Det bedste kattelegetøj
Fra : Betina Rasmussen

Dato : 04-01-05 20:50

Hej gruppe,

Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Vores katte synes godt om pelsmuls, som man svinger i en lang snor. Det
kan de godt flippe helt ud over!

Drillepinden er også sjov (en pind med fjer i enden). Og den lille er
tosset med motormusen! Det er sådan en rund tingest, hvor der kører en
mus rundt indeni. Gennem en revne rundt i kanten kan missen så prøve at
fange mussen. Hun bliver helt skeløjet

Nå ja, man kan jo også altid more sig med at rulle toiletrullen ud. Orv,
hvor kan sådan en blive laaaang

I dag har jeg lige erhvervet en pelsmus, der sidder på en stor fjeder,
der er fastgjort til en lille pels-platform. Den ser nu ikke ud til at
være hylende morsom...(øv, var dyr!) Så hvad fik jeg ud af det? Gemalen
siger, at jeg ikke længere selv må gå til dyrehandleren, fordi jeg køber
et eller andet åndssvagt hver gang - nå, han bliver nok klogere

Vi har også en af disse aktiveringbolde, som man fylder lidt tørkost i,
som missen selv skal mosle med at få ud. Den er heller ikke skide sjov...

Alt i alt har jeg altså erhvervet et hav af legetøj med større eller
mindre held

Nogle gode idéer til ting der virker?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-01-05 20:57

Betina Rasmussen skrev:

> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Som jeg også netop har skrevet til Line, der vedligeholder
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk, så er en almindelig laserpen et
fantastisk stykke legetøj.

Kattelegetøj kan inddeles i to kategorier: Det, hvor mennesket er med,
og det, hvor mennesket ikke er med.
Ulempen ved første kategori er, at man er nødt til at fare rundt sammen
med katten, og hvis man ikke orker det, så kan legetøjet ikke bruges.
Ulempen ved anden kategori er, at katten savner intelligent modspil.
Laserpennen kombinerer begge fordele og har ingen af ulemperne. Man kan,
uden at lette røven fra lænestolen, aktivt motionere katten rundt i hele
lejligheden, op på hylder og op og ned af trappen (hvis trappen kan ses
fra lænestolen, altså).

Man skal passe meget på, at man ikke kommer til at lyse katten i øjnene,
selvfølgelig.

-Rune

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 04-01-05 21:10

> [...]
> fra lænestolen, altså).
>
> Man skal passe meget på, at man ikke kommer til at lyse katten i øjnene,

Har laserpen! Det er rigtigt: Den er det morsomste der endnu er fundet
på! Vi leger bare så meget med den, at den hele tiden løber tør for
batteri Og batterierne til vores er hundedyre Meeen:
selvfølgelig "tanker vi op" når nu det nærmest kan gøre misserne
flyvende Penne sidder fast på en nøglering. Den lille mis kan
genkende den raslende lyd og kommer susende ligeså snart jeg tager
pennen op af skuffen. Hun begynder at lede efter prikken allerede inde
jeg har tændt for den. Lille fjols

Min eneste bekymring: bliver missen ikke lidt frustreret, når den aldrig
for alvor kan fange prikken? Vores sidder nogle gange og glor spørgende:
"Hvor dælen blev den af, mor??"

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-01-05 21:35

Betina Rasmussen skrev:

> Har laserpen! Det er rigtigt: Den er det morsomste der endnu er fundet
> på! Vi leger bare så meget med den, at den hele tiden løber tør for
> batteri Og batterierne til vores er hundedyre

Hvor køber du batterier?
Min laserpen skal bruge 3 batterier af typen SR41W. Hus urmagere koster
de 50 kroner/stk. På http://www.batterier.dk kan de købes til 25
kroner/stk. Frit leveret i Danmark.

-Rune

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 04-01-05 21:59

> Hvor køber du batterier?
> Min laserpen skal bruge 3 batterier af typen SR41W. Hus urmagere koster
> de 50 kroner/stk. På http://www.batterier.dk kan de købes til 25
> kroner/stk. Frit leveret i Danmark.

