Andet multimedie
bentjuul 3670
Bilde-slicing, ulike størreser
Fra : Aage Evensen

Dato : 21-05-01 23:37

I er ny med PSP 7.02 og Animation shop.

Vil slice noen fotos, 4 landcape og
4 portrait.

Er det mulig i en og samme x.gif animasjon??

Jeg har prøvet det, men en er jo bunden til samme framestørrelse for alle
frames,---og fotoene viser seg frem omtrent som ill. nedfor.
Forrige frame viser bak den nye.

-------------------
! !
!------------------!---------------------------
! ! !
! ! !
!---------------------------------------------!
! !
!------------------ !

Finnes der en måte å løse dette på ?.

Problemet kan ses på
http://home.no.net/ageevens
under menu knappen "Huset"
hvor jeg har 2 sliceanimasjoner,- den ene under den annen.

Vil altså gjerne at alle fotos skal veksle på samme sted uten rotet.

Beste hilsen
ÅE

Fra : Niels Svendsen

Dato : 22-05-01 11:04

Der er efter min mening 3 muligheder, 1-udvid canvas på de billeder der ikke
passer til rammen.
2-indsæt tumbnails på siden i stedet for de store billeder du har, de er
tunge som grafik, og man kan ikke se begge på en gang + de er i gif. Hvis du
laver dine fotos i jpg i stedet og indsætter tumbnails, vil det være mere
overskueligt.
3-lav et slideshow med Real slideshow (det er gratis)
se nedenstående side (der er henvisning til program).
NB siden er bare en prøve jeg har ikke gjort noget for at gøre den fin.
http://baldersbonet.dk/slidebaldersbo/bbb.htm

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.