Så begynder vi
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 04-02-05 20:21

At være rastløse, vi skal snart afsted.

Sidste år hørte jeg fra flere campister, at de tager træk på 1200 km pr.
dag, hvis dette skulle være sandt, så vil jeg kalde disse mennesker
uansvarlige.
1200 km, ved 80 km/h er 15 timer i træk, vel at mærke uden pauser, jeg håber
så sandelig, at sådanne beretninger er pure opspind.

Med mit mest positive syn på sådan noget er, at de er uansvarlige over for
familie og andre trafikanter.

Fra : Sten Bo

Dato : 04-02-05 21:37

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så sandelig, at sådanne beretninger er pure opspind.
>
> Med mit mest positive syn på sådan noget er, at de er uansvarlige over for

Altså, man kan da bare gi ungerne en køresovesyge pille.

- læste fra nogen der hver gang kører hjem fra Italien i et hug - skiftes
til at køre.

vi har også været på den og kørt alt for længe - kender udmærket når vejen
bare forsvinder under en -

Kender magtsyge chauffører og problemet når der er en der skal tisse ved
næste chance - og kommer til at fortsætte fordi der altid råbes op om at
muligt der koster penge. det tar altid 3 gange så lang tid at komme
afsted som man tror. Man goe grunde

Husk nu at ha euro klar til at betale for toiletbesøget.

--
Sten Bo Hikkelsen

Prøv med http://www.ddoo.dk
ordbogen der gætter med.

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 04-02-05 22:17

> [...]
> så sandelig, at sådanne beretninger er pure opspind.
>
> Med mit mest positive syn på sådan noget er, at de er uansvarlige over for

Det er vel de første ture sydpå, hvor man er tilbøjelig til at køre længere
stræk.
For 15 år siden kunne jeg godt klappe hjem fra Bordeaux i ét hug... det sker
aldrig igen.
Vi starter hjemmefra _yderst_ udhvilede om aftenen og kører 100 km/t i 6
timer - pause - 4 timer - pause - 2 timer - overnatning (på vores
yndlingsplads i Østrig). Ingen i bilen føler det belastende eller
stressende. Det er en god rytme for _os_.
Hjemturen deles op i små, hidsige bidder.

Ivan, Århus

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 05-02-05 00:37

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> At være rastløse, vi skal snart afsted.
>
> Sidste år hørte jeg fra flere campister, at de tager træk på 1200 km pr.

Så langt har jeg aldrig prøvet på én dag, heller ikke solo (og der er jp så
meget andet jeg aldrig har prøvet, hvilket er uvæsentligt hér. ;-| ).

Men har prøvet at køre 850 km. i med én pause i "vild flugt" fra myggene i
Nordsverige (Malmberget). Startede udvilet om formiddagen og var fremme ved
Ängskærs Camping nord for Upsala, hvor vi blev i en uge p.g.a. beliggenhed,
vejr, natur og det rene "Vi på Krageøen".
http://www.camping.se/product.asp?dv_cpl=on&icp=scr2/cpl&PR=48_40_1&dv_id=48_40_1&dv_CPLdbo=48&dv_CPLcust=40&dv_CPLprod=1&sp=SE&dv_Forsidan=on
Familie og hund sov under hele turen, da de havde været vågne hele natten
p.g.a. myg. Nej, jeg får normalt ikke myggestik. Myg drikke nemlig kun
kvalitetsblod.

Har kørt ca. 800 km. et par gange før, men plejer så at holde en dags pause
dagen efter. Undtagelsen herfor var en tur Finland rundt på 14. dage. det
kan gøres, men brug 3 - 4 uger i stedet for, så når oplevelserne også at
sætte sig før hjemkomsten. Det kan lade sig gøre, men det kræver
planlægning, disciplin og nul sprut undervejs. Men turen var en stor stor
oplevelse, man bør unde sig én gang i livet. Lige som de mange andre.
http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/s/caravelariogfinland_2004_s01.asp

I år holder vi os dog til Danmark pg Sydsverige, selv om vi har fået
invitiationer til at komme nordpå igen.

Næste "lange tur" kunne være en tur til Apulien (den italienske hæl). Deres
vin er noget særligt og turen derned skulle være flot. Meen der går nok et
par år.

Et godt tricks, i hvertfald nordover, er at komme tidligt af sted og ind på
pladserne før kl 1500, så er der gerne ledige pladser.

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Ting der undrer:
Hvorfor er bagtanker noget, som man gør sig forinden, når eftertanker er
noget, man gør sig bagefter?

Fra : HC

Dato : 05-02-05 07:14

> [...]
> håber
> så sandelig, at sådanne beretninger er pure opspind.

Når jeg kører langt ( gerne mod italien ) så er min hastighed omkring
95-105 km/t
Og så er en dag lig ca 1000 km for mig.
Jeg føler ikke at det er uansvarligt - ikke når man kører i en nyere bil med
aircon. fartpilot gode sæder osv.
Og så kører jeg på tider af døgnet hvor trafikken er minimal.

Mvh Hans
Ford mondeo 1,8 med 1300 kg på krogen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 05-02-05 08:16

Når man kører 100 km./h så kører man også for hurtigt, med undtagelse i
Tyskland og kun hvis man har fået den godkendt til 100 km./h.

Det er vel ikke uden grund, at hastigheden er sat til 80 km./h, det har vel
noget at gøre med sikkerheden at gøre.

Fra : LS

Dato : 05-02-05 12:54

> [...]
> Tyskland og kun hvis man har fået den godkendt til 100 km./h.
>
> Det er vel ikke uden grund, at hastigheden er sat til 80 km./h, det har

Det er vel ikke uden grund, at hastigheden for nogle vogntog er sat op til
100 km./h, det har vel noget med sikkerheden at gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 15:50

> [...]
> Tyskland og kun hvis man har fået den godkendt til 100 km./h.
>
> Det er vel ikke uden grund, at hastigheden er sat til 80 km./h, det har

I Frankrig må man køre 130 km/t

Mvh. Per.

Fra : Gismo

Dato : 05-02-05 16:39

Per Olsen wrote:

> I Frankrig må man køre 130 km/t

Og Østrig 100 km/t

Så man må klonkludere at man i DK,D og mange andre
lande er sindsyg når man køre 100 km/t men i A og F er
man ganz normal.

Hvem har i D fået en fart bøde for at køre mellem
80 - 100 km/t? men påhæng.

Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 05-02-05 22:20

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Per Olsen wrote:
>

> Hvem har i D fået en fart bøde for at køre mellem
> 80 - 100 km/t? men påhæng.

Lå et år på vej hjem fra Italien - tog over Füssen og havde derfor A7 næsten
for mig selv omkring Ulm. Den spadserede vel omkring de 110 og mørket var
faldet på - en bil passere mig - Das Polizei - de kikker ind/på vogntoget -
kører frem og ind foran - blinker 3 gange med stoplyset og forsvinder ud i
mørket......... aner ikke hvad det skulle betyde?
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-02-05 18:59

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører frem og ind foran - blinker 3 gange med stoplyset og forsvinder ud i
> mørket......... aner ikke hvad det skulle betyde?

- at du slap billilgt denne gang
Har også selv kørt ud fra en jysk rasteplads og øjet en fin lastvogn, som
kunne gi os rigtigt godt læ. Op på 120 for lige at hente den, da jeg ud af
øjenkrogen ser en mc trække forbi os....det var en med reklamer ! Han
fortsatte dog uden så meget som at skele til os - vi fandt forresten en
"senere" lastvogn..

Kører også selv snart på ski (dog uden cv). 4. år i træk til Idre Fjäll som
eneste chauffør i bilen. Har også mange gange taget "rødøje" turen til
Østrig. Man blir så dejlig vågen når man ser den første lift
Mener dog ikke det er et problem for mig at køre sådan et stræk - under de
rigtige forudsætninger: rimeligt udhvilet ved start og det rigtige tidspunkt
at køre på. Sydpå hedder det gennem natten. Har 1 gang prøve at køre fredag
morgen - allerede på motorvejsbroen fra Amager tabte vi den første færge pga
glo-kø - der var sket noget i modgående retning. Først hen ad 23.00 fandt vi
et motel ved München - der sku' vi jo have været fremme ! Nordpå kører vi
gerne søndag - og udenfor lokal ferie. Så går det fint op gennem Sverige -
nord for Jönköping sætter vejene alligevel sine grænser for hastigheden.
Selvfølgelig skal man have en nødplan i tilfælde af dåligt vejr. Vi har 2
gange brugt xxx timer på turen til Østrig - og begge gange været så heldige
at være 2 chauffører på bilen. Ellers havde vi måttet lægge en overnatning
ind på de ture - og det må man altså tage med som ene-chauffør under dårlige
forhold. Selv vil jeg ikke gerne køre mere end 12-14 timer i eet stræk (med
pauser, bevares !). Så begynder min koncentration at svigte, men det punkt
har jeg oplevet kan svinge meget fra person til person. Vigtigst er det vel
selv at kunne kende faresignalerne i tide - og at rette sig efter dem !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : T. Hartung

Dato : 07-02-05 18:12

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> - at du slap billilgt denne gang

ja der var kun Dem og os - de gad ikke bruge tid på de par "håndøre" som
fartbøden koster ))

> Op på 120 for lige at hente den, ....

hehe - man kan bare ikke lade være ..)))

> Kører også selv snart på ski (dog uden cv).

Vi har heller ikke cv med den er sat ind - fruen VIL ikke i cv (endnu) og
sommerski kan jeg heller ikke nare hende til ;o((( ( - endnu )) - )

>4. år i træk til Idre Fjäll som
> eneste chauffør i bilen.

Har desværre ikke været på Idre - vi skiftes til at køre så det går helt
fin - fruen vil gerne køre uden cv også i D om natten.

> Man blir så dejlig vågen når man ser den første lift

JA !! og så spjætter benene pludselig )

> Først hen ad 23.00 fandt vi
> et motel ved München - der sku' vi jo have været fremme !

Vi har vores lejlighed fra om morgen kl. 08.00 - skulle været drille kommer
vi jo bare senere - betyder ikke noget - når vi ankommer pakkes der -
pigerne vil så gerne slappe af/sove samt handle lidt - øh vi drenge skal da
lige ud og se pisterne lidt ))))

>Nordpå kører vi
> gerne søndag - og udenfor lokal ferie. Så går det fint op gennem Sverige -
> nord for Jönköping sætter vejene alligevel sine grænser for hastigheden.

Ja - det længste vi har været oppe er Tändådalen - nord for Sælen - og
vejene er som en god dansk skovvej - Idre ligger vel ca. 100 km. længere
oppe - så det sidste stykke må være sejt !

God tur og pas på Jer selv - og kør ordentlig - har været oppe og hive folk
ud af 2 smadrede biler (Volvo V70 frontal mod BMW 525) på den tur op lige
efter Hovfjellet - Føj.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-02-05 00:13

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
> [...]
> folk
> ud af 2 smadrede biler (Volvo V70 frontal mod BMW 525) på den tur op lige

Jah, det passer meget godt med afstanden - der er ca 160 km Mora-Idre. Men
denne gang tror jeg vi skærer hjørnet af og kører over Sälen.
Dog kun hvis vejene er sne-fri, men det er de vel i påsken.
Denne strækning er nu ikke værre end de sidste 2-300 km op til Mora ad
Indlandsvägen. Denne strækning er væsentligt smallere og mere snoet end
længere sydpå. Fartmæssigt kan du holde 120 (solo) indtil vejen begynder at
te sig. Derefter er 100 maks - og det er ret let at se hvornår hastigheden
skal sættes ned. Det kommer helt af sig selv.....