Vi har købt i Electronic World og slige steder. Men har lige kigget på
dit link. Vores pen bruger 3 batterier, der hedder LR 44. De kan fås til
13,95 via dit link. Så her er der da en del at spare. Tusind tak for det!

Fra : A.

Dato : 06-01-05 01:38

Ja, laserpennen er ret populær. Min misser kan også godt lide at lege med
store hårbånd og sådan noget som svedbånd *G*.

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 05-01-05 12:55

> Laserpennen
> Man skal passe meget på, at man ikke kommer til at lyse katten i øjnene,
> selvfølgelig.
>
> -Rune

Ja vores kat er også helt vild med den, men man skal også passe på et
man ikke lyser på noget der reflektere f.eks badeværelses fliser da
dette kan både skade en selv og kattens øjne.

hilsen
Maria og Benny

Fra : fam. Ager

Dato : 04-01-05 20:57

> Alt i alt har jeg altså erhvervet et hav af legetøj med større eller
> [...]
----------------------------------

Hej!

Her er da lidt fra et par raggiers favoritter;
hundenes tennisbold.. ligge på ryggen og jonglere med poterne..
sammenkrøllet papir, gerne noget der rasler godt...
et simpelt papir fra et bolche ell. lign.
snørebånd....
en rigtig mus..((-:
glaskugler, de triller nemlig så godt, og er gode at lave finder med....

aktivitetsbolden og pelsmusen på fjederen har heller ikke været et hit
herhjemme, jo set fra hundenes synspunkt.. men kattene synes de var dybt
ubrugelige..
indimellem er det simpleste det bedste.. også for pengepungen..

mvh. marie

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 04-01-05 21:28

> Hej!
>
> Her er da lidt fra et par raggiers favoritter;

Nå, så du har ragdolls. Smukke, smukke misser

> hundenes tennisbold.. ligge på ryggen og jonglere med poterne..
> sammenkrøllet papir, gerne noget der rasler godt...
> et simpelt papir fra et bolche ell. lign.

Jo, min mand smider smider ca. ti stk. karamelpapir om ugen. Som biiiip
så skumlende samler op (gæt selv hvem

> snørebånd....

Det gider gammel-mis godt. Heldigvis har hun endnu ikke selv fundet på
at myrde vores sko

> en rigtig mus..((-:

Øhhhm, den bliver nok svær at stikke

> glaskugler, de triller nemlig så godt, og er gode at lave finder med....

Ikke afprøvet! Det skal have et forsøg. Vi har prøvet bordtennisbolde
til Tiggy's store morskab. Hun kan bedst lide små bolde, så det kan
være, at hun vil finde glaskugler underholdende. Mange Tak

Fra : Bettina Hansen

Dato : 04-01-05 22:04

Betina Rasmussen wrote:
> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Vores tre katte elsker "Cat dancer" (en ståltråd med nogle papirruller i
den ene ende) - de går helt amok når den kommer frem og jeg bruger den
faktisk som belønning under klikkertræning i stedet for godbidder ;)

Vi har også et "Tiger toy" som de alle tre er glade for. Det er en slags
uro som hænger i loftet med en mus nederst som bevæger sig "kaotisk"
rundt... Hmmm svært at forklare ;)

De to ting har vi købt hos felismir.dk

Den gamle kat (14 år) gider ikke rigtig andet legetøj - jo hvis der er
catnip i så savler han det helt til et par gange og så gider han heller
ikke det mere ;)

Vores to ragdoll killinger har også andre ting som de er glade for... De
har f.eks. deres helt egen flyttekasse ;) Den får de meget tid til at gå
med... Derudover har de et papirmålebånd (af den slags som man får
gratis i f.eks. Silvan) som de elsker at slæbe rundt efter sig i hele
huset ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Gainsbourg

Dato : 04-01-05 21:49

Vi savede toppen af en ½ liters colaflaske og hældte en 5-10 (eller et helt
måltid hvis man synes) små tørkost bidder i og stillede den så på gulvet så
den først skulle væltes og der derefter skulle udvikles en teknik til at
"pote" tørbidderne ud. Sådan fik vores kat al sin mad gennem flere år og det
havde den stor fornøjelse af.

Sammenrullede avissider i knitrende kugler var også et hit.

