Opskrift på rødvinsmarineret pærer
Fra : Winnie

Dato : 22-05-01 16:50

Kan nogle hjælpe med en opskrift på rødvinsmarineret pærer??
Skal bruge den på lørdag.

På forhånd tak for hjælpen

Winnie

Fra : Rene Strøm

Dato : 22-05-01 16:59

Hvor svært kan det være ???????+

Pochér pærerne i en blanding af rødvin, kanel, vanille, honning og/eller
rørsukker
for ekstra "kick" tilsæt lidt chili. Når pærerne er færdige tages de op og
lagen koges
ind til en sirup.

Server med sirup og evt. en kugle mynte el. champagnesorbet.

Blot et forslag.

mvh. René

Winnie <rolwap@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:FSvO6.76$Fn3.15363@news010.worldonline.dk...

Fra : Finn

Dato : 22-05-01 17:08

"Winnie" <rolwap@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogle hjælpe med en opskrift på rødvinsmarineret pærer??
> Skal bruge den på lørdag.
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Winnie

Hej Winnie

Jeg ved ikke om det er denne kan bruges, den er fra mortens opskrifter:

Rødvinskogte pærer

Ingredienser (4 personer)
8 pærer
4 dl rødvin
2 spsk citronsaft
5 spsk sukker
1 hel kanel
4 dl creme fraiche (38%)

Fremgangsmåde
Rødvinen bringes i kog i en gryde, tilsættes citronsaft, sukker og kanel.
Pærerne skrælles og lægges hele i den kogende rødvin. Simrer til de er møre,
afkøles i lagen og severes i portionsglas med iskold creme fraiche.

Finn

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-05-01 22:53

On Tue, 22 May 2001 17:49:40 +0200, "Winnie" <rolwap@worldonline.dk>
wrote:

Har selv brugt denne opskrift med meget stor succes......og softice er
absolut at foretrække...

v   8 ikke for store, faste pærer med stilk

Kogelage:

v   1 dl vand
v   2 hele nelliker
v   1 stk. kanel, ca. 4 cm
v   tynd skræl af 1 appelsin
v   tynd skræl af 1 citron
v   ca. 2 dl rødvin
v   ca. 2 dl. sukker

Tilbehør:
Flødeskum eller is eventuelt softice.

Skræl pærerne tyndt. Bibehold stilken. Skær blomsten forsigtigt ud.
Bland kogelage af vand, krydderier, den orange/gule skal af
citrusfrugter samt rødvin. Sæt forsigtigt pærerne i en gryde, med
stilken opad. Hæld kogelagen over. Dæk gryden med låg.
Kog pærerne møre ved svag varme. Kogetiden er meget varierende,
afhængig af pærernes modenhed og størrelse. Pas på, de ikke bliver
overkogte, blot lige møre, at de ikke virker hårde. Prøv forsigtigt at
stikke i en pære med en lille kniv. Mor regner med en kogetid på ca.
20 minutter, men pærerne skal være bløde og ikke rå.

Tag pærerne forsigtigt op, når de er møre. Sæt dem i serveringsskålen.
Tilsæt sukker til kogelagen. Lad den indkoge uden låg. Rør af og til.
Lad lagen koge til den begynder at blive lidt tyktflydende. Den må
ikke virke sirups/karamelagtig, så er den for stiv til at kunne
spises. Sker det, at lagen bliver for stiv, spæder man blot op med
lidt mere rødvin.
Si rødvinslagen og øs den over pærerne med en ske. Øs ofte lagen over,
mens pærerne afkøler.

Opskriften er til 4 personer

SERVERING:

Server pærerne let lune eller kolde med koldt flødeskum, is eller
softice.
Softice lave af is med piskefløde som piskes sammen.

Fra : henrik

Dato : 22-05-01 23:10

Alt i alt meget gode forslag, som blot skal have tilføjelsen:
Skær blot blomsten rigeligt ud......og fyld så marcipan i krateret før
servering!
Uhmmmm!
Henrik