HJÆÆÆÆLP
Fra : Lady

Dato : 30-12-04 22:50

Jeg har først skrevet om min Maine Coon killing Puck, der har haft så dårlig
mave, så jeg til sidst måtte give ham sprøjter i 5 dage.

Endeligt er hans mave i orden, og jeg havde konkluderet, at det måtte være
den bakterie i tarmen, som dyrlægen talte om det kunne være.
Hun havde dog givet mig ormepiller med, da det også kunne være det - selvom
jeg INGEN havde set.

Nu er der gået ca.14 dage, hvor maven har været i orden, og jeg har lige
oplevet det mest ulækre, som jeg ikke ved hvad er?

Pga. den lange pels, kan Puck stadig en gang imellem have lidt lort bagi,
efter han har været i bakken. Han skal jo lige lære at vaske den dumme pels.
Nu her opdagede jeg, at der stak en ca. 2 cm lang lort ud af ham. Helt tynd
"snor" som jeg regnede med, jeg bare kunne tage med et stykke papir.
Da jeg forsøgte at fjerne det, opdager jeg, at det sidder fast, og jeg hiver
lidt for til sidst at hive omkring 30! cm ud af ham! Han brød sig
selvfølgeligt ikke særlig meget om det, men nu render han rundt og leger som
ingenting.

"Snoren" var stiv og omkring ½ cm i diameter.
Jeg tvivler på, at det bette kræ på 5 mdr. har spist et eller andet på 30
cm. Sjov er han men ...... og han kommer kun inde, og der er ikke noget her,
der kunne være så langt og ædeligt.
Kan det være en orm????????

Det er sgu det vildeste jeg nogensinde har oplevet må jeg sige. Det slår at
skulle stikke ham med penicillin.
Jeg smed det selvfølgeligt med det samme i toilettet - hvilket jeg lidt
fortryder nu, men det var fandme ulækkert.

Håber nogen kan give mig et prej om, hvad det kan være.

Da min hund var hvalp kom der også tit de sjoveste ting ud af enden på ham,
men ALDRIG noget, der var så langt og fast.

Godt nytår fra
T. Jakobsen og alle dyrene.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/profiles_view_index.php?profile=805&limit_start=15&limit_user=15

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 30-12-04 23:42

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> cm. Sjov er han men ...... og han kommer kun inde, og der er ikke noget
> her, der kunne være så langt og ædeligt.

Hvis "snoren" var hvidlig og leddelt, kan det have drejet sig om en
bændelorm.

Hvis jeg var dig, ville jeg give ham en ormekur, da bændelorm kan være meget
længere end de 30 cm, du fjernede. Det er også vigtigt, at "hovedet" kommer
med ud, da ormen ellers kan gendannes.

Venlig hilsen
Anelise

Fra : Anette

Dato : 30-12-04 23:50

Lady <ladycatwoman@fjernhotmail.com> wrote:
> Kan det være en orm????????

Det lyder som en bændelorm, formentlig en død bændelorm, siden den var stiv.
De bliver ikke mindre ulækre af at være levende, kan jeg love dig

Katten bliver sjældent egentlig påvirket af ormen, kan kaste op og have
diarre, men vores er sjældent egentlig syge af dem. Vores er ude/inde misser
så de får ormekur regelmæssigt alligevel sker det at der bliver kastet
bændelorm op. ( AAADDRR!!!!- jeg kan ikke vænne mig til dem- de ER ulækre,
de orm)
Piskeorm er til at holde ud ( sytrådstynde og op til ca 5 cm), men
bændelorm...lange, leddelte og ækle...UUurghh!

/ Anette

Fra : Tanja Petersen

Dato : 31-12-04 08:39

Det lyder godt nok fælt. Jeg ville også som de andre skriver, give han en
ormekur til. Det er en skam at du smed den i toilettet, for det kunne godt
være at dyrlægen gerne ville haft set det du hev ud.
Jeg ville tale med dyrlægen igen og bede om at få en omrekur der hedder
milbemax vet som er en ny ormekur som tager bændelorm. Den har samme effekt
som panakur bortset fra at man kun skal give én pille i stedet for en tre
dage i rap.

Hilsner
Tanja