Hvad skal der til for at have hund med til~
Fra : BR

Dato : 24-01-05 17:20

Er der nogen der ved om der stilles specielle krav, eller om der forlanges
særlige attester for have hund med til Kroatien?

/BR

Fra : Anette

Dato : 24-01-05 17:43

BR wrote:
> Er der nogen der ved om der stilles specielle krav, eller om der
> forlanges særlige attester for have hund med til Kroatien?

De generelle regler står på Fødevarestyrelsens hjemmeside
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Pas_til_kaeledyr/forside.htm

Men der står ikke noget om specielle regler for Kroatien - men det ved din
dyrlæge sikkert.

/ Anette

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 24-01-05 17:53

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
side.htm

> Men der står ikke noget om specielle regler for Kroatien - men det ved din

Som der står på den hjemmeside Anette henvsier til, så skal du kontakte
Kroatiens ambassade, for at få de specifikke regler.

Hvis de skulle finde på at sige, at der ingen særlige regler er, så gælde de
regler der gælde for EU-landene, da du jo passerer dem undervejs.

Vær opmærksom på, at du også skal kende reglerne for at importere hunde fra
Kroatien til EU igen - på vejen hjem! Og her kan der sagtens gælde
strammere regler end den anden vej.

/Flemming U

Fra : Kim Olsen

Dato : 24-01-05 21:43

Er der nogen der ved om der stilles specielle krav, eller om der forlanges
> særlige attester for have hund med til Kroatien?
>
> /BR

Jeg er helt sikker på, at din dyrlæge ikke alene ved besked, men også har
alle de forskellige blanketter.

Vi har haft hund med til tjekkiet og polen - en del papirer men ikke
besværligt eller dyrt.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : BR

Dato : 24-01-05 18:07

Hej
Jeg skulle måske have skrevet at jeg har talt med både dyrlæge og
fødevarestyrelsen, og de ved ikke noget.
Men tak for svaret.