hvor køber man campingfjedre
Fra : Henrik & Karina

Dato : 12-01-05 17:35

Hejsa

hvor kan man købe campingfjedre online..

Henrik

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-01-05 20:27

> hvor kan man købe campingfjedre online..

Til bil campingvogn eller hvad er det du mener.

du må nok ud med flere informationer

Hilsen Jørgen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-01-05 21:01

"Henrik & Karina" <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> hvor kan man købe campingfjedre online..
>

> Henrik

Hej Henrik

Først må vi vist vide hvilken bil, du skal bruge dem til. Der kan være stor
forskel påbåde udbud og muligheder afhængig af din bil.
Selv har jeg til min gamle Volvo det held at det bare er skruefjedre og har
så købt nogle kraftigere "campingfjedre" hos Biltema.
Men mange andre forhandlere har forstærkede fjedre, hjælpefjedre og andet
godt.
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 12-01-05 21:31

Hej

BachUhrenfeldt forhandler fjedre til bilen der hedder MAD.

Som jeg forstår det så har i tidligere, idag skrevet at i er "nybegyndere"
der netop har købt campingvogn?
Hvis i endnu ikke har været ude og køre med vognen, med korrekt kugletryk,
lufttryk, læsning og lign. så er det altså slet ikke sikkert at det er
nødvendigt med hårdere fjedre. Masser af biler har ingen problemer og kører
fint med standard fjedre/støddæmpere i god stand.

Hilsen Hans Tyrrell

Fra : Henrik & Karina

Dato : 12-01-05 22:02

Hans Tyrrell wrote:
> [...]
> nødvendigt med hårdere fjedre. Masser af biler har ingen problemer og kører
> fint med standard fjedre/støddæmpere i god stand.

jeg er bare nysgerrig har ingen planer om at købe dem hvis
ikke det er nødvendigt..

Bilen er en Suzuki baleno st.car 1,3

Henrik

Fra : phk

Dato : 13-01-05 07:32

> [...]
> Hans Tyrrell wrote:

> jeg er bare nysgerrig har ingen planer om at købe dem hvis

Der er mange andre ting der skal være i orden når du sætter en campingvogn
bagefter en bil.

F.eks. campingvognens størrelse i forhold til bilen ;)

Men kommer du til fjedrene (som en af de sidste ting, det er f.eks. nemmere
at læsse vogntoget rigtigt), så skal du til bilforhandleren. Spørg gerne
flere forhandlere, der er som regel en klog imellem: Mine egen erfaring
blandt Ford-forhandlere....

--
Per, Esbjerg

Fra : Campingstuff

Dato : 13-01-05 08:27

Hejsa

Jeg satte progressive fjedre på min forrige bil (fjedre der bliver hårdere
jo mere der læsses på bilen), men der kan opstå problemer ved periodesyn af
bilen.
Selv spurgte jeg da jeg fik synet min bil. i august tror jeg det var, om
bilen kunne synes med MAD fjedre monteret.
Hans svar var (morsom gut) jo da selvfølgelig kan du få den synet, men den
bliver ikke godkendt medmindre du kan få importøren til skriftligt at
godkende monteringen.
Såe.... som nogen siger så pil dem af inden et periodesyn, jo tak hvad så
hvis man bliver stoppet?
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 13-01-05 13:20

"Campingstuff" <hjh@campingstuff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godkende monteringen.
> Såe.... som nogen siger så pil dem af inden et periodesyn, jo tak hvad så

Se det var jo en oplysning fra synsmanden der virkelig sætter nogle tanker
igang... Hvad hvis man er så uheldig at være involveret i en ulykke? Gad
vide om man så vil blive klandret for denne hvis en synsmand/inspektør mener
at ulykken skyldes "konstruktive ændringer" på bilen.
Og hvad så med ansvarsforsikringen?

Der er hvis noget her der skal forskes lidt i.

Hilsen Hans Tyrrell

Fra : J S L

Dato : 13-01-05 16:38

> [...]
> Hans svar var (morsom gut) jo da selvfølgelig kan du få den synet, men den
> bliver ikke godkendt medmindre du kan få importøren til skriftligt at

Hej!

Hvilket ikke er noget problem, da der med fjedrene medfølger en
standardskrivelse der dokumenter hvilke biler monteringen er godkendt til.
Og når bilen er nået gennem syn, bliver der ikke noget problem hverken ved
§77 el. evt. uheld. Da "ændringen" på bilen står opført i synspapirerne hos
Statens Bilinspektion.

Så husk at tjekke at disse papirer er i kassen inden køb. Hvis de ikke er
der, så få sælger til at fremskaffe dem. De fleste af disse
"typegodkendelser" kan endvidre downloades på fabrikantens hjemmeside. Så
god fornøjelse....

Mvh
JSL

Fra : Claus

Dato : 13-01-05 22:34

> jeg er bare nysgerrig har ingen planer om at købe dem hvis
> ikke det er nødvendigt..
>
> Bilen er en Suzuki baleno st.car 1,3

Du kan finde oplysninger online her: http://www.mad-tooling.com/

Vh. Claus

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 29-01-05 00:14

Hej Henrik & Karina
Har i snart 3 år kørt med MAD fjedre monteret på min Mondeo , og hvor er det
dejligt ....
Skal ikke mere passe så meget på kugletrykket , som jeg måtte gøre inden ,
da standart fjedrene var "blødere" og gav nogle gevaldige dunk ved ujævn
vej.
Desuden er MAD fjedrene nu med til at få CV til at ligge bedre på vejen ved
et lidt højre kugletryk end tidligere , hvor vognen kunne virke lidt levende
efter bil !
Bilen har været synet 2 gange med disse fjedre og der har ikke været
bemærkninger fra synshallen om disse.
PS : Jeg tror i kan få mange af biltilbeørs forretningerne til at skaffe
Fjedrene og der er tit en reklame i Campingferie bladet (bagerst under
rubrik annoncerne) en reklame for disse fjedre !
Kim