Og tak i lige måde. Har heldigvis aldrig set en ulykke så tæt på, men har
altid et eller andet i baghovedet. Og det har trods alt gevet over 27 år
uden skader. Og det vil jeg gerne fortsætte....
Nu bliver vi 2 biler, der følges, så det der med overhalinger på landevej
skal planlægges ganske godt, hvis man ikke skal ende med at vente på
hinanden. Og så er gevinsten jo væk

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : LS

Dato : 08-02-05 19:51

> [...]
> denne gang tror jeg vi skærer hjørnet af og kører over Sälen.
> Dog kun hvis vejene er sne-fri, men det er de vel i påsken.

He he

Så skal jeg nok vinke til jer fra liften når i lander. Vi spænder for
allerede i uge 11 og drager mod Idre. Tager 14 dage ))) på
campingpladsen.

Vejen til Sälen fejler ikke noget men derfra og op er det noget l.... Nå men
alligevel ikke mere end at vi tager den igen i år istedet for at køre over
Mora.
Kom en morgen på vej syd over inden grusbilen havde været ude. Så ku jeg lær
det ku jeg
Sidste år i uge 11 var der snefrit men vejen var iset/gruset, for så vidt ok
ud over at isen var kørt af i pletter så der var bar vej. Det fleste steder
havde man mindst 1. hjulpar på asfalt. Men pas på svenskerne, de kører som
vilde dyr

Hav en god tur

Fra : T. Hartung

Dato : 08-02-05 20:15

"LS" <ar_gonospam.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal jeg nok vinke til jer fra liften når i lander. Vi spænder for
> allerede i uge 11 og drager mod Idre. Tager 14 dage ))) på
> campingpladsen.

AAAAAAggggggggghhhhhhhhhhh mener at én af valgløfterner er max
7sammenhængende skidage - uanset hvad ellers pålægges misundelsesskat ca.
112% - )))))

Go' tur !!!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-02-05 20:55

> [...]
>>

> AAAAAAggggggggghhhhhhhhhhh mener at én af valgløfterner er max
> 7sammenhængende skidage - uanset hvad ellers pålægges misundelsesskat ca.

112% straf-beskatning er ALT for lidt - læg gerne 1.000% til for sådan en
luksus-tur !!

Men vi kommer dog næsten til at være naboer i Idre - vi kommer til at bo
lige neden for den store p-plads ved centeret. Der ligger et par lange
"hytter" med 4 lejligheder i hver - og vi får et halvt hus til familien.
Brormand og hans familie er med igen efter 2 års ufrivillig ski-pause. Det
er ikke sådan når folk skal lege medbyggere og bl.a. kravle rundt på
tag-lægterne og selv lægge tag. Så kan man ende med at en gammel knæ-skade,
der har holdt sig i ro i ca 30 år, pludselig blir til et problem, der skal
opereres....så kan han lære det
Heldigvis er han ovenpå igen - og taget er stadig tæt !

Men inden påske skal jeg så lige potte-træne GPS'en til at vise vej over
Sälen. Det må nok gøres med way-points - så håber jeg bare Sälen er
tilstrækkelig sorby til at være på kortet med navn. Idre Fjäll er nemlig kun
vist som _meget_ tynde veje på kortet i TomTom3. Heldigvis ku jeg genkende
mønsteret fra by-kortet !

Og ha' selv en go' tur - trods alt Måske ses vi ved Våffelstugan - byens
suverænt bedste kaffe serveres der !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : LS

Dato : 08-02-05 21:48

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> så håber jeg bare Sälen er tilstrækkelig sorby til at være på kortet med
> navn.

Godt råd. Skal du pause i Sälen så tag første indkørsel til torvet. Misser
du den er du ude på landet igen

> Og ha' selv en go' tur - trods alt Måske ses vi ved Våffelstugan -
> byens suverænt bedste kaffe serveres der !

