Keynote, grøn skærm
Fra : Peter Ursin

Dato : 12-01-05 17:19

Hej,
er det kun mig der ikke kan se keynoten fra igår?
Jeg får fin lyd, men billedet er bare en en grøn skærm.
Forslag?

mvh
Peter

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-01-05 22:31

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Hej,
> er det kun mig der ikke kan se keynoten fra igår?
> Jeg får fin lyd, men billedet er bare en en grøn skærm.
> Forslag?

Besvarer lige mig selv.
Det ser ud til at set er seneste update til EyeTV der er synderen.
EyeTV 1.7 insisterer på at installere "EyeTV MPEG Support.component" i
library/quicktime. Jeg kan slette den, men den dukker op igen så snart
jeg starter EyeTV 1.7
Af en eller anden grund så betyder det grøn skærm i visse qt filer.

mvh
Peter

Fra : Karl Antz

Dato : 12-01-05 23:18

> [...]

> jeg starter EyeTV 1.7
> Af en eller anden grund så betyder det grøn skærm i visse qt filer.

har du skrevet til elgato?
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-01-05 23:48

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> har du skrevet til elgato?
Lige pt. kan jeg ikke få kontakt til www.elgato.com, men så snart jeg
kan komme ind på deres side og få fat i en adresse har jeg tænkt mig at
gøre det.

mvh
Peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-01-05 23:42

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Af en eller anden grund så betyder det grøn skærm i visse qt filer.

Er du sikker på at det er det. Jeg oplevede også et par gange at skærmen
blev grøn under keynoten. Prøv lige at vent en dag eller to og prøv så
at se keynoten igen.

--
Mvh Martin

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-01-05 23:50

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Er du sikker på at det er det. Jeg oplevede også et par gange at skærmen
> blev grøn under keynoten. Prøv lige at vent en dag eller to og prøv så
> at se keynoten igen.
Jeg har downloadet keynoten, og den afspiller fint når jeg sletter eyetv
komponenten. Hvis jeg starter og afslutter eyetv og dernæst vil se
keynoten igen er skærmen ny grøn. Så ja, jeg er sikker.

mvh
Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-01-05 01:39

In article <1gqavh6.1u0dscs1d9t1j4N%zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com>,
zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com (Peter Ursin) wrote:

> Jeg har downloadet keynoten, og den afspiller fint når jeg sletter eyetv
> komponenten. Hvis jeg starter og afslutter eyetv og dernæst vil se
> keynoten igen er skærmen ny grøn. Så ja, jeg er sikker.

Hvor har du downloadet den?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Ursin

Dato : 13-01-05 08:28

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse news:news-

> Hvor har du downloadet den?

www.torrentspy.com, søg på keynote

mvh
Peter

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-01-05 16:49

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> www.torrentspy.com, søg på keynote
>
> mvh
> Peter

Hej Peter.

Du har sgu´ret! QT er græsgrøn! Damn

Skal lige tilbage i tråden og se din løsningsmodel

(og Elgato´s hj.side! )
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-01-05 19:13

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej Peter.
>
> Du har sgu´ret! QT er græsgrøn! Damn
>
> Skal lige tilbage i tråden og se din løsningsmodel
>
> (og Elgato´s hj.side! )

Jeg har skrevet om problemet til Elgato nu
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Peter Ursin

Dato : 13-01-05 21:28

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:
> Jeg har skrevet om problemet til Elgato nu

Der er nu kommet en ny version på elgatos hjemmeside, som løser
problemet. Dog lidt mystisk at de ikke skriver noget nogen steder, jeg
opdagede det kun fordi der stod "temporarily unavailable" for et par
timer siden.
Har også samme versionsnummer når nedhentet, men man kan se det på
filstørrelsen. Før 23,2MB, nu 19,5MB

mvh
Peter Ursin

Fra : Karl Antz

Dato : 13-01-05 22:38

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Der er nu kommet en ny version på elgatos hjemmeside, som løser
> problemet.

ikke hos mig - heller ikke efter en genstart og tømning af papirkurven.
Hvis component'en ligger i /Library/QuickTime så visese der kun grøn
skærm - hvis jeg trækker den ud funker det

weird
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-01-05 06:35

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> Hvis component'en ligger i /Library/QuickTime så visese der kun grøn
> skærm - hvis jeg trækker den ud funker det

Hej

Ved ikke om det hjælper, men her er svaret fra Elgato

Dear Lone,

We have identified the problem, it was an incorrect upload of EyeTV 1.7.
Please re-download EyeTV 1.7, launch and quit it once, and it will
install a newer version of the EyeTV MPEG component that does not
interfere with QuickTime and other 3ivx streams.

Best regards,

Adam
Elgato Support
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-01-05 07:20

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> Hvis component'en ligger i /Library/QuickTime så visese der kun grøn
> skærm - hvis jeg trækker den ud funker det

Hej Karl

Jeg har set på MM at der er en som havde samme problem, han mener at
have fundet "løsningen", det kan du jo evt. prøve:

Afinstallere 3ivx D4 4.5.1
Installere så 3ivx D4 4.5.1

Håber at det kan hjælpe
--