MacMini - igen
Fra : Erik Richard

Dato : 01-02-05 22:46

Hej

Nå, så kom jeg da på net igen efter godt et døgns fravær...

I eftermiddags var jeg lige nede hos OfficeLine her i byen. De har en
lille kasse stående i hvid. Den er ikke ret meget større end en
'madkasse' - eller sagt på en anden måde - ca. på str. med en 3.5" HD i
dybde og 1 1/2x en HD i bredde og så høj som 2 HD lagt ovenpå hinanden,
- altså en Mac Mini.

Jeg fik lov at lege lidt med den. Den er utrolig lækker at arbejde med,
- ikke bare pga. dens str., men den reagerer lynhurtig, og så er den på
det nærmeste lydløs. Den 'larmer' ikke engang så meget som en PB Pismo,
Lombard eller en anden af de typer PowerBooks, - ikke engang når
harddisken kører. Man skal faktisk have øret mindre end 10-15cm fra den
for i det hele taget at kunne høre, at der overhovedet er en harddisk i den.

Mini'en stod koblet til en 17" TFT skærm, men jeg kunne ikke lige
afgøre, om det også var en Mac. - Skærmen var i hvid og sølv, - en
kombination, der matcher den hvide Mini særdeles godt.

Jeg prøvede også, hvordan selve kabinettets stabilitet. Den er særdeles
stiv, så der er umiddelbart nok ingen fare for, at man kan 'vride' noget
i stykker indeni den. De gummifødder, den står på, ser umiddelbart ud
til at være af den såkaldte 'dual compound' type, - altså en hård
ståflade, mens den del af selve foden, der sidder på kabinettet er af en
lidt blødere type, så vibrationer absorberes utrolig godt.

Uden at have målt støjniveauet, vil jeg ud fra mit kendskab til støj,
sige, at støjniveauet ligger så lavt som omkring 15db - ca. 6-9db lavere
end fx. en Pismo.

Hvis jeg umiddelbart skulle give den karakter efter 13-skalaen, må det
blive et rent 11 tal. - Det eneste, der gør, at jeg ikke giver den 13,
er den hvide farve, som desværre vil være ret modtagelig for påvirkning
fra omgivelserne - fx. røg og sollys, der qua at det er et plast
overflademateriale, vil modtage de påvirkninger og misfarve kabinettet
med tiden.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>