Er noteret.

mvh
lennart

Fra : LS

Dato : 08-02-05 22:16

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> AAAAAAggggggggghhhhhhhhhhh mener at én af valgløfterner er max
> 7sammenhængende skidage -

Det har jeg forudset. Lørdag eftermiddag holder jeg helt stille i
ca............ 10 sek og tænker på sommerferie.

))

og begynder så på de næste 7 he he

lennart

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-02-05 11:52

Per Olsen wrote:

> I Frankrig må man køre 130 km/t

Det er også det eneste sted, hvor jeg ved lejligheder har følt mig utryg på
en motorvej. Jeg er tilbøjelig til at anse franskmænd for rablende gale, når
det drejer sig om trafik!

vh
Jan

Fra : T. Hartung

Dato : 05-02-05 22:10

> [...]
> Tyskland og kun hvis man har fået den godkendt til 100 km./h.
>
> Det er vel ikke uden grund, at hastigheden er sat til 80 km./h, det har

I Frankrig må man da kører 130 km/t med cv - det er fedt at gearer ned ved
115 km/t med cv og trykke den ned - når der holder 2 motorcykelbetjente i
nødsporet og bare kikker ligeglade )))

Fra : LS

Dato : 05-02-05 23:07

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

- det er fedt at gearer ned ved
> 115 km/t med cv og trykke den ned -

ROFL

Jeg kan se det stadig er passat du kører.
Vi andre skal jo bare hamre pedalen i bund

ls
Peugeot 307hdi

Fra : T. Hartung

Dato : 06-02-05 00:48

> "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>

> Jeg kan se det stadig er passat du kører.

jada men der kommer ny til april 2,0 TDI med 140 HK og DSG gear eller til
marts den nye 320d med 163 hk / 340Nm til "gl. pris" (- slupre slupre -
mundvand) - desværre for begge først som st.car sidst på året - men den gl
..VW er nytrimmet og køre som en hest sparker - den har netop rundet 160.000
km ak ja som tiden går - men den skal have en sidste tur til Italien til
sommer - den køre stadig fremragende )

> Peugeot 307hdi

ikke dårligt ikke dårligt, hdi'en er en herlig kværn - en af vores venner
kører C5 HDI med Knaus Eurostar - han er på vej hjem fra Frankrig pt. den
"gl. dieselbrænder" kunne ikke starte p.g.a. parafin i brændstoffet - hehe
så har jeg også dét på ham ))

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-05 23:28

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse

> Mvh Hans
> Ford mondeo 1,8 med 1300 kg på krogen

Hvordan er den som cv trækker med de nævnte 1300 kg?
Årgangen bør måske også nævnes.

Kurt

Fra : HC

Dato : 06-02-05 12:13

> Hvordan er den som cv trækker med de nævnte 1300 kg?
> Årgangen bør måske også nævnes.
>
> Kurt

Ingen slinger og rolig kørsel.
Og det er jo i Tyskland jeg kører 100 km/t her hjemme er det for dyrt

Men jeg finder det ikke uforsvarligt at køre med cv med den fart når det er
på motorvej.

Mvh Hans

Fra : Allan Hansen

Dato : 05-02-05 21:37

> [...]
> så sandelig, at sådanne beretninger er pure opspind.
>
> Med mit mest positive syn på sådan noget er, at de er uansvarlige over for

Det er desværre sandt at der er nogen der kører så langt eller længere hvert
år.
Jeg husker en dansker der sad på en rasteplads i det sydlige Tyskland og
bandede over alle de lastbilchauffører der ikke overholdte deres
kørehviletid, da jeg så spurgte ham om hvor han kom fra fik jeg følgende
svar.

Vi kommer fra Århus og er på vej til Lido'en, vi kørte hjemme fra imorges kl
4.00 og skal der ned i et træk, så vi kan holde ferie.

