dr.dk-besværligheder
Fra : Karl Antz

Dato : 05-01-05 18:28

For en sjælden gangs syld ville jeg se noget på dr.dk - den sene
Deadline fra mandag d. 3.januar - og fandt til min frustration ud af at
det åbenbart ikke kan lade sig gøre ...

Findes der en vej udenom?

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Ole Jensen

Dato : 05-01-05 18:58

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> For en sjælden gangs syld ville jeg se noget på dr.dk - den sene
> Deadline fra mandag d. 3.januar - og fandt til min frustration ud af at
> det åbenbart ikke kan lade sig gøre ...
>
> Findes der en vej udenom?

Det virker fint hos mig.
Jeg kører med Safari, og linket åbner i WMP.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 05-01-05 19:01

Karl Antz skrev:

> For en sjælden gangs syld ville jeg se noget på dr.dk - den sene
> Deadline fra mandag d. 3.januar - og fandt til min frustration ud af at
> det åbenbart ikke kan lade sig gøre ...
>
> Findes der en vej udenom?

Det er sgu da fuldstændigt uproblematisk - i hvert fald i Safari
1) http://dr.dk/deadline
2) klik på 'mandag' ude til højre
3) nedenunder beskrivelsen er der et link til en jhtml-side
klik på dette og Windows Media Player viser programmet.

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Karl Antz

Dato : 05-01-05 19:21

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> 3) nedenunder beskrivelsen er der et link til en jhtml-side
> klik på dette og Windows Media Player viser programmet.

Weird - i eftermiddags ku jeg ikke få det til at fungere på
nogensomhelst måde, heller ikke på den her beskrevede - nu funker det
uden problemer

comPUUUUUtere ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-01-05 20:22

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Weird - i eftermiddags ku jeg ikke få det til at fungere på
> nogensomhelst måde, heller ikke på den her beskrevede - nu funker det
> uden problemer
>
> comPUUUUUtere ...

Det er lidt op og ned, om man er heldig, og får det vist man gerne vil
se. Ca. hveranden gang kommer der en fejlmeddelelse, og en halv time
efter går det fint igennem... Det eneste jeg ikke har kunnet få til at
virke er det fra i søndags - jeg ville ellers godt have set/hørt
Flemming Jensen inden vi skal ind og se ham næste week-end.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 05-01-05 19:26

Bjarne D Mathiesen wrote:

> Det er sgu da fuldstændigt uproblematisk - i hvert fald i Safari
> 1) http://dr.dk/deadline

Det eneste problem sgu sgu da lige være at dit link kun giver 404 fandme
ja sgu !!

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 05-01-05 19:44

Henry Lerche Madsen skrev:

> Det eneste problem sgu sgu da lige være at dit link kun giver 404 fandme
> ja sgu !!

så ændrer vi det sgu da lige til http://www.dr.dk/deadline
under de fleste andre omstændigheder er dr.dk eller totalt ligeglad med
om der står 'www' foran domænet, men åbenbart er det krævet i dette
tilfælde.

Fra : Storm

Dato : 05-01-05 22:01

> [...]

> 3) nedenunder beskrivelsen er der et link til en jhtml-side
> klik på dette og Windows Media Player viser programmet.

Altså - det virker sgu ikke hos mig - og tro mig - jeg har forsøgt
ihærdigt.

Jeg har prøvet at åbne url'en fra Windows Media Player og jeg har
forsøgt at downloade medie-klippet, men det lykkes mig ikke.
Afspilles det simpelthen i Windows Media-Player når I klikker på linket?

Er det måske noget med at filtypen skal associeres Windows Media Player.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-01-05 22:42

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Afspilles det simpelthen i Windows Media-Player når I klikker på linket?
>
> Er det måske noget med at filtypen skal associeres Windows Media Player.

