Citroen C5 1,8 som campingtrækker
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-01-05 00:43

Er der nogen, som har erfaring med ovenstående? Aktuelt vil det være en
campingvogn med egenvægt 1050 og totalvægt 1300 kg, den skal tumle rundt
med.

Kurt

Fra : Allan Hansen

Dato : 26-01-05 21:36

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, som har erfaring med ovenstående? Aktuelt vil det være en
> campingvogn med egenvægt 1050 og totalvægt 1300 kg, den skal tumle rundt
> med.
>
> Kurt

Kan du få træk på den eller er der.

Allan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-01-05 22:43

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du få træk på den eller er der.
>
> Allan

Der er træk på. Den må have 1500 kg på krogen og vejer selv 1350 kg. I
mellemtiden talte jeg lige med min mekaniker, og han var ikke generelt
begejstret for Citroen.
Han havde set mange Citroen med problemer med det avancerede
affjedringssystem=meget dyrt.
C5 er dog så ny, at han ikke kunne udtale sig specielt om den, men bortset
fra Xantia ville han ikke umiddelbart anbefale Citroen. Så vi finder nok ud
af noget andet.

Kurt

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 28-01-05 23:56

Hej Kurt

Kender flere der kører med f.eks 2 akslet CV efter C5 2,0 HDI og som er
meget glade for den eminente affjedring som Citroen har .
Desuden er du jo i den situation at du ikke udnytter din maksimale anhænger
totalvægt , så derfor vil jeg tro at du bliver glad for en C5 èr som
trækhest.
PS : har du prøvet den Hollandske side for hvad der er godt som trækker :
http://www.whattowcar.com/index.php

Kim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-05 01:52

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trækhest.
> PS : har du prøvet den Hollandske side for hvad der er godt som trækker :

Jatak, jeg fik linket af en anden.
Jeg fik ellers lige tilbudt en Peugeot 306, 2.0 HDI, men den må umiddelbart
kun køre med 1000 kg på krogen.
Den vejer 1175 kg, så måske skal jeg prøve at finde ud af, hvad den kan
godkendes til.

Kurt

Fra : phk

Dato : 30-01-05 10:43

> [...]

> umiddelbart
> kun køre med 1000 kg på krogen.
> Den vejer 1175 kg, så måske skal jeg prøve at finde ud af, hvad den kan

Det står måske på en plaquette i motorrummet eller i bagagerummet - det gør
det i min bil.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 28-01-05 23:40

> [...]
> Er der nogen, som har erfaring med ovenstående? Aktuelt vil det være en
> campingvogn med egenvægt 1050 og totalvægt 1300 kg, den skal tumle rundt

Jeg spurgte lige en fra omgangskreds, der har en C5 1,8:

Hej JP.

Har ikke haft nævneværdige problemer med at anvende min Citroen 1,8 weekend
som campingtrækker. Har faktisk oplevet at den er væsentlig bedre op ad
bakke end min gamle Opel Vectra 1,8 16V. Den helt store fordel er dog
affjedringen i Citroen´. Den tilpasser sig konstant til trykket på kuglen,
således bilen hele tiden har bedste vejgreb.

Jo - den kan godt anbefales!

P.S.
Vi mangler dog lige den helt store test - Kasselbakkerne, måske

Hilsen
Allan Østergreen
--
Mvh.
J-P. Rasmussen

Hvad er højest?
Rundetårn eller et tordenskrald

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-01-05 00:01

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jo - den kan godt anbefales!
>
> P.S.
> Vi mangler dog lige den helt store test - Kasselbakkerne, måske

Tak for svaret. Vi er stadig i overvejelsesfasen og hopper måske op på en
2.0 af en eller anden art i stedet for.
Vi har lige hentet cv med vores nuværende dyt, en sierra 2.0i dohc fra 1992.
Det kunne godt mærkes, at den vejede 200 kg mere end den gamle, selv om den
klarede det godt. Men denne Sierra er i mine øjne også helt fortræffelig som
trækker. Så vi må nok holde os til 2.0

Kurt

Fra : T. Hartung

Dato : 30-01-05 18:09

> [...]
den
> klarede det godt. Men denne Sierra er i mine øjne også helt fortræffelig

Bemærk lige at bundtrækket i din Sierra ligger i et noget lavere
omdrejningsniveau end nye biler gør idag - og at en nyere 1,8'er nemt kan
være en bedre trækker end en 2,0 fra 92.

Det bedste vil være en turbo-motor - der får du det hele - bundtræk og
masser af moment eks. en moderne dieselbil - og "næsten alle" biler kan
slæbe en CV ned over Kassel og Brenner i dag - moderne biler er bomstærke -
i "gamle" dage med en luftkølet Bobbel eller en Ford Anglia var der grund
til bekymring.
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-01-05 00:50

Jeg takker for alle svarene. Jeg går nok en tur i tænkeboks, da det ikke er
lige op over med at komme ud og lufte cv. Noget tyder på, at jeg prismæssigt
nok skal lidt højere op, end jeg lige havde kalkuleret med, da km tal og
årgang jo også spiller ind. Så nu vil jeg nok støvsuge markedet lidt i alle
retninger, istedet for at gøre noget overilet.

Kurt

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-01-05 17:11

Jens-Peder Rasmussen wrote:

> Vi mangler dog lige den helt store test - Kasselbakkerne, måske

....hvis store berømmelse er helt ude i hampen!

vh
Jan