Jeg gik hovedrystende der fra mens jeg tænkte mit, at ville køre så langt i
et stræk det vil kun idioter gøre, især kun hvis der er en til at køre, der
må da være en grund til at der er noget der hedder kørehviletid, personligt
kører jeg helst ikke mere end 6-8 timer om dagen + pauser, hasigtheden
ligger omkring 90-95km/t, følger efter lastbilerne, det giver en god
økonomisk kørsel.

Husk man er på ferie og ikke på flugt.

En rigtig god sommer til alle og kom sikkert ud og hjem.

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 11:11

Og nogen sover 10 timer hver nat og er stadig trætte når de står op, andre
kan nøjes med 5 timer og er udhvilede. Det er nok ikke nemt at generalisere.
Personligt kører jeg så langt som jeg gider, nogle gange er det meget langt
og andre gange er det ikke, sådan er det bare.
Der er også nogen der kan lide tunge. Det er da ulækkert at spise noget
andre har haft i munden.

Mvh. Per.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-02-05 11:55

Per Olsen wrote:
> [...]
> generalisere. Personligt kører jeg så langt som jeg gider, nogle
> gange er det meget langt og andre gange er det ikke, sådan er det

Solidt synspunkt!

> Der er også nogen der kan lide tunge. Det er da ulækkert at spise
> noget andre har haft i munden.

Hvordan har du det med pølse?

vh
Jan

Rejsedagbog fra campingtur (første halvdel) i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-05 19:51

> Hvordan har du det med pølse?

Jeg kan godt se hvad du mener, men der er så lidt "ægte vare" og så mange
tilsætningsstoffer at næsten er ligeså sundt som cola.

Mvh. Per.

Fra : phk

Dato : 06-02-05 20:01

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt se hvad du mener, men der er så lidt "ægte vare" og så mange
> tilsætningsstoffer at næsten er ligeså sundt som cola.

Ægte vare? Der er mange affaldsstoffer i, som ikke kan sælges på andre måder
end i - pølser!
--
Per, Esbjerg

Fra : T. Hartung

Dato : 05-02-05 22:15

> [...]
håber
> så sandelig, at sådanne beretninger er pure opspind.

hmmmm kan da være der er 2 til at køre !! og hvem kører 80 km/t - ja det er
vel inde i byen ))

Længste træk her er fra Venedig og hjem i et hug - om jeg syntes det er
ansvarligt ?? jeg sov da godt da jeg kom hjem - men køre ikke med 80 km/t -
SÅ bliver jeg træt - drøner snart igen til Østrig på ski i ét hug )))) -

Fra : Sten Bo

Dato : 06-02-05 05:07

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=1099&offset=12&category=&q=

Hilsen
der også kan li at køre stærkt, men, men.

Fra : Sten Bo

Dato : 07-02-05 10:45

> [...]

men køre ikke med 80 km/t -
> SÅ bliver jeg træt - drøner snart igen til Østrig på ski i ét hug

Når nu vi er i gang med pralerierne.
Vi kender da også en der kørte hjem fra Frankrig på en nat. Ca. 200 km/t på
de øde strækninger.
Og har selv en gang med vores gamle camry 2.0 rundet 170 i blæsevejr fra
siden uden at mærke, at der var noget med. Sådan ganske kortvarigt bare for
at prøve. Den var ikke løbet ud.

Hilsen Sten Bo, der ikke vil kommentere yderligere - eller forsvare
påstandene. Vi plejer at blive i inderbanen sammen med alle de andre.
95 -100 km/t lovovertrædere

Camry GX V6 3.0 (188hk) og CC Venezia.

www.cc-club.dk

Fra : Sten Bo

Dato : 07-02-05 10:56

nåe ja så alligevel. vores speedometer passer så nogenlunde i følge gps. i
den gamle camry viste den 3-5 km for meget ved 100

Fra : Gismo

Dato : 07-02-05 12:22

Vi må klonkudere at der ikke er ret mange i denne NG

der har fået bøde for at køre mellem 80 - 100 km/t.