En stor pelsagtig edderkop med lange sorte piberenser ben ophængt i elastik
var sindssygt populær - men dyr i genanskaffelser, da den kun holdt i
forholdsvis kort tid (kan måske holde længere med mindre energiske katte end
vores...).

En lille blå træsnurretop som rullede lidt skævt pga sin form.

Fluer og natsværmere der var så uheldige at flyve ind til os. Jeg husker
særlig en stor flue der udholdende blev jagtet i timer indtil lejligheden
var nærmest splittet ad og missen sad og stønnede og satte svedige potespor
overalt. Til sidst fik den dog et slag ind og fluen faldt til jorden
(formentlig af udmattelse også) og da missen opdagede at den ikke "kunne
mere", satte den sig til at jamre og sørge og puffede med mellemrum til den
for at se om der ikke alligevel skulle være lidt mere sjov i den.

Spisepinde - spørg mig ikke hvorfor. Vi skulle bare tappe lidt med en
spisepind på gulvet eller bordet, så kom katten springende og jagtede efter
den eller bar den rundt i lejligheden. Vi fandt på et tidspunkt omkring 20
spisepinde bag vores seng som den havde smidt derned og ikke kunnet få op
igen...

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 22:23

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Ja, skal også snart have fyldt lidt op i legetøjsdepotet til kattene igen.

Boldene man kan få alle steder med en lille klokke i, fandt kattene meget
spændende. Det gjorde vores hvalp dog også, så de er udgået.

Pelsmusene der sad på deres klatretræ var også sjovt legetøj. Garn og
papirkugler kan også bruges. Garnet er som regel ungernes fingerstrik, der
hurtigt bliver til kattelegetøj, som de så drøner rundt og underholder
kattene med.

Lige nu - i mangel af bedre, er det muldvarpe fra haven, der slæbes til huse
og leges med. Mærkeligt nok gider kattene aldrig spise muldvarpene men kun
mus. Muldvarpene flyder alle steder på vores grund ( og altså også indenfor,
når de slipper afsted med det ), hvor de bliver efterladt, når kattene ikke
gider dem mere.

Juletræet var årets helt store legetøj. Det er nu ude af stuen igen.

Derudover leger kattene jo med hinanden og den ene kat leger rigtig godt med
hundene.

Et stort kæmpe klatretræ, må helt sikkert være det bedste legetøj ( hvis det
da går under kategorien legetøj ), som kattene kan få. Vores katte er enormt
glade for deres lille ( 120 cm ) klatretræ, så et kæmpe gulv til loft
klatre/legetræ er da på ønskelisten her, selvom vi har mange træer udenfor,
som kattene også bruger....

Hvor køber man forøvrigt den omtalte laserpen ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 04-01-05 22:38

> Hvor køber man forøvrigt den omtalte laserpen ?

Jaaa, altså vores er købt i Malaysia, så det bliver nok en rigeligt dyr
pen

Man kan også købe den i forretninger, der sælger kontorartikler (de er i
virkeligheden beregnet som pegepind). Her er de vist heller ikke så
billige, da det så er en helt unødvendig prof-udgave, man køber

Men jeg har hørt, at nogle har købt deres billigt i Tiger og lignende
butikker.

Fra : Heidi Justesen

Dato : 04-01-05 22:35

> Betina Rasmussen skrev:
> Hej gruppe,
>
> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

hey

Jeg har ligesom dig brugt temmelig mange penge på kattelegtøj, og nogle
har bestemt virket bedre end andre.
Mads æælsker sin laser pind, og jagter den gennem hele huset, den er et
meget stort hit lige ved ham. De andre to gider den ikke rigtig...
Lillemissen er helt vild med drillepinde, og slæber dem rundt over hele
huset, hver morgen ligger der minimum 3 stk. ved hendes madskål. Det er
fuldstændigt ligegyldigt om de er brækkede eller stort set skallede.
Bitten (som ankom til huset for 3 uger siden) har kastet sin kærlighed
på en gammel slidt pelsmus.
En anden ting som er et stort hit er en rasletunnel, hvor de jagter
hinanden igennem. Den er lidt dyr!

Håber at der var noget som du kunne bruge.