Jeg har selv tidligere heller ikke kunnet se noget som helst. På et
tidspunkt kom det til at køre ved at dechifrere linket og finde
mms-delen og sætte den ind som URL i WMP, men pludselig en dag var den
der bare... Det er lige før man begynder at tro på åndemaneri
I dag er fremgangsmåden: Klik på linket, og så åbner Windows Media
Player og afspiller den, normalt endda i tålelig kvalitet (~217kbps)
Det virker både i Safari og Firefox
Har du "Windows Media Plugin" liggende blandt dine internet plug-ins ?

mvh.
Kaj
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Storm

Dato : 05-01-05 22:57

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Har du "Windows Media Plugin" liggende blandt dine internet plug-ins ?

Ja - jeg havde i Mappen under System - Libraries. Nu kopierede jeg dem
også over i User - Libraries - men det hjalp desværre ikke.

I min Downloads oversigt kommer der et Windows Media ikon med navnet (i
dette eksempel) mandag.jhtml og nedenunder Cannot create file.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-01-05 12:50

> [...]

> Det virker både i Safari og Firefox
> Har du "Windows Media Plugin" liggende blandt dine internet plug-ins ?

Kan man få lyd på på nogen måde?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-01-05 13:22

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Kan man få lyd på på nogen måde?

Hvis du med lyd mener netradiokanalerne, så kører de i Firefox, men ikke
i Safari.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 06-01-05 16:15

Kaj Christiansen skrev:

> Hvis du med lyd mener netradiokanalerne, så kører de i Firefox, men ikke
> i Safari.

Net-Radioen panelet virker helt fint i Gecko-baserede browsere. Det
eneste problem er, at man ikke kan kollapse/skjule kanalvælgeren.

I Safari virkede det hele prefekt - incl at kollapse kanalvælgeren -
indtil her mellem jul og nytår, hvor dr.dk åbenbart lavede et eller
andet om ved deres programmering af Net-Radio Panelet. Nu ser man bare
et hurtigt flash af noget blåt, hvorefter det bliver helt hvidt.

Jeg har rapporteret problemet til dr.dk

Men hvis I er interesseret i en nem måde at få hele Net-Radio Panelet
frem uden at skulle ind på dr.dk siderne for at aktivere det, så gem den
vedhæftede html side og sæt den til at åbne i en Gecko-browser

--
[...]

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>
<title>DR NetRadio</title>

<script
src="http://www.dr.dk/nav/nytop2/openWin.js"
type="text/javascript">
</script>

</head>
<script type="text/javascript">
openWin("player.asp?station=3&amp;venstre=true");
window.close();
</script>

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-01-05 11:04

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Er det måske noget med at filtypen skal associeres Windows Media Player.

Ser dine indstillinger i Firefox sådan ud:
www.ravnekrogen.dk/firefox1.pdf
www.ravnekrogen.dk/firefox2.pdf

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Storm

Dato : 08-01-05 00:00

> Ser dine indstillinger i Firefox sådan ud:
> www.ravnekrogen.dk/firefox1.pdf

Nej, her er helt tomt i File Types vinduet...
Er det alligevel fordi jeg mangler nogle/alle plug-ins?

> www.ravnekrogen.dk/firefox2.pdf

Jeg kan ikke finde ud af at åbne dette vindue.
Tip modtages med kyshånd...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 06-01-05 11:51

> [...]

> Afspilles det simpelthen i Windows Media-Player når I klikker på linket?
>
> Er det måske noget med at filtypen skal associeres Windows Media Player.

Hent Misfox, som kan sørge for alle dine arkivtypereferencer
(filassociationer)

<http://www.mothsoft.dk/misfox.html>

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Storm

Dato : 08-01-05 00:00

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Hent Misfox, som kan sørge for alle dine arkivtypereferencer
> (filassociationer)
>
> <http://www.mothsoft.dk/misfox.html>

Tak - Det har jeg så gjort - og det kan godt være at den kan løse
problemet.

Ihvertfald .wmv filer ikke associeret noget program - det prøver jeg så
at gøre, jeg skriver Open with Windows Media Player, jeg skriver
Creater: Windows Media Player, Creator Code tilføjer den selv: Ms01 og
File Type skriver jeg wmv - er det ok?

--
Venlig hilsen Nina Storm