Mor og killing kommer ikke overens
Fra : Lise Haavik

Dato : 22-12-04 00:22

Jeg har en hunkat på 6 år, som har fået en killing for 3 mnd siden.( de
andre 3 døde). Hun tog sig fint af ham indtil han var ca 8 uger. Så
begyndte hun at afvise ham. VI vil gerne beholde begge katte, Men
moderen vælger at holde sig mest udenfor. Hun kommer kun ind for at
spise. Hvis den lille nærmer sig, hvæser hun af ham og skynder sig ud.
Det virker som om hun er bange for ham. Hvad kan vi gøre?

Med venlig hilsen
Lise H
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 05:33

Lise Haavik wrote:
> [...]
> spise. Hvis den lille nærmer sig, hvæser hun af ham og skynder sig ud.
> Det virker som om hun er bange for ham. Hvad kan vi gøre?

Det er helt normalt, at morkatten begynder, at hvæse og lign. af killingen i
8 ugers alderen - det er for at lære den, at blive en rigtig kat, og derfor
man ikke tager en killing fra moren før, den er mindst 12 uger, da det er
kanon vigtigt, at den får denne lærdom.....det er altså ikke afvisning, men
ren oplæring

De skal nok komme overens, når killingen er blevet lidt ældre - har selv
nogle killinger fra én af mine avlskatte, og de kommer fint ud af det nu,
men havde også en periode, da de små poder blev oplært !!

Held og lykke

Mvh
Tina
--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.