Med venlig hilsen
Heidi Justesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jan Holm

Dato : 05-01-05 00:11

Betina Rasmussen wrote:
> Hej gruppe,
> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Det er meget forskelligt her i huset..

Strumph - levende væsner er mad, det eneste han vil lege med er mine fingre
(auch)
Ivan - Ting der bevæger sig uden batteri ) drillepind/fjer, laserpen
Max - Pelsmus, han finder altid selv posen og skal ha' gang i alle 5 på en
gang !, til
gengæld kan han overhovedet ikke se vores laserpen.
Josephine - Ting der bevæger sig uden batteri ) drillepind/fjer, laserpen

Derudover er alle vilde med et stk hjemmelavet legetøj, billigt og går
aldrig
i stykker. En gammel fluesmækker, afmonter selve "smækhovedet" og monter
i hullet på håndtaget en ca 1½ M snor. For enden laver du en god stor knude.
Klipper den lidt i stykker så der stikker "ben" ud. Ligner en monster
edderkop
agtig ting, det er noget der tænder vilddyret.

Mvh
Jan Holm

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 05-01-05 00:30

> [...]
> som missen selv skal mosle med at få ud. Den er heller ikke skide sjov...
>
> Alt i alt har jeg altså erhvervet et hav af legetøj med større eller

Jeg og mine misser vil anbefale katspinneren!

Mine katte er totalt vilde med deres katspinner Jeg må nok hellere
lige fortælle hvad en katspinner er, det er en lang pind med en snor,
lidt som en fiskestang, i enden af snoren sidder spinneren, nogle fjer.

Når man svinger rundt med spinneren, bliver den utrolig livlig, den
bevæger sig lidt som en fugl, det er et hit hos kattene.

http://www.netkatten.dk/Billedfiler/Film/Cisse-spinner_0001.wmv

Linket, som jeg håber virker, viser en af mine katte, som folder sig ud
med spinneren . Man ser ikke spinneren så tydeligt, men man kan da
se at katten morer sig

Og så tror jeg at det er en god ide at gemme legetøjet væk i perioder,
når man tager det frem efter noget tid, så er det som misserne har fået
nyt igen.

Med venlig hilsen
Marianne Juul Pedersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : JytteJ

Dato : 05-01-05 02:58

"Marianne Juul Pedersen" <juulsKATTE@BAKKEtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og så tror jeg at det er en god ide at gemme legetøjet væk i perioder,
> når man tager det frem efter noget tid, så er det som misserne har fået

Hvor har du købt den spinner henne ?

VH.
JytteJ

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 05-01-05 19:24

> Hvor har du købt den spinner henne ?
>
> VH.
> JytteJ

Hej Jytte
Jeg har købt spinneren på en katteudstilling. Men jeg har set at den kan
købes her:
http://www.felismir.dk/

Her omtales den som airspinner, men det er det samme

Med venlig hilsen
Marianne Juul Pedersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 05-01-05 12:54

> [...]
>
> Linket, som jeg håber virker, viser en af mine katte, som folder sig ud
> med spinneren . Man ser ikke spinneren så tydeligt, men man kan da

Hej Marianne,

Jo tak, linket virker fint. Og missen ser sandeligt ud til at more sig

Fra : Jakob

Dato : 05-01-05 00:57

In article <41daf3833166f@nerdgirl.dk>, rasmussenKATTE@BAKKEc.dk says...
> Hej gruppe,
>
> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Køb du en æske bordtennis bolde så skal du bare se, vores 8 måneder
gamle kat er ret vilde med dem.

MVH

Jakob

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-01-05 03:26

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Mine har altid elsket orm. Naarj, ikke katteorm, men lange kogte
spaghettier. Uha, de er farlige... de bevæger sig lidt, man kan fiske dem
med poten, så de hænger fast i en klo, man kan kaste dem hen ad gulvet, man
kan tygge i dem... *slurp*

Og så har Svedske et par billige poser med catnip, der engang har siddet
elastiksnore i. Nu er der næsten kun poserne og de små infernalske bjælder
tilbage. Hvorfor man absolut skal lege med de der bjældeposer klokken dims
om natten, når menneskene gerne vil sove... det må katten vide. Og der skal
helst mjaves lidt imens, så man er HELT sikker på, at menneskene vågner.

