Enebarn
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 27-12-04 06:51

Engang i efteråret kom jeg hjem en aften og fandt en lille gul killing
under min seng. Han lignede meget sin mor, som overhovedet ikke havde
virket gravid på nogen måde. Faktisk havde hun været væk 8 dage og var
meget tynd, da hun kom hjem nogle dage forinden.

Vi går indtil andet foreligger ud fra, at faderen er Helligånden.

Men mit spørgsmål er: er det ikke usædvanligt at en kat kun får een killing?

Både mor og søn har det forøvrigt fint.

vh
Bjarne

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-12-04 13:25

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote in
message news:41cfa232$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Vi går indtil andet foreligger ud fra, at faderen er Helligånden.
>
> Men mit spørgsmål er: er det ikke usædvanligt at en kat kun får een

Hej Bjarne
Ja, Helligånden har man jo hørt om før, så den holder!!!

Da jeg læste det, kunne jeg ikke andet end tænke på om hun har fået sine
killinger et andet sted, og den der blot er kommet senere`? Hun var væk i 8
dage inden, og har tabt sig meget.
Det er blot en tanke

En enkelt killing er ikke usædvanligt. De kan få alt fra 1 til 10 stykker.
Første gang ofte ikke så mange.
Så tillykke med jeres englebarn

Hilsen Nina

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 28-12-04 13:59

> [...]
> killinger et andet sted, og den der blot er kommet senere`? Hun var væk i 8

Det var slet ikke noget jeg havde tænkt på, men hvis der kan gå et par
dage imellem, så er det da en mulighed.

> En enkelt killing er ikke usædvanligt. De kan få alt fra 1 til 10 stykker.
> Første gang ofte ikke så mange.
10 er godt nok mange.

> Så tillykke med jeres englebarn
>
> Hilsen Nina

Tak, Pleonasme har det fint, og er en lille fræk unge. Desværre har han
tilbøjeligheder til at finde andre steder end kattebakken, så han bor
indtil videre kun på min datters værelse med egen kattebakke.

Bjarne

Fra : Hanne Dahl

Dato : 27-12-04 13:32

Hej Bjarne.
Nu ved du altså at der rende en fertil hankat rundt i dit naboland , hvilket
jeg vil siger er skidt. For hvor mange killinger tror du han har lavet i
mellem tiden.

Som Nina skriver...hun har sikkert efterladt nogle killinger udenfor siden
katten have tabt sig mens hun var ude/væk.
Katte kan føde deres killinger over to omgange så hun kan have haft en
efternøler i mavsen. Eller har hentet en killing hjem fra det sket hun fødte
dem.

Tillykke. Fra Hanne Dahl
"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> skrev i en
meddelelse news:41cfa232$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Jette Nielsen

Dato : 27-12-04 21:35

> [...]
> virket gravid på nogen måde. Faktisk havde hun været væk 8 dage og var
> meget tynd, da hun kom hjem nogle dage forinden.

Husk nu at få missemor neutraliseret.... næste gang ligger der måske 8
killinger under sengen, og det kan ske mere end 1 gang årligt... så
medmindre du er meeeeget glad for at have maaaange katte omkring dig,
var det måske en idé at ofre en "tudse" hos dyrlægen

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 28-12-04 14:06

Jette Nielsen wrote:

> [...]
> medmindre du er meeeeget glad for at have maaaange katte omkring dig,
> var det måske en idé at ofre en "tudse" hos dyrlægen

Tak, 10 er mere end nok!

Indtil videre er hun indekat, mens Ling er udekat.
Det var Ling, som jog hende væk, mens hun var gravid, og jeg regnede
egentlig med at hun var tynd, fordi hun ikke havde kunnet komme hjem og
få mad.

Hvis det lykkes for Ling at finde et andet hjem, så kommer Dobby ud, og
inden da skal hun bestemt en tur hen til den dyre læge.

Men det der med Ling er gået lidt i stå, mens vildkat.dk er væk.

vh

Bjarne