Apple splitter aktien i to
Fra : Henrik Münster

Dato : 12-02-05 14:34

Apples aktier er åbenbart blevet for dyre. Apples bestyrelse har derfor
vedtaget, at de eksisterende aktier splittes i to fra slutningen af
februar:

<http://www.forbes.com/feeds/ap/2005/02/11/ap1822345.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-05 14:18

> Apples aktier er åbenbart blevet for dyre. Apples bestyrelse har derfor
> vedtaget, at de eksisterende aktier splittes i to fra slutningen af
> [...]

igen? det er da anden gang i løbet af få år.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-02-05 20:35

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> igen? det er da anden gang i løbet af få år.

Hvordan kan de være for dyre? A.P.Møller Maersk's aktier er dyre, men
jeg kan ikke se at det skulle betyde noget for dem?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-02-05 22:20

In article <4216434d$0$48698$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Martin Jørgensen wrote:
> Hvordan kan de være for dyre? A.P.Møller Maersk's aktier er dyre, men
> jeg kan ikke se at det skulle betyde noget for dem?

Hos AP Møller er det for at holde de røde lejesvende ude.
Men Frank Aaen har alligevel fået fat i en.

Hos Apple vil man være en aktie for folket.

Fra : Zaphod B

Dato : 19-02-05 00:01

Povl H. Pedersen <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> [...]
>
> Hos AP Møller er det for at holde de røde lejesvende ude.
> Men Frank Aaen har alligevel fået fat i en.
>
> Hos Apple vil man være en aktie for folket.

Aksjemeglere liker å kjøpe 100 og 100 aksjer. Da er det en grense for
hvor mye cash man vil at det skal representere. Logikken er mao. at en
aksje med et "rimelig" prisnivå er mer likvid, hvilket sees som en
fordel også for eksisterende eiere.
--
/Z

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-05 11:49

In article <1gs7h9o.1z0ius6dm702eN%NOT.diskworld@mac.com.INVALID>,
NOT.diskworld@mac.com.INVALID (Zaphod B) wrote:

> [...]

Det skal retfærdigvis siges, at A.P. Møller splittede sine aktier i tre
sidste år eller forrige år, da de var oppe på 120.000,- i kurs.

> [...]
> hvor mye cash man vil at det skal representere. Logikken er mao. at
> en aksje med et "rimelig" prisnivå er mer likvid, hvilket sees som en

Jeg har også tænkt på, om der er noget psykologisk i det. Firmaet
understreger dermed, at det tror på sine aktier og regner med, at de vil
fortsætte med at stige. Ebay har også lige splittet sine i to trods et
større fald den sidste måned.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-02-05 12:13

Povl H. Pedersen wrote:

> Hos AP Møller er det for at holde de røde lejesvende ude.
> Men Frank Aaen har alligevel fået fat i en.
>
> Hos Apple vil man være en aktie for folket.

Hehe... Men jeg troede at AP Møller også var interesseret i at "de røde
lejesvende" købte aktier hos dem?