For slet ikke at tale om legen 'Frels Dikte Fra De Onde Snørebånd', som
udspiller sig, hver gang jeg tager mine sikkerhedsstøvler af og på....
muahaha, hvad skulle man gøre uden sådan en forsvarssvedske

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 10:45

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om?

Mis: Alt hvad han har stjålet. Kuglepenne, karamelpapir, hele mandler, et
lille stykke knækbrød, et lille kunstigt æble fra juletræet, karamelsnører,
bolcher, simpelthen alt han kan rage ned fra borde og hylder og op fra skåle

Han elsker at apportere med alt muligt.

Pelsmus og den slags alm. kattelegetøj har ingen interesse.

Laserpennen er et hit.

Andy: Microchipmusen og hvide mus der rasler. Af og til også et nedfaldent
blad fra potteplanten.

Laserpennen elsker han også. Så meget, at jeg kun finder den frem en gang
hver 14. dag, ellers står han og bliver ved med at ville lege med den, dag
ud og dag ind.

Når Andy leger, sker det ofte uden legeting. Så drøner han rundt, hiver sig
frem i armene langs sofaen, ligger på lur og springer på et imaginært bytte,
knokler rundt i sengen efter sit venstre bagben, osv.

Et stort hit er at lege gemmeleg: Han gemmer sig under plaiden. Og jeg kan
slet ikke hverken finde ham eller se ham "Hvor er Andy? Gad vide hvor
Andy er blevet af? Hvor mon han er? osv."
Halen begynder at vimse inde under plaiden, og hvis jeg ikke på det
tidspunkt "finder ham", så farer han frem og bider mig....

Tina

Fra : Alice M

Dato : 05-01-05 11:01

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Yrsa's bedste legetøj er fortiden en indkøbspose fra Ikea, som egentlig er
til at bære vasketøj op og ned fra vaskekælderen.. Den siger jo "noget" når
man hopper rundt inden i den..
Desuden er hun ret vild med sin røde uld snor som slæbes med overalt. Mette
havde en "kaninhale" med da hun var på besøg, og den er også et stort hit
(Læs: næsten ædt). Yrsa har nu fået en ny udgave som ligner lidt i rød som
også bliver slæbt rundt og kastet op i luften.

Alice

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-01-05 12:54

Et ord: Bordtennisbolde

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 05-01-05 13:40

Lukas er vældig glad for at jage småsten/grus fra sin kattebakke rundt i
hele huset: Først graver han ihærdigt så der kommer grus uden for
bakken. Derpå jagter han stenene, til de forsvinder ind under køleskab
eller sofa. Så ligger han der og ser hvor langt ind under han kan få
poterne

Nogle gange leger han også med sine usynlige venner. Jeg kan i hvert
fald ikke se hvad det er han jager!

Derudover er pelsmus, krøllet papir og en stofklud for enden af en snor
nogle af favoritterne.

Mvh. Kasper

--
Besøg mig på nettet: http://www.kaspershjemmeside.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 05-01-05 14:15

Hej kattevenner,

Tusind tak for de mange svar, der vidner om en imponerende kreativitet
både fra de 2-benede og fra de 4-benede selv. Der foregår uden tvivl en
masse morskab derude, som giver glade og velstimulerede misse-dyr (også
til glæde for en del vovser, kan jeg forstå

Bolde forefindes her i huset i *alle* afskygninger, og det i en grad så
det er til fare for ældre og gangbesværede, der risikerer en fatal
udskridning i et efterladt stykke kattelegetøj

Til Heidi Justesen:
Vi har godt nok en rasletunnel i huset, men den er tilsyneladende ikke
sjov. Måske er den for lille. Hvorom alting er, så er en papirspose
mindst lige så morsom, i hvert fald indtil den er sat ihjel og ikke
længere lader sig folde ud (ok, pynter heller ikke lige så meget
som en fin plystunnel).

