Camping i Tjekkiet
Fra : Henrik

Dato : 23-01-05 11:34

Hejsa er der nogen der kan anbefale en god campingplads i tjekkiet vi vil
helst på en hvor der er en svømmepøl til ungerne vi har før prøvet at
campere der bl.a. i Pilsen og Trutnov og jeg har prøvet på at finde nogle på
nettet men vil gerne høre om der er nogle der kan øse af deres erfaringer.

Hilsen Henrik

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-01-05 18:38

> Hejsa er der nogen der kan anbefale en god campingplads i tjekkiet..
Hilsen Henrik

Hej Henrik

Nu skriver du ikke hvoromkring i vil være i landet, men vi har en
favoritplads i Mlada Boleslav ca. 60 km nord for prag.
Pladsen ligger på toppen af kosmunosy bakken med udsigt over byen.
Lige overfor pladsen ligger byens udendørs svømmepøl med både børnebassin og
stort fællesbassin hvor dybden max. bliver 1,2 meter.
den er mindst 300-400 kvm stor.

Brugen af svømmepølen er ikke gratis men koster såvidt jeg husker ca kr. 4
for en hel dag for et barn, og så kan de komme og gå hele dagen.

Mlada Boleslav er der hvor de fremstiller Skoda, og der er både et museeum
og mulighed for rundvisning på fabrikken.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-01-05 01:39

Prøv dette link her. den kan ses med dansk sprog.

http://www.camp.cz/index.php?akce=mainpage&lng=uk&act=jazyk_uk

Fra : Olesen

Dato : 24-01-05 22:59

"Henrik" <h.lillelund@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa er der nogen der kan anbefale en god campingplads i tjekkiet JA.

vi vil
> helst på en hvor der er en svømmepøl til ungerne
Har den en mindre en af slagsen men den har.

>Denne ligger i den østlige udkant af Prag deres hjemme side skrives også på
>dansk, og er en YDERST brugervenlig plads: http://www.campingsokol.cz/

Du kan evt også selv finde flere på: http://www.travelguide.cz

Som er et godt sted at lede. Vi tager selv 4 voksne og 8 børn afsted i uge
26 & 27 og den ene uge skal vi være på Sokol og uge 2 vil vi tage en dag af
gangen op igennem polen.
> Så hvis der er nogen der har tips om gode pladser i Polen med indgang fra
> Tjekkiet så lad mig bare høre

Mvh

Fam Lindberg Olesen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 25-01-05 00:21

Brug for guds skyld ikke Sokol i Dolni Pozernice, det er simpelthen den
ringeste af alle.

Da vi var der i tre dage, lå vi faktisk som en sil i en tønde, naboens
teltpløkker rørte kanten af mit fortelt, bruseren virkede ikke, og den var
dyr. Den ligger også totalt forkert til Prag, så hellere Drusus i Trebonice
i den vestlige del af prag, da er du kun tyve minutter til metreon og skal
ikke skifte for at komme til Prag City.

Og den er anderledes god og pæn end Sokol.

http://www.drusus.com/

Fra : Sten Bo

Dato : 25-01-05 09:27

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke skifte for at komme til Prag City.
>
> Og den er anderledes god og pæn end Sokol.

Vi har også de bedste erfaringer med Drusus. Lille hyggelig plads lidt ude
på landet. Man er _meget_ flinke og der bliver gjort rent hele tiden. Eneste
minus er manglende pool. Men ungerne finder nemt nogen at lege med.

Og her er et meget indlysende simpelt tip for at undgå at køre vild på
Prags mange motorveje. Noget _alle_ vi talte med havde prøvet. !

Man skriver ikke øst, vest, syd, eller nord efter motorvejsnummeret, men
kun bynavne til de forskellige egne af landet.

Vi købte (på pladsen) et Chesko Camping autokort skala 1:500.000 der viser
hele Tjekkiet - fik oversigt og lærte navnene på byerne hvor vejene fører
til rundt i landet. Kortet er billigt og gir fred i familien

Man har ofte ikke mange sekunder til at bestemme sig i en udfletning eller
afkørsel - og det er altså rart at vide, at den vej skal vi i hvert fald
ikke. Brno er f.eks syd øst på, nede på vej til Ungarn og Plzen nordvest i
landet.