Vi har nogle gange lejet en lejlighed i Bibione ( dødsyg

ferieform) og kørt solo derned fruen er noget utryk ved

hastighederne uden CV og slapper mere af når den er

hægtet på.

I sommers kørte vi hjem fra www.marinadevenezia.it

til århus på 21 timer 50 minutter.

Vi har gjort det solo på 16 timer

Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 07-02-05 18:21

> Når nu vi er i gang med pralerierne.

hmmmm der er vil ingen der praler - fortæller bare hvordan vi gør - hvis jeg
ville prale havde du fået historien med cv på nakken og 135 km/t for at
slippe af med en dum Fiat Ducato med 3 bedrevidende tyske murer der hvergang
det gik ned af Kasselbakkerne overhalede os og med armfakter fortalte os
livligt at vi kørte for stærkt - når det så gik op ad igen måtte jeg forcere
den kraftige dieselrøg for at komme forbi - da det havde gentaget sig nogle
gange ville jeg ligesom holde distancen - men den historie får du ikke og
heller ikke den med Escorten i Frankrig der ville lege med sin cv .......

))))))))))))))))

> Camry GX V6 3.0 (188hk) og CC Venezia.

Mangler du ikke lidt kræfter til at trække den CC der )))))

Fra : Sten Bo

Dato : 07-02-05 19:46

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mangler du ikke lidt kræfter til at trække den CC der )))))
>
> --

Vi kan li det bløde aftræk

hilsen

Fra : Gismo

Dato : 07-02-05 21:09

T. Hartung wrote:

> [...]
> distancen - men den historie får du ikke og heller ikke den med
> Escorten i Frankrig der ville lege med sin cv .......

Tumper er der nok af i D.

Kørte syd for Ulm og havde A7 næsten for mig selv, lå på godt 100 km/t
og jeg trak ud for at overhale en kassevogn, køre pænt forbi og regner med
at jeg er sikker på at jeg er langt foran ham, der er jo ikke andre på
vejen,
til min overraskelse ligger på siden af CV, tænker 'OK slækker på farten
og falder ind bagved igen, tumpen sænker farten til 80 jeg ligger lidt og
lure
på situatioen, beslutter mig for at overhale igen, da vi kommer op på siden
af ham, sidder han og vifter med armene og viser os 8 fingere, som nok
skulle
synbolisere 80 km/t han fik 1 finger af konen, sjovt nok langemand, vi mødte
hinanden senere på en rasteplads, jeg hilste pænt og blev mødt med
hovedrysten

De er skøre de tyskere

Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 07-02-05 21:57

> [...]
> lure
> på situatioen, beslutter mig for at overhale igen,

Lige netop det du fortæller prøvede jeg med en dansk bus på vej til Kbh. i
uge 42 - bussen er fra Forum turistfart og skulle i Parken med en flok
Roligans - ikke så mærkeligt at der sker ting og sager med busser - sådan
som de kører

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-02-05 00:16

> [...]
> uge 42 - bussen er fra Forum turistfart og skulle i Parken med en flok
> Roligans - ikke så mærkeligt at der sker ting og sager med busser - sådan

Hmmm...min bedste bus-oplevelse har nu ikke noget med cv at gøre. Men engang
på vej på ski i en turistbus så jeg godt vi var ved at overhale en lastvogn
med hænger. Begge dele i to etager og med tremme-sider. Pludselig griber
chaufføren mikofonen og siger - med et stort grin; "Og hvis i ser til højre
kan i se en tysk turistbus".......

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 08-02-05 08:25

Set med mine øjne, så har manden jo ret, 100 km/h med campingvogn i Tyskland
er jo ulovligt, med mindre du har fået synet i flensborg og tilladelse
hermed.

Fra : phk

Dato : 08-02-05 09:43

> [...]

> Tyskland
> er jo ulovligt, med mindre du har fået synet i flensborg og tilladelse

Så du mener vi skal til at korrekse hinanden når vi nu bevæger os rundt i
den?

Dét skal nok blive sjovt :)

--
Per, Esbjerg