Klatretræ forefindes også. Bruges dog mest til at sove i og kan også
skralde an, når man vil beskue verden. Næ, skal der klatres, så er den
store stuebirk sagen! Altså, må prøve at give klatretræet en rennæsance

Til Marianne,

Vil have katspinner! Ved dog ikke helt rigtigt, hvor du har fundet den.
Hos Lene Houe har jeg dog fluks bestilt en airspinner, som måske er
noget af det samme.

Til Alice,

Jeg har stærkt på fornemmelsen, at sådan en rævehale ville være et hit.
I hvert fald er mit minkhalstørklæde lidt moderne at lege med (ikke
populært, dog). Men hvor kan rævehaler købes i nærheden af Århus?

Til Bettina Hansen,

Tusind tak fordi du fortalte om felismir.dk! Har i dag bestilt 1 stk.
Airspinner og 1 stk. Cat Dancer. Og det helt uden at gå alene til
dyrehandleren, som jeg ikke må. Nu kan jeg sidde herhjemme i ro og mag
og få lusket nye lækkerier lige ned i postkassen (modtager uden
tvivl snart trussel om et klippet dankort!)

Til Tina,

Jo, selvstjålne ting og sager er tit det rene slaraffenland. Nogle gange
kan man dog blive lidt panisk. Jeg har haft en, der altid gik og stjal
min øjenblyant. Ikke sjovt om morgenen. Til sidst fandt jeg en lille
sprække under dørkarmen. Her havde den lille djævel gemt blyanter,
elastikker, vingummibamser, gummiringe, you name it Påskekyllinger
var nok den allermest foretrukne hælervare.

Endnu engang tak til alle for jeres inspiration. Hvor det hyggeligt at
læse alle jeres historier.

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 05-01-05 16:09

Rettelse til Alice,

Jeg mente selvfølgelig at spørge om, hvor kaninhalerne, ikke
rævehalerne, kan købes.

Beklager fejlen.

Fra : JytteJ

Dato : 05-01-05 16:38

En cornflakes æske hvor enderne er lukket op og bukket så der er passage
igennem, bliver brugt til at løbe igennem når der skal konditrænes fra den
ene ende af lejligheden til den anden. Er sjov at løbe ind i efter snor, som
jeg forsøger at kaste ind i hullet, og bliver brugt til at angribe og ligge
sig på. Meget populær
Rasletunnel forlænget med en solid papkasse så der er noget at løbe igennem,
gemme sig i og til at smide papirkugler og lign. igennem.

En catdancer hængt op i loftet i en snor på midten, og snoren hængende ned
på gulvet, bliver brugt til at skubbe og daske til så den bevæger sig.

Et spejl og lampe som kaster lysreflekser op i loftet og som man kan bevæge.
Kan bruges i stedet for laserpen.
(på et tidspunkt finder katten ud af at der ikke rigtig fanges noget, men så
kan man prøve igen om et halvt år.)

Dertil papirkugler, og alt som bevæger sig:
Lædersnore for enden af en stang, som trækkes igennem hjørnet af et
gulvtæppe, eller trækkes under en pude, er meget populært ! hun styrter
afsted og ligger med forpoterne og nogle gange den halve krop under tæppet,
i forsøg på at fange snoren. Ret skægt.
Insekter, bier, myg osv. bliver jagtet intensivt.

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Alice M

Dato : 05-01-05 22:57

> [...]
> Rettelse til Alice,
>
> Jeg mente selvfølgelig at spørge om, hvor kaninhalerne, ikke

Hej Betina...

Jeg aner ikke hvor Mette købte den kaninhale - tror nok det var på en
udstilling (??), men de som minder lidt om dem - men som er farvede og helt
sikkert ikke pels (i alt fald ikke fra et her-på-jorden-levende dyr )
har jeg købt i Maxi Zoo ude i Tilst.. :)

Håber det hjælper.. ellers kan nogen af de andre sikkert hjælpe med
kaninhalerne... :)

Alice

Fra : Alice M

Dato : 05-01-05 23:05

Hej igen Betina

De jeg har købt i Maxi Zoo minder lidt om de her - dog lidt mere behårede,
hæ hæ:

http://image07.webshots.com/7/1/61/2/177716102mfDZqa_ph.jpg

Alice

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 05-01-05 23:24

> [...]
> Hej igen Betina
>
> De jeg har købt i Maxi Zoo minder lidt om de her - dog lidt mere behårede,

Nå sådan nogen! Jamen, vi har faktisk en enkelt af dem, og Kira synes
godt om den Den er godt nok ved at være lidt slidt. Men nu ved jeg
da, hvor vi kan få nogle nye. Vi har jo ikke så forfærdeligt langt til
Maxi Zoo. En eller anden gang skal vi vel alligevel i Bilka...