Kører i til Drusus og kommer ad E55 skal man gennem byen, faktisk "lige ud",
men lidt inden broen over floden skifter motorvejsnr til E 48 E 50 mod
Plzen.

God tur -

Fra : Henrik

Dato : 25-01-05 22:45

Tak for svarene indtil nu vi har ikke noget bestemt område vi skal til så
alle steder er mulige Drusus lyder dejlig en skam der ikke er nogen pøl men
måske der er en i nærheden.

mvh. Henrik

Fra : Sten Bo

Dato : 26-01-05 08:27

> Tak for svarene indtil nu vi har ikke noget bestemt område vi skal til så
> alle steder er mulige Drusus lyder dejlig en skam der ikke er nogen pøl
> men måske der er en i nærheden.
>
> mvh. Henrik

Jo men det er den skam også. En anden populær plads er Sonny der ligger
lige i nærheden og de har vist pool. Jeg har set pladsen positivt omtalt,
men vi syntes, når vi kører forbi med bussen til metroen, at den ligger knap
så attraktivt - der er vist mere trafik omkring. Vi har ikke været på
pladsen, så det må andre udtale sig om.

Drusus personale er ualmindelig flinke og hjalp f.eks med finde og snakke
med original Mitsubishi værksted da vi fandt på at ville ha Service på
bilen. Dele ½ pris og Til tjekkiske lønninger. De førte flere samtaler dels
med m hovedsædet i Prag og derefter med værkfører om tidsbestilling. og
udstyrede os derefter med grundig kørevejledning. Der var selvfølgelig
sporvogn til centrum fra værkstedet så tiden ikke var spildt.

Når man kommer ud ad Prag ser man først skiltet til Sonny - og afkørslen
til Drususus kommer så lidt længere ude. Vi har hørt om problemer med at
finde Drusus, men man skal bare holde sig til kortet på sitet og lægge mærke
til, at når man har været en tur på landet og kommer ind mod Prag - er det
en anden afkørsel (Sonny afkørslen) man skal af på, hvorefter man skal et
par kilometer udad igen af småveje udafgående og parallelt med motorvejen du
lige har kørt på.
Dette omtalt så grundigt da det åbenbart kan volde problemer. Vi så nogle
gange folk komme temmelig opløste og meget sent hjem

Om tur på landet, var vi også ved, lige i nærheden - Seværdigheder: (Lille
America: Forladt stenbrud, i reglen oversvømmet. Et område med rent vand,
der minder om en Western.) Og så en masse der badede.... Meget tiltalende
område, men man skal belave sig på at skulle gå fra parkeringspladsen ned i
stenbruddet. Altså en rigtig skovtur og helt specielt. Ta mad med.

Der er mere om Prag på www.cc-club.dk , nærmere bestemt
http://www.fonager.dk/forum/forum.asp?master_id=6854&submode=arkiv&mode=showmessage&message_id=519681&forum_id=16451

Hilsen Sten Bo

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 26-01-05 08:40

> [...]
ud",
> men lidt inden broen over floden skifter motorvejsnr til E 48 E 50 mod

Ja deres skiltning skal man vænne sig til. men vi har investeret i et re
stort kort over Prag, kan købes på tankstationerne, og Chesko Autokarte,
dette er et absolut most, og den kostede omkring 60 kroner (danske)

Fra : Olesen

Dato : 26-01-05 19:25

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Brug for guds skyld ikke Sokol i Dolni Pozernice, det er simpelthen den
> ringeste af alle.

????????????????????????????

Har før brugt Sokol og kan bestemt ikke sige noget som helst dårligt derom,
snarere tværtimod. Blev behandlet rigtigt godt høflig og god betjening og
altid villige til at hjælpe, en god restaurant har absolut intet at klage
på. Skal dog også huske at sige at dette var i 1999.

> Da vi var der i tre dage, lå vi faktisk som en sil i en tønde, naboens
> teltpløkker rørte kanten af mit fortelt, bruseren virkede ikke, og den var
> dyr.

Det er bestemt ikke som jeg husker pladsen, omden er dyr vil jeg ikke udtale
mig om da jeg ikke har undersøgt / brugt andre pladser i Tjekkiet.

Den ligger også totalt forkert til Prag,

Tja det afhænger vel af øjnene der ser. Vi kører selv til centrum.

> Mvh

Jens Olesen