2 macs, én skærm (+ tast.,
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-05-01 15:58

Jeg har en 7200/90 og en 6100/60 stående som hhv. web- og ftpserver. Der
er ikke meget plads i rummet hvor de står, derfor: findes der en
'switch-boks' hvor jeg kan tilslutte én skærm + tast. og mus?
Jeg ved sådanne bokse findes til computere med USB, men findes de også
med ADB porte til sådanne ældre mac'er?

PFT!

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-05-01 16:10

On Tue, 22 May 2001 16:58:09 +0200, jmfink@mac.com (Jesper
Møller-Fink) wrote:

> [...]
>'switch-boks' hvor jeg kan tilslutte én skærm + tast. og mus?
>Jeg ved sådanne bokse findes til computere med USB, men findes de også

Ja, du kan købe dem hos http://www.blackbox.dk/ - vi bruger flere af
dem på arbejdet.

Kurt Brixen

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-05-01 16:34

Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as> wrote:

> Ja, du kan købe dem hos http://www.blackbox.dk/ - vi bruger flere af
> dem på arbejdet.

Mange tak - jeg kan dog ikke lige finde en boks (servswitch) der også
understøtter ADB - ved du evt. hvad sådan én præcist hedder?

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 22-05-01 18:10

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Mange tak - jeg kan dog ikke lige finde en boks (servswitch) der også
> understøtter ADB - ved du evt. hvad sådan én præcist hedder?

Og hvilket prislag de ligger i?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-05-01 21:04

On Tue, 22 May 2001 19:10:04 +0200, serse@diku.dk (Per Erik Ronne)
wrote:

> [...]

Ring til dem - deres nr. står på hjemmesiden. Så kan du også få
prisen.

>Og hvilket prislag de ligger i?

De er ikke billige, men de virker.

Vi har mange Blackbox AB bokse der skifter mellem fx 2 stk. 7200 eller
de gamle G4. Mus, tastatur og skærm sidder på boksen.

Vi har også en del der skifter mellem 7 mac'er.

USB svitchene vi har, er ikke Blackbox. Dem bruger vi til de blå G3 og
de grå G4. Jeg kan ikke huske navnet, men hvis nogle er interesseret
kan jeg godt finde det.

Kurt Brixen

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-01 16:38

In article <1ettizb.d2q1l01g296ksN%jmfink@mac.com>,
> [...]

> 'switch-boks' hvor jeg kan tilslutte én skærm + tast. og mus?
> Jeg ved sådanne bokse findes til computere med USB, men findes de også

Hvorfor ikke droppe mus, tastatur og skærm helt, og så fjernstyre dem
når du får brug for at lave ændringer?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-05-01 17:33

> Hvorfor ikke droppe mus, tastatur og skærm helt, og så fjernstyre dem
> når du får brug for at lave ændringer?

Hmm... God idé!! Tænker du på timbuktu? Hvad koster det program?
Findes der eventuelle lign. programmer (gratis, eller billige!!)

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-01 17:48

In article <1ettnet.9yow6j1l4qa9gN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper Møller-Fink) wrote:

> Hmm... God idé!!

Selvfølgelig

> Tænker du på timbuktu?

Det er en mulighed.

> Hvad koster det program?

Aner det ikke

> Findes der eventuelle lign. programmer (gratis, eller billige!!)

VNC, find det på versiontracker.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-05-01 17:55

> Selvfølgelig

> Det er en mulighed.

> Aner det ikke

> VNC, find det på versiontracker.

YEP! Har lige fundet det - tester det i weekenden og melder tilbage om
det virker.

Tak!

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 22-05-01 18:10

> Hvorfor ikke droppe mus, tastatur og skærm helt, og så fjernstyre dem
> når du får brug for at lave ændringer?

Det plejer at hedde Timbuktu - som er dyrere end skærm + tastatur ;-(.

Med mindre, naturligvis, priserne er kraftigt reduceret.

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-05-01 18:31

In article <1ettp14.x37sje1tyliswN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote:

> Med mindre, naturligvis, priserne er kraftigt reduceret.

VNC er betydeligt billigere end Timbuktu, og så kan man bruge det på
stort set alle platforme.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-05-01 20:30

> [...]

> 'switch-boks' hvor jeg kan tilslutte én skærm + tast. og mus?
> Jeg ved sådanne bokse findes til computere med USB, men findes de også

Discdirect havde dem i sin tid med både ADB og Apple skærm tilslutning

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg har været boligløs i København siden 1 april

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 22-05-01 21:10

> [...]

> er ikke meget plads i rummet hvor de står, derfor: findes der en
> 'switch-boks' hvor jeg kan tilslutte én skærm + tast. og mus?

Hvis du kan undvære tastatur og muse skift, og dermed have dem liggende
ved siden af, men have en skærm mindre, så skulle du kigge forbi din
lokale PC pusher. Her vil du uden tvivl kunne få en analog skræm switch
smidt i nakken til 400-800 kr, det er væsentligt billigere omend lidt
ringere end Blackbox.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.