Hvis jeg engang kan finde nogle med rigtig pels, så tror jeg altså at
lugten af sådan en fætter ville være rigtig spændende Men sjovt nok
er det under alle omstændigheder alligevel altid de nye ting, der er
sjove. Selvom man i forvejen har 14 pelsmus, så er det altid en evt. ny,
der er sjov (pga. lugten, tror jeg

Tak for tippet

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 06-01-05 08:20

Hej Betina
Prøv Læderiet, Århus el.
http://www.laederiet.dk
de har altid pelsrester man kan købe meget billigt
Hilsen
Lotte

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 06-01-05 10:15

> Lotte Sylvan skrev:
> Hej Betina
> Prøv Læderiet, Århus el.
> http://www.laederiet.dk
> de har altid pelsrester man kan købe meget billigt
> Hilsen
> Lotte

Aaiiiij, der har de jo alskens haler. Jeg forestiller mig, at nogle af
dem ligefrem kunne være store nok til, at misserne kan holde dem mellem
forbenene og sparke med bagbenene på ægte katter-maner

Super

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 05-01-05 16:28

Betina Rasmussen skrev i en meddelelse...

> Kunne I ikke fortælle lidt om, hvilket legetøj jeres katte synes bedst
> om? Måske kunne det kaste et par fif af sig

Vi har da også lidt yndlingslegetøj at supplere med herfra.

Mikrochip-mus:
Devi elsker at kaste rundt med den og jo mere den pipper, jo bedre. Desværre
lykkedes det hende i går at tage livet af pippet i den hun fik i julegave,
så jeg skal vist på indkøb igen.

Spinner:
Ja, sådan en har vi også her, og alle tre katte er tossede med den. Den
kræver dog lidt plads hvis man rigtig skal have den i omdrejninger og det er
ikke det jeg har mest af.

Kaninpote:
Ja, jeg fik en kaninpote og et kaninøre af en bekendt for nogle måneder
siden. Øret er forsvundet, måske gemt, måske spist, men poten bliver der
stadig leget med med stor iver. Tror det er duften af vildt der gør det.

Legeringe med noget i:
Dem har vi to af og de er lige populære. Den ene er der en stor bold i som
mine to tøser plejer at spille tennis med - så ligger de på hver side af
ringen og server til hinanden, det kan der gå lang tid med. Den anden er der
en batteridrevet mus i, men den er altså sjovest når der er slukket for
kontakten og man selv skal daske til pelsdyret, når der er strøm på suser
den simpelthen så hurtigt rundt at kattene bliver helt rundtossede

Lommelygte:
Ja, laserpennen løb lynhurtigt tør for batterier og jeg er for nærig til at
købe nye, så vi er begyndt med en lommelygte i stedet for. Og den fungerer
ligeså godt - og er ikke skadelig for mitternes øjne hvis man er uheldig.

Pelsmus:
Alle størrelser og udformninger - bare de er pels eller læder/ruskind.

Fjer:
Nogen gange samler man en solsortefjer op på vejen hjem - eller køber en af
de her fantastiske påfuglefjer man kan finde rundt omkring. Mitterne
ææælsker dem, de skal kildes på ørerne og på maven og så ruller de om på
ryggen og ligger i lang tid og nusser med fjeren og tygger den i smadder.
Meget billigt legetøj.

Ellers er aktivitetsboldene også populære hvis der er ekstraordinært guf i.
Og fiskene i akvariet er også gode at øve ens øjen-pote-koordination på.
Fiskene er ligeglade og kattene har det sjovt. Og jeg skal lige pudse
glasset rent for kattesavl et par gange om ugen - ellers kan jeg ikke se
mine fisk

Mvh Tina, Gizmo, Freya & Devi
--
www.1001kat.dk