forvirret ???
Fra : Tournesol

Dato : 11-02-05 16:03

Hejsa Alle

Min mand og jeg er lidt forvirret fordi vi har fået forskelligt info fra to
campingforhandler omkring vægt og bil.

Den først har fortalt at vors bil som kun må trække 1000 kg godt på køre med
en cv med en egen vægt på 850 og en total vægt på 1100 men vi må bare ikke
læsse de sidste 100 kg i vogen en anden forhandler siger at det ikke passe
vi må kun køre med cv med en totalt vægt på 1000 kg så nu er vi lidt
forvirret ????

Vi havde kigget på færdselsstyrelsen hjemme side og der forstod vi at det
den først forhandler sage var rigtigt og det forstod vi også på det som FDM
skrev eller hvad ?????

Vi forvnter godt nok at skifte bil her i foråret som må trække mere (hvis vi
kan blive enig om hvilken bil ) men vi vil jo godt køre lovligt aligevel
intil

Knus Henriette.

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-02-05 17:07

> [...]
> passe vi må kun køre med cv med en totalt vægt på 1000 kg så nu er vi lidt

Hej Henriette.

Jeg kan godt forstå at i er forviret.

umidelbart er det rigtigt ud fra hvad du skriver at forhandler 1 har sagt.
MEN det kan være andre ting. så kom med følgende oplysninger.
1. fra bilen iht. registreringen.
egenvægt ??
total vægt ??
Max påhængsvægt (1000 kg)

2. fra CV
egenvægt (850 kg)
total vægt. (1100 kg.)

Hilsen Jørgen

Fra : Tournesol

Dato : 11-02-05 19:41

Hejsa

> umidelbart er det rigtigt ud fra hvad du skriver at forhandler 1 har sagt.
> MEN det kan være andre ting. så kom med følgende oplysninger.
> 1. fra bilen iht. registreringen.

Ok her komme opæysningerne så

> egenvægt ??1000 kg
> total vægt ??1550
> Max påhængsvægt (1000 kg)
>
> 2. fra CV
> egenvægt (850 kg)
> total vægt. (1100 kg.)

Andre oplysninger du mangler ????

Knus Henriette.

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-02-05 20:22

Tournesol wrote:
> Hejsa

> Ok her komme opæysningerne så

Hej Henriette

Så må du gerne køre med den hvis bare du ikke læser den til mere end de
1000 kg.

Årsagen til at Jørgen spurte om din bil's egenvægt og totalvægt var for
at vuderer om der er problemer med kørekort men det er der jo ikke i
dette tilfælde.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Tournesol

Dato : 11-02-05 20:55

Hejsa

> Så må du gerne køre med den hvis bare du ikke læser den til mere end de
> 1000 kg.

Det mente vi også
Så ham forhandleren i frederiksværk skal vist få opdateret sine info han
sagde han havde et stykke papir fra en kørelære som bakkede hans påstand og
at det gjore politimanden på udstillingen i bella også det var med til at
forvirre os når vi nu hørte det andet fra alle andre.

> Årsagen til at Jørgen spurte om din bil's egenvægt og totalvægt var for at
> vuderer om der er problemer med kørekort men det er der jo ikke i dette
> tilfælde.

Nej og når vi bliver enig om hvilken bil vi skal have kommer der heller
ingen prblmer med kørekortet

kampen står mellem jeg vil have hyundai matrix manden vil have kia magentis
en mellem ting bliver måske hyundai Elantra nu må vi se bilen bliver med
automatisk gear.

Vi drømmer om en adria 502 dk

Knus Henriette.

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-02-05 23:46

> Ok her komme opæysningerne så

Det er rigtigt hvad forhandler 1 har sagt og så selvfølgelig hvad Steen
skriver.

også det du skriver med en senere bil, er også helt korrekt.

Hvem er den første forhandler ?

Hilsen Jørgen

Fra : Tournesol

Dato : 12-02-05 08:34

godmorgen

> Hvem er den første forhandler ?

Bije i Kagerup.
Der er vi glade for at handle

Den anden forhandler er frederiksværk caravanecenter som jeg entlig trode
havde mere styr på tingene !!!!

Knus Henriette.

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-02-05 11:11

> godmorgen

> Bije i Kagerup.
> Der er vi glade for at handle

Ja Birthe og Jesper er nogle søde personer.

