Kattebakke og underlig adfærd
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 06-01-05 14:02

Jeg har to katte og når hunkatten har været i kattebakken fræser hankatten
ud og klasker hende en. Det er først når hun er kommet ud af bakken at han
fiser ud til hende. Det jeg er bange for er om hun måske bliver træt af den
bakke for hun vil vel sammenligne det med en øretæve når hun går derud.
Og hvorfor GØR han det???

Linda

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 07-01-05 00:25

> [...]
> bakke for hun vil vel sammenligne det med en øretæve når hun går derud.

Øøøhm Linda, synes egentlig, at det er lidt træls, at ingen
tilsyneladende ved noget om dette. Jeg synes godt nok også, at det er et
lidt underligt fænomen. Jeg har forsøgt at hige og søge i gamle bøger,
men lige lidt hjalp det

Jeg kan da, ligesom dig selv, godt forestille mig, at missen kan blive
lidt træt af toiletbesøgende til sidst, når han-missen hele tiden slår
på tæven

Jeg har simpelt hen ingen gode forklaringer. Eneste forslag: en
kattebakke mere.
Men det er rent gætværk. Ville jo være noget nemmere at finde en
løsning, hvis man kendte årsagen....

Håber at nogle andre kommer ud af busken.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-01-05 11:14

> Jeg har simpelt hen ingen gode forklaringer. Eneste forslag: en
> kattebakke mere.

De har to kattebakker så...............

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-01-05 11:29

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> fiser ud til hende. Det jeg er bange for er om hun måske bliver træt af
> den bakke for hun vil vel sammenligne det med en øretæve når hun går

Jeg oplever det også engang i mellem i flokken, når tøserne har noget de
skal have afklaret. Og jeg synes det er en grov måde at få sagt sin mening
på. Jeg ser dem behandle hinanden anderledes omkring kassen end hvis de går
rundt i huset.
Men jeg har en ide om hvad der sker. Katte hader kujoner og mobber gerne en
svag (ikke en syg). Måske de opfatter det at en kat går ind i en kasse som
et svaghedstegn, ala krybe langs panelerne... på trods af at de selv skal på
engang imellem.... Jeg ser ikke den her adfærd på bakker uden tag....

ved ikke om det giver mening...

Nina

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-01-05 11:50

> [...]
> som et svaghedstegn, ala krybe langs panelerne... på trods af at de selv
> skal på engang imellem.... Jeg ser ikke den her adfærd på bakker uden

Jo det lyder egentlig meget rigtigt. Han er jo den store stærke hankat hvor
hun er den lille hunkat (lille og lille er nok så meget sagt og han kan
godt være dominerende overfor hende i andre sammenhænge f.eks hvis hun leger
LIDT for vildt (han gider nemlig ikke rigtig at lege, kun med Cheeta)