Ormekur i Tyskland
Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 09:18

Er der nogen af jer, som har købt ormekur i Tyskland - og hvis ja, til
hvilken pris?

Mvh. Marlene.

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-01-05 09:52

Marlene wrote:

> Er der nogen af jer, som har købt ormekur i Tyskland - og hvis ja, til
> hvilken pris?
>
> Mvh. Marlene.

Man kan købe ormekur i Tyskland uden recept. Jeg husker ikke prisen. Er
der en særlig type, du er interesseret i, for så kan jeg undersøge det
ved at spørge venner i Tyskland.
mvh Camilla

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 09:58

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan købe ormekur i Tyskland uden recept. Jeg husker ikke prisen. Er
> der en særlig type, du er interesseret i, for så kan jeg undersøge det
> ved at spørge venner i Tyskland.
> mvh Camilla

Det var da rigtigt sødt af dig Det er såmænd bare ormekur til spole- og
bændelorm. Den sidste kur, som min kat fik i dag, var mod spoleorm - Drontal
hedder den. Men måske er det samme pris for ormekuren - bare uden
receptgebyret (?)

Mvh. Marlene.

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 06-01-05 10:09

> [...]
>
> Mvh. Marlene.
> >

> Hvorfor ikke bruge det nye der er kommet på markedet som tager ALLE typer
orm i katten??Det hedder "milbemax".....
Og en recept koster 60kr????Hvad koster det at få sendt med posten fra
tyskland??

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 10:15

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> orm i katten??Det hedder "milbemax".....
> Og en recept koster 60kr????Hvad koster det at få sendt med posten fra
> tyskland??

Det har jeg ikke hørt om. Det vil jeg lige undersøge.

Men se hvad jeg fandt på Bayers hjemmeside:

Pakninger og priser pr. 05-01-04:
AUP1 / AUP2 (Apotekets udsalgspris til erhverv excl. moms / til ikke
erhverv incl. moms, receptur- og veterinærgebyr).
2 tabl.: kr. 50,27 / 80,09.
20 tabl.: kr. 372,66 / 479,50.

Hvorfor er det så lige, at betaler ca. 200 kr. for to piller, når man køber
dem ved dyrlægen?

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 10:26

> [...]
> orm i katten??Det hedder "milbemax".....
> Og en recept koster 60kr????Hvad koster det at få sendt med posten fra

Fandt lige midlet på nettet; prisen er kr. 97,12 excl. moms + receptgebyr.
Så det er vist henad det samme. Men har du selv prøvet dem - og til hvilken
pris?

Grunden til, at jeg spørger så meget om dette - og at jeg gerne vil
undersøge markedet - er, at jeg simpelthen synes, det er alt for dyrt at
købe ormekur til katte. 2 piller - 200 kr. Jeg betaler det gladeligt, for at
min kat ikke skal have orm, men jeg har efterhånden set så mange katte, der
_ikke_ får ormekur, og jeg kan næsten forestille mig, at det er pga. prisen,
som også er helt, helt overdrevet. Lige præcist i dette tilfælde synes jeg
altså, at man betaler for meget.

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 10:13

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
Snip

Den sidste kur, som min kat fik i dag, var mod spoleorm - Drontal
> hedder den. Men måske er det samme pris for ormekuren - bare uden
> receptgebyret (?)
>
> Mvh. Marlene.

Sidder lige og ser på nettet, at Drontal virker mod både spole- og
bændelorm. Det var ikke det, jeg fik oplyst ved dyrlægen. Nogen, som har en
forklaring på dette?

Mvh. Marlene.

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-01-05 11:11

Marlene wrote:
> [...]
> bændelorm. Den sidste kur, som min kat fik i dag, var mod spoleorm - Drontal
> hedder den. Men måske er det samme pris for ormekuren - bare uden

Min tyske kontakt svarer, at ormekure skal købes hos dyrlægen og koster
8-10 Euro for 200g - den mest almindeligt brugte er Banminth pasta.
Jeg har spurgt til Drontal og Milbemax også... lad os se, om jeg når at
få svar, inden jeg tager afsted i dag... Ellers får du først svaret på
mandag
mvh Camilla

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 11:23

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> Jeg har spurgt til Drontal og Milbemax også... lad os se, om jeg når at
> få svar, inden jeg tager afsted i dag... Ellers får du først svaret på

Hold da op - det var hurtigt svar Tak for det!

Ligesom du havde jeg også hørt, at ormekure i Tyskland ikke er
receptpligtige, så det undrer mig lidt.

