.
Der er forskel på, hvor hårdt hankatte tager fat og hvordan de gør det. Min
egen hankat efterlader hunnerne i hel stand, mens en anden han jeg har haft
plukkede pigerne i nakken, så de så ud som din Nancy.
Hvis hun ikke er neutraliseret og du ikke ønsker killinger, så tag hende
fluks til dyrlægen og få det gjort - forklar dyrlægen, at du mistænker hende
parret, så du er sikker på, at livmoderen fjernes og ikke kun æggestokkene.

Held og lykke

Ida

www.maine-coons.dk
Min side er nede pga strømsvigt