Tilløben hankat
Fra : gert mandal andersen

Dato : 07-01-05 20:44

Vi har 2 dejlige hunkatte som vi, som killinger, har hentet hos Kattens
Værn. Alder cirka 6 år. Ingen problemer med dem. Men i efteråret 2003
iagtog vi en ungkatsom ofte kom i vor have. Vi fodrede den, men den var
ret sky. Efter et års tid, sommeren 2004, kom den så ind i huset hvor
den indtog sine måltider og sov om dagen. Vor hunkatte er utrolig glade
for ham, sikkert fordi de kan hundse lidt med ham. Men men - han
forlader ALTID huset ved 22 tiden - for at komme retur næste morgen. Vi
har lavet en rigtig varm og hyggelig hule til ham på vor terasse, men vi
vil jo helst have ham inde om natten.
Efteråret 2004 fik vi ham neutraliseret idet vi så troede han ville
blive inde om natten. Men ak - det ville han ikke. Vor ide er at han
aldrig har lært at bruge en kattebakke og derfor bare vil ud for at
besørge.
Vi har givet ham sin egen bakke, sprayet med katteparfume, men han vil
ikke bruge den - ej heller "pigernes" bakke.
Vor dyrlæge mener han er omkring 3 år. Er det forsent at lære ham at gå
i bakken? - eller er han simpelthen bare en udekat.
Det skal bemærkes at den tid han er hjemme, fra 06 til 22 kun flytter
sig mellem sine private sove/hvilepladser. Mellem flytningerne indtager
han dog sine måltider.
Skal vi bare acceptere tingenes tilstand? Vi er jo lidt nervøse for ham.

Med venlig hilsen
gert mandal andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 07-01-05 21:08

> Det skal bemærkes at den tid han er hjemme, fra 06 til 22 kun flytter
> sig mellem sine private sove/hvilepladser. Mellem flytningerne indtager
> han dog sine måltider.

Hej Gert,

Er du helt sikker på, at missen ikke smug-tisser i en af kattebakkerne,
når du ikke ser det?

Jeg synes, at 6 morgen til 10 aften lyder som meget lang tid uden at
være nødt til at bruge bakken.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : bodil

Dato : 07-01-05 21:13

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når du ikke ser det?
>
> Jeg synes, at 6 morgen til 10 aften lyder som meget lang tid uden at

Oskar kan også snildt holde sig så længe, han tisser kun ude og går meget
sjældent ud før om aftenen.
Bodil

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 07-01-05 21:24

> Oskar kan også snildt holde sig så længe, han tisser kun ude og går meget
> sjældent ud før om aftenen.
> Bodil

Okay, jamen så kan det jo godt være, at den her mis også går og holder
sig. Syntes bare det lød af meget

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-01-05 21:29

"gert mandal andersen" <gedalKATTE@BAKKEpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
> han dog sine måltider.
> Skal vi bare acceptere tingenes tilstand? Vi er jo lidt nervøse for ham.

Har i prøvet at sætte en seddel om halsen på ham ? ... han kunne lyde som en
af dem der har to hjem
Det sker oftere end man lige tror med fritgående katte.
Jeg havde engang en fritgående. Super dejlig kat. Syntes da altid hun var
hjemme...
Så da jeg skulle flytte, så stak hun af lige da jeg skulle have hende med og
flyttebilen ventede. Jeg kom tilbage mange gange hver dag og kaldte og
kaldte.
Så satte jeg sedler op i området og eftersøgte hende. Der fik jeg en
henvendelse fra en pige. Katten havde "boet" hos hende i flere år. Kommet
hver dag. Men den ville ikke kæle med hende. Blot have lidt mad og sove på
hendes seng.
Lige den dag jeg var flyttet, var den blevet meget mere kælen og ligesom
flyttet ind. Hun forstod det ikke. Troede jo at det var en halv-vildkat.
Men katten var en helt almindelig tam-kat der boede hos mig og var kælen
osv... men så havde den altså et "ekstra" hjem
.... og sådanne historier har jeg da hørt en del af i årenes løb

Hvis det ikke er fordi han har et ekstra hjem, havde jeg helt ladet ham have
sin rytme. Det lader til at han trives fint med det sådan, og får han
VIRKELIG brug for bakken, så kan jeg ikke forestille mig andet end at han så
bruger den. Men de kan holde sig meget længe, hvis de virkelig skal.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jonas

Dato : 10-01-05 15:30

"gert mandal andersen" <gedalKATTE@BAKKEpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han dog sine måltider.
> Skal vi bare acceptere tingenes tilstand? Vi er jo lidt nervøse for ham.

Hej Gert!

I sommers fik vi en voksen tilløberhankat. Da han ikke så særlig velplejet
ud, og da vi kender mange sørgelige katteskæbner herude på landet, hvor vi
bor.
Ja, så endte vi med at adoptere ham. Han blev neutraliseret og fik en
langsom tilvænning til vores hus. Det vidste sig nemlig at han ikke brød sig
om lukkede døre.
Efteråret og vinteren har dog lagt et vis pres på herren, så nu kan han
sågar finde ud af at sove nogle timer indendørs, men han vil ud igen til
natten.
Sne og orkan kan dog holde ham inde....men det skal altså virkelig også være
slemt.
Han har været på kattebakkerne et par gange.....bare siddet derinde
lidt....dog uden at lade noget. I stedet laver han en lille jammerkoncert
foran døren og løber ud, så snart dørtjeneren kommer forbi.
Vi har ligesom dig taget en kat til os. Vi kender ikke kattens historie, og
hvilke vaner og rytmer den har haft tidligere. Vores kat er gået fra at være
udekat til at kunne være stuekat nogle timer om dagen på et lille halvt års
tid. Han kan nu klare lukkede døre, vi må gerne løfte ham, og han vil meget
gerne dele *kindkys* ud til os, vores hund og vores øvrige katte. Det er
store fremskridt for ham, og vi er fortrøstningsfulde hvad angår fremtiden.
Vi lader katten bestemme sit tempo.
Han er jo dybt afhængig af vores kattemad, vores hund som han elsker, og
endeligt menneskeligt selskab, men samtidig har han et stort behov for at
være sig egen. Hvem ved.....måske har han været overladt til sig selv i lang
tid, og gamle vaner er svære at afskaffe.
Jeres kat har jo også gjort en masse fremskridt.....fra at være en fremmed
kat på jeres grund....er det nu blevet til en stuekat hos Jer. Måske skal I
derfor bare vente lidt og se tiden an.

Venligst

Jonas