> Den anden forhandler er frederiksværk caravanecenter som jeg entlig trode
> havde mere styr på tingene !!!!

Ja det havde jeg også troet.

Hilsen Jørgen
fra Helsinge

Fra : Tournesol

Dato : 12-02-05 11:55

Hejsa

> Ja Birthe og Jesper er nogle søde personer.

Vi har handlet mest med Flemming og regner også med at gøre det når vi
skifter cv igen .

> Ja det havde jeg også troet.

Man kan tage så frygtlig fejl men jeg har tænkt mig at konfrontere dem med
de oplysninger som jeg bla nu har fundet på færdselsstyelsens hjemmeside jeg
vil mener de er mere troværdig end en kørelæres udtaleser og dete r jo lidt
synd for frederikssværs caravanecenter hvis de virkelig ikke ved beder .

> Hilsen Jørgen
> fra Helsinge

Jeg er også fra helsinge området

Knus Henriette.

Fra : phk

Dato : 11-02-05 17:28

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Vi forvnter godt nok at skifte bil her i foråret som må trække mere (hvis
> vi kan blive enig om hvilken bil ) men vi vil jo godt køre lovligt

Umiddelbart vil jeg sige - I må kun hvis I har B/E kørekort.

--
Per, Esbjerg

Fra : Tournesol

Dato : 11-02-05 19:43

Hejsa

> Umiddelbart vil jeg sige - I må kun hvis I har B/E kørekort.

Såvidt vi har forstået nej så fremt vi ikke læser cv med mere en 1000 kg

Den ene af de biler vi diskutere at købe har en egen vægt på 1275 og en max
på hæng 1400 den ville vi skulle have B/E hvis vi skulle trække de 1400
sådan har vi forstået det ud fra de forskelige sider der er på nettet .

Knus Henriette.

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-02-05 20:26

Tournesol wrote:
> Hejsa

> Såvidt vi har forstået nej så fremt vi ikke læser cv med mere en 1000
> kg

Korrekt.

> [...]
> en max på hæng 1400 den ville vi skulle have B/E hvis vi skulle
> trække de 1400 sådan har vi forstået det ud fra de forskelige sider

Korrekt max. 1325 kg. på b-kørekort.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Michael H Svensson

Dato : 13-02-05 13:08

"Tournesol" wrote >
> [...]
> på hæng 1400 den ville vi skulle have B/E hvis vi skulle trække de 1400
> sådan har vi forstået det ud fra de forskelige sider der er på nettet .

Hej Henriette,

Korrekt, men du kunne også få bilen indregistreret med max. 1325 kg.
påhængsvægt på registreringsattesten, og så selvfølgelig sørge for aldrig at
læsse CV mere end op til de 1325 kg.
Så sparer du B/E kortet og giver kun "køb" på 75 kg.

Det gjorde jeg med min Peugeot 406, max 1500 kg på trækket, egenvægt 1400
kg, indregistreret med 1450 kg som max påhængsvægt på registreringsattesten.

Hilsen
Michael

Fra : Tournesol

Dato : 13-02-05 13:25

Hejsa

> [...]
>
> Det gjorde jeg med min Peugeot 406, max 1500 kg på trækket, egenvægt 1400
> kg, indregistreret med 1450 kg som max påhængsvægt på

ja det kunne man jo og den skal til syn alligevel inden jeg får den så kan
man vel lige så godt få det gjort

Knus Henriette.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-05 22:52

"Michael H Svensson" <svensson@pcpost.dk> skrev i en meddelelse

> Det gjorde jeg med min Peugeot 406, max 1500 kg på trækket, egenvægt 1400
> kg, indregistreret med 1450 kg som max påhængsvægt på
> [...]
Hvilken nærmere modelbetegnelse/årgang er det? Jeg er selv p.t. på udkig
efter en god trækker som minimum må have 1300 kg på krogen.
Jeg har bl.a. set på 406 men på bilbasens stamdata står den til 1200 kg på
krogen på alle dem, som jeg har set på.
Jeg er mest interesseret i en st.car men har også kigge på sedan og de stod
alle til 1200 kg.
Nogen siger så, at de skulle kunne vejes op uden problemer til egenvægt + 50
kg, så det må jeg se at få undersøgt/bekræftet, så jeg kan komme videre med
min søgen.

Kurt