maine-coon pels
Fra : Lene Nielsen

Dato : 08-01-05 09:40

hej alle sammen i gruppen

jeg har 4 maine-coon katte hvor det kun er den ene maine-coon kat som har
meget kraftig og bamset pels
jeg har i 2½ mdr børste ham hver dag og vasket ham 5 gange med katte shampo
som skulle gøre hans pels nem at børste igennem og holde men lige meget hvor
meget jeg børster ham og hvor tit jeg børster ham kan jeg ikke komme i bund
i pelsen der er efter hver børstning ca 100-200 gr hår på børsterne og jeg
bruger en karte og kam en tætte børste og tætte kam og en knude udfilter og
en baby børste men lige lidt hjælper det hmm nogen der har et råd til hvad
jeg kan gøre ?
for jeg kan se på ham at han sveder og hans mave/hale er filtert hver gang

en anden lille ting faktis en solstråle
jeg har før skreven her ind omkring Mikkel ham med tynd mave og gumme
betændelse som skulle have været aflivet
men min dyrlæge ville afprøve en sidste ting før vi sage farvel til ham og
det priser jeg mig lykkelig for at hun ville for mikkel lever og har det
godt og er bleven rask igen
jeg skulle i første omgang køre skåne kost på ham og det hjalp ikke så
prøvede jeg at give ham drontal for det kunne være orm ham havde og det
hjalp heller ikke nu har vi kørt panacur 3 dage og igen 21 dage efter og
binyrebakkehomon og antirome på ham i 30 dage og det skal jeg lige love for
at det hjalp ham han blev teste i starten af december og der sage testen at
han var spækket med spole orms æg og der begyndte vi behandlingen og nu
blev han teste igen for 3 dage siden og fik svar i går han har ikke flere
spole ormsæg eller ander ormeæg i sig
hans mave er bleven fast og hans gummer er bleven rigtig flotte stadig røde
men det er jo den svaghed maine-coon katte har men han er bleven godkendt
til avl og det er han bleven af 3 dyrlæger så jeg er da glad for at vi gav
det en sidste chance men puha en regning jeg fik fra dyrlægen på ham jeg
skulle have givet 5000 kr for ham og dyrlægeregning skulle trækkes fra købs
prisen men dyrlægeregning lyder på 7433 kr såååååååå der er vist ikke nogen
penge til den opdrætter jeg har købt ham af
syntes bare lige jeg ville fortælle at min Mikkel har det super og er bleven
en rigtig krudtugle og drille pind *ss*
men det er altså Mikkel's pels jeg ikke kan komme i bund i

knus lene

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-01-05 10:32

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> wrote in message
> [...]
> bleven en rigtig krudtugle og drille pind *ss*
> men det er altså Mikkel's pels jeg ikke kan komme i bund i

Hej Lene
Er RIGTIG glad for at høre at Mikkel har det godt nu
Mht sætningen "hans gummer er bleven rigtig flotte stadig røde
> men det er jo den svaghed maine-coon katte har " vil jeg fortælle dig at
> det er IKKE en svaghed hos Maine Coon. Det er en svaghed hos nogle
> opdrættere fordi de er ligeglade og ikke selekterer fra ! og når du tager
> katten i avl, er du også en af de opdrættere.
Undskyld jeg er hård, men du bliver altså nød til at tænke over det en
ekstra gang.

Nina

Fra : Denise

Dato : 08-01-05 11:07

Lene Nielsen wrote:
> [...]
> men min dyrlæge ville afprøve en sidste ting før vi sage farvel til
> ham og det priser jeg mig lykkelig for at hun ville for mikkel lever

Hvor er det dejligt at få sådan en solstrålehistorie på sådan en møgvejrsdag

>syntes bare lige jeg ville fortælle at min Mikkel har det super og er
> bleven en rigtig krudtugle og drille pind *ss*
> men det er altså Mikkel's pels jeg ikke kan komme i bund i

Tak for tilbagemeldingen, man tænker jo altid på hvordan det gik den og den
kat, der havde problemer.
Krydser for at han fortsætter med at have det godt

--
Hilsen Denise