Kat alene hjemme
Fra : Linde

Dato : 09-01-05 19:46

Hej

I fredags fik jeg så min lille 12-13 ugers hankilling Mester, og har brugt
weekenden på at hænge ud med den for at "erstatte" familien den jo ikke ser
mere. Det er en rigtig hængeplante, der piver bare jeg forsvinder en halv
time. Egentlig havde jeg håbet den havde vænnet sig lidt mere til der ikke
er andre katte, men nu skal jeg så på arbejde mandag...kan jeg forvente
katten er helt knust af ensomhed når jeg kommer hjem i morgen eftermiddag
eller har ødelagt det hele? Hvad er andres erfaringer med dette?

Mvh
Linde

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-01-05 22:53

<klip> kan jeg forvente
> katten er helt knust af ensomhed når jeg kommer hjem i morgen eftermiddag
> eller har ødelagt det hele? Hvad er andres erfaringer med dette?

Hej Linde :)
Tillykke med katte :)

Jeg er ret sikker på den vil sove hel dagen, og være fuld af spillopper når
du kommer hjem...
Jeg ville dog have investeret i TO katte, det har jeg ihvertfald alsrig
fortrudt, og de er totalt søde ved hinanden, og leger og har det så dejligt
at jeg nogen gange kan blive lidt jaloux *G*
Så har du mulighed så ville jeg anbefale dig at få en kat mere....så vil de
hellere lege med hinanden med med f.eks. dit tapet *G*
--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk husk, der doneres 5% af omsætningen til Tortie kontoen !

Fra : Bettina Hansen

Dato : 09-01-05 22:55

Linde wrote:
> [...]
> katten er helt knust af ensomhed når jeg kommer hjem i morgen eftermiddag
> eller har ødelagt det hele? Hvad er andres erfaringer med dette?

Tillykke med familieforøgelsen :)
Jeg har selv et "hængetræ" i form at en ragdoll-dreng (har også en pige
men hun er ikke så pattet som drengen). Min erfaring er at han helst
skal være hvor jeg er og allerhelst sidde på min arm så han ikke går
glip af noget ;)
Men når vi ikke er hjemme er det mit indtryk at kattene sover det meste
af tiden. Vi kan se det i weekenden eller hvis vi er om dagen i
hverdagene - de sover rigtig meget...

Så jeg tror ikke at du skal være alt for bekymret. Vores katte har
aldrig "splittet det hele ad" og de har som sagt et stort søvnbehov. Når
det så er sagt så er det da bestemt en god idé at have mere end en kat
hvis man er hjemmefra mange timer hver dag. De "bruger" hinanden
utroligt meget så du kunne da evt. overveje at anskaffe ham en artsfælle ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Linde

Dato : 10-01-05 20:26

Tak for svarene, både til Moderen til Mange Katte og Bettina

Herligt at se at det rent faktisk forholdt sig som I skrev...katten peb kun
lidt som "velkomstkoncert"(det hjalp på tåreværket han fik en bette smule
dåsemad. Alt var på sin vante plads, jeg tror ikke engang han gad hoppe
op på stuebordet når ikke jeg var der for at tage ham ned!? Nå men det var i
hvert fald en lettelse at han ikke bliver helt forstyrret af det. Har dog
overvejet at få en kat til, men desværre blev hans sidste bror aftaget lige
efter ham selv. Hvor længe kan man vente før territoriet ligger helt fast og
der bliver problemer med at sætte en fremmed kat ind monstro?

Mvh
Linde

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 11-01-05 12:39

<klip>Hvor længe kan man vente før territoriet ligger helt fast og
> der bliver problemer med at sætte en fremmed kat ind monstro?
</klip>

Jo før jo bedre :) lad være med at vente hvis du har besluttet dig, bare
afsted og find en sød lille makker til den lille kattedreng :)
Både du og kattene vil få stor fornøjelse af din beslutning, dét er jeg 100%
sikker på :)