Flere computere på internet
Fra : Steen Asmussen

Dato : 25-01-05 18:37

Hej,

Hvordan får jeg nemmest to computere til at dele internettet?

Er det med en switch eller en router?

Computerne behøver ikke at kunne arbejde sammen. Det er en Mac og en PC.

Hilsen

Steen

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 25-01-05 20:12

In article <BE1C424D.1494%asmusu2@post.tele.dk>,
Steen Asmussen <asmusu2@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Er det med en switch eller en router?
>
> Computerne behøver ikke at kunne arbejde sammen. Det er en Mac og en PC.

Det må afhænge af din internetforbindelse. Hvis din udbyder vil tildele
dig flere IP-adresser kan du nøjes med en switch. Hvis din udbyder kun
vil tildele dig en IP-adresse (f.eks. stofanet hvis du ikke har
familiepakken) er du nødt til at have en router.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Erik Richard

Dato : 25-01-05 23:53

Hej Tomas & Steen

Thomas Bendsen wrote:

> Det må afhænge af din internetforbindelse. Hvis din udbyder vil tildele
> dig flere IP-adresser kan du nøjes med en switch.

Hm, er det nu også nok? Det vil vel kræve, at switchen har enten sin
egen IP router eller kan låses via MAC adressen på switchen...

> Hvis din udbyder kun vil tildele dig en IP-adresse (f.eks. stofanet
> hvis du ikke har familiepakken) er du nødt til at have en router.

Det kræver alligevel en router / kabelmodem med indb. router. - Jeg har
snakket med dem i eftermiddags, da jeg jo skal have flyttet min 2mbits
linie tilbage til Brabrand i en periode og senere, når jeg flytter til
min nye lejlighed, - have den lavet om til et familieabonnement, fordi
jeg skal have mulighed for 2-3 maskiner på net samtidig.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-01-05 00:36

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Hm, er det nu også nok? Det vil vel kræve, at switchen har enten sin
> egen IP router eller kan låses via MAC adressen på switchen...

Ja. Det har jeg gjort i snart fire år. Holdt op forleden, da jeg
omsider blev træt af at TDC ikke giver IP-numre der kan se hinanden.

> [...]
> flytter til min nye lejlighed, - have den lavet om til et
> familieabonnement, fordi jeg skal have mulighed for 2-3 maskiner på

Køb en lille router til 400 kroner og du er fri for bøvlet. Jeg har
været meget positivt overrasket over den Asus WL500G jeg har købt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-01-05 08:32

Steen Asmussen <asmusu2@post.tele.dk> wrote:

> Hej,
>
> Hvordan får jeg nemmest to computere til at dele internettet?
>
> Er det med en switch eller en router?

Switch:
Intelligent samleboks.

Router:
Forbinder/Adskiller 2 netværk.

Du bør under alle omstændigheder købe en router.
En router med indbygget 4 ports switch er ikke meget dyrere end selve
switchen.
Den giver mange fordele, som ikke fåes uden:
Frit valg af egen IP-range.
Firewalll funktion.
etc.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Steen Asmussen

Dato : 26-01-05 20:42

On 26/01/05 8:31, in article 1gqzm5o.gpisyy1d0e4e8N%spam@events.dk, "Preben
Bødker Nielsen" <spam@events.dk> wrote:

> [...]
> switchen.
> Den giver mange fordele, som ikke fåes uden:

Ok, jeg har en router, som jeg ikke ikke kan finde ud af at få til at virke
så jeg kan komme igennem til internettet. En d-link 704p.

Under status, bliver den bare ved med at sige connecting, og jeg kan ikke
bruge wizarden, der bliver den ved med at sige mit selvvalgte kodeord ikke
duer.

Jeg må hellere ringe til d-link så.

Hilsen

Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-01-05 21:46

Steen Asmussen <@hotmail.com> wrote:

> [...]
> bruge wizarden, der bliver den ved med at sige mit selvvalgte kodeord ikke

Nulstil den.
Der sidder som regel en knap på bagsiden, som skal holdes inde under
opstart.
Derefter konfigurerer du den efter manualen, køber en switch og sætter
på routeren.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-01-05 22:42

> [...]
> opstart.
> Derefter konfigurerer du den efter manualen, køber en switch og sætter

En d-link DI-704P har indbygget 4 ports switch.
Den resettes ved at presse spidsen af en papirclips (gammelt mac-redskab
) ind i hullet ved siden af strømkablet, Nedenstående er sakset fra
manualen:

"After you have tried other methods for troubleshooting your network,
you may choose to Reset the DI-704P to the factory default settings. To
hard-reset the D-Link DI-704P to the Factory Default Settings, please do
the following: Resetting the DI-704P to the Factory Default Settings "
"Use a paper clip to press the Reset button and power on. Locate the
Reset button on the back of the DI-704P "Turn off the DI-704P "After you
have completed the above steps, the DI-704P will be reset to the factory
default settings "Hold for about 5 seconds (don't hold too long) and
then release. (Or, release when M1 and M2 flash at the same time.)"

Herefter kan du køre wizarden. Der er en lille finte: Efter at du har
ændret kodeord, vil den ikke acceptere det før du har lukket browseren,
og er logget ind igen med det nye kodeord.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog