Hvilke ram??
Fra : RoJo

Dato : 12-02-05 14:00

Hejsa

Jeg har lige fået min nye Imac og vil gerne have nogle flere ram i end de
256.
Jeg har fået af vide at man kan købe nogle kingston pc 2700 og sætte i, men
kan man bruge andre?

Har ik vildt meget forstand på det, men

F.eks pc 3200?

Er mærket og størrelsen underordnet?

Er der forskel på pc og mac ram?

På forhånd tak

Mvh RoJo

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-05 15:13

"RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m a i l. c o m> wrote:

> [...]
> 256.
> Jeg har fået af vide at man kan købe nogle kingston pc 2700 og sætte i, men

Tillykke - du skriver ikke, hvad det er for en iMac, så tryk det blå
æble øverst til venstre i menuen og tryk "om denne Mac", tryk derefter
"flere oplysninger" på kortet, der kommer frem og marker hukommelse i
venstre side.

Så får du at vide, hvilke RAMmoduler, du skal bruge.

Der er ikke forskel på PCRAM og MacRAM, men der er forskel på kvaliteten
af RAMmoduler.

M.

Fra : RoJo

Dato : 12-02-05 19:21

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse

> [...]
> venstre side.
> Så får du at vide, hvilke RAMmoduler, du skal bruge.

Tak Det er den nye iMac - 20" - lækker maskine

> Der er ikke forskel på PCRAM og MacRAM, men der er forskel på kvaliteten
> af RAMmoduler.

Oki - dvs. at jeg kan bruge de der "geil-ram" som skulle være det helt
vilde?!

Mvh RoJo

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-05 20:41

> [...]

> Tak Det er den nye iMac - 20" - lækker maskine

> Oki - dvs. at jeg kan bruge de der "geil-ram" som skulle være det helt

Aner ikke, hvad geil-RAM er for noget, men hvis de matcher de
specifikationer, som du har set i AppleSystemProfiler, så kan du godt.
M.

Fra : RoJo

Dato : 12-02-05 22:17

> Aner ikke, hvad geil-RAM er for noget, men hvis de matcher de
> specifikationer, som du har set i AppleSystemProfiler, så kan du godt.

http://www.tweakup.dk/article/511/dk/

De er beskrevet her...
Min Mac er ikke sat op endnu, da jeg ik har været hjemme - så jeg kan ikke
lige se hvad der står i system profiler.

Men kigger på mandag når den kører (glæder mig til at komme i gang med en
ordentlig maskine)

Mvh RoJo

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-02-05 22:44

"RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m a i l. c o m> wrote:

> Tak Det er den nye iMac - 20" - lækker maskine

Jeg formoder der så er tale om en iMac G5. Den kan godt bruge PC2700,
men hvis det skal købes er der ingen grund til at gå under PC3200. Jeg
har selv købt fra www.crucial.com. Det er bedst at undgå ram med
varmespredere monteret på grund af trang plads. Der er ingen fidus i at
købe specielt hurtig ram, det er bedre med mere ram for de samme penge.