Ser frem til det andet svar også

Mvh. Marlene.

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-01-05 12:03

Marlene wrote:

> [...]
>
> Snip

> Hold da op - det var hurtigt svar Tak for det!
>
> Ligesom du havde jeg også hørt, at ormekure i Tyskland ikke er

Det er en forholdsvis ny ting, at ormekure i DK er på recept...

Min kontakt vil spørge til prisen på Drontal, når han alligevel skal
forbi sin dyrlæge i morgen... Milbemax kender han ikke. Du må vente med
svaret til på mandag.

mvh Camilla

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 12:36

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> Det er en forholdsvis ny ting, at ormekure i DK er på recept...

Ja, det samme med ormekure til heste, hvor man skal aflevere en
gødningsprøve.

> Min kontakt vil spørge til prisen på Drontal, når han alligevel skal
> forbi sin dyrlæge i morgen... Milbemax kender han ikke. Du må vente med
> svaret til på mandag.

Helt ok - tusind tak

Mvh. Marlene.

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 06-01-05 16:23

> Marlene skrev:

> Snip

> Ja, det samme med ormekure til heste, hvor man skal aflevere en
> gødningsprøve.

> Helt ok - tusind tak
>
> Mvh. Marlene.
>
> Banminth er da ikke værd at skrive hjem om!!!Det virker kun i 14 dage,og
forstår slet ikke det må sælges,der er så mange andre midler!!!

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-01-05 23:24

Så vendte min kontakt tilbage med prisen på Drontal i Tyskland.

1 Drontal pille koster €4,60! Man kan købe 1 hel æske med 20 piller uden
recept.

Det er sikkert, derfor de fleste tyskere bruger Banminth pasta

mvh Camilla

Fra : Marlene

Dato : 15-01-05 18:23

> [...]
> Så vendte min kontakt tilbage med prisen på Drontal i Tyskland.
>
> 1 Drontal pille koster €4,60! Man kan købe 1 hel æske med 20 piller uden

Tusind tak skal du have - det var sødt af dig Ja, ok så er det jo
unægtelig noget billigere i Tyskland - ca. 70 kr. billigere pr. pille.

> Det er sikkert, derfor de fleste tyskere bruger Banminth pasta

Fordi du synes, det er dyrt for pillerne? Det er ekstremt billigt i forhold
til i DK....

Tak igen.

Mvh. Marlene.

Fra : bodil

Dato : 15-01-05 19:32

> [...]
> unægtelig noget billigere i Tyskland - ca. 70 kr. billigere pr. pille.

> Fordi du synes, det er dyrt for pillerne? Det er ekstremt billigt i

Det er da ikke billigt jeg giver 35 kr. pr pille det er samme pris.
giver du over 100,00 kr.?
Find en anden dyrlæge.
Bodil

Fra : Marlene

Dato : 16-01-05 18:54

"bodil" <Leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> Det er da ikke billigt jeg giver 35 kr. pr pille det er samme pris.
> giver du over 100,00 kr.?
> Find en anden dyrlæge.
> Bodil

Er det samme slags pille - Drontal?

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 18-01-05 08:45

> "bodil" <Leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> Snip

> Er det samme slags pille - Drontal?
>
> Mvh. Marlene.

Det ser desværre ikke ud til, at Bodil har svaret. Er der andre herinde i
gruppen, som ikke betaler mere end 35 kr. for en Drontal ormekurs-pille?

Mvh. Marlene.

Fra : Denise

Dato : 18-01-05 09:13

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> wrote in message

> [...]
> gruppen, som ikke betaler mere end 35 kr. for en Drontal ormekurs-pille?

Hej
Siden der ikke er andre der svarer, vil jeg svare. Jeg bruger ikke Drontal
men har forespurgt. Ca. 70 kr. der inkluderer pille og 30 kr. for
udleveringsgebyr, som nogle åbenbart også opkræver. Så det er nok rigtigt,
pillen i sig selv koster de her ca. 35 kr.

--
Hilsen Denise

Fra : Marlene

Dato : 18-01-05 10:29

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> udleveringsgebyr, som nogle åbenbart også opkræver. Så det er nok rigtigt,
> pillen i sig selv koster de her ca. 35 kr.

Tak skal du have. Ok, det er så stadig 60 kr. billigere, end det jeg plejer
at give (jeg giver 200 kr. for 2 piller). Det var da utroligt med sådan en
forskel. Og de siger, at det er billigt her på Fyn - ha, ha. Det er vist
dyrere end i Århus, hvor vi er flyttet fra!

Mvh. Marlene.