Gmail vs. Safari
Fra : Steen Jensen

Dato : 24-12-04 10:06

Hej, og god jul til alle...

Er der nogen der har prøvet at logge ind på Gmail med Safari? Jeg synes
det er en langsommelig procedure, browseren går næsten i stå, og jeg
skal opdatere en gang eller to, før jeg kommer ind.
Logger jeg ind med Firefox, ryger jeg til gengæld, ind med det samme.

Og til julegaven. Nogen der mangler en Gmail, så send mig en mail.
Udskift 'osx' med 'gmail'.

Her daler sneen tyk og fed ned fra himlen, og hvis den bliver ved med
det, så kan svigermor ikke komme frem i aften

--
Steen
noX

Fra : Peter Makholm

Dato : 24-12-04 11:20

isteen@osx.dk (Steen Jensen) writes:

> Er der nogen der har prøvet at logge ind på Gmail med Safari? Jeg synes
> det er en langsommelig procedure, browseren går næsten i stå, og jeg
> skal opdatere en gang eller to, før jeg kommer ind.

Jeg har oplevet at browseren gik helt i stå når man loggede ind på
Gmail. Men nu har jeg ingen problemer. Den flimre lige et par gange
med et 'loading'-skilt, men ikke i et tidsrum jeg finder voldsomt
generende.

> Og til julegaven. Nogen der mangler en Gmail, så send mig en mail.
> Udskift 'osx' med 'gmail'.

Hvis du ikke rent faktisk har en mailkonto der hedder isteen@osx.dk så
synes jeg ikke at du skulle bruge den. Ejeren af osx.dk kunne godt
blive lidt ked af det.

--
Peter Makholm | Wisdom has two parts:
peter@makholm.net | 1) having a lot to say, and

Fra : Steen Jensen

Dato : 24-12-04 11:32

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Hvis du ikke rent faktisk har en mailkonto der hedder isteen@osx.dk så
> synes jeg ikke at du skulle bruge den. Ejeren af osx.dk kunne godt
> blive lidt ked af det.

Hov, det har du da helt ret i.
Jeg havde slet ikke overvejet, at nogen havde domænet osx.dk - det skal
jeg lige have rettet med det samme.
--
Steen
noX

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-12-04 23:26

Steen Jensen <isteen@osx.dk> wrote:

> Hov, det har du da helt ret i.
> Jeg havde slet ikke overvejet, at nogen havde domænet osx.dk - det skal
> jeg lige have rettet med det samme.

brug et fake domainenavn! eks etellerandet.invalid, og frem for alt ikke
domainet nospam.dk som en en skribent her i gruppen insisterer på at
bruge, til trods for han adskillige gange er belvet gjort opmærksom på
at det er uhensigtsmessigt (nogen kunne mene direkte associalt)

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-12-04 10:34

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> writes:

> Brug f.eks. example.com eller example.net. De er dedikerede til
> formålet.

For en passende vag definition af 'dedikeret til formålet'. Brugen af
en række reserverede domænenavne er defineret i RFC2606 og den taler
om brug i dokumentation og i eksempler.

I forhold til RFC2606 viklle noget med Top Level Domænet .invalid nok
være bedre. Dette TLD bruges til ting der med sikkerhed er ubruglige
og tydeligt ses at være ubruglige. Men så får man problemer med
forældet software der tror at TLD'er er .com, .gov, .mil, net., .org
og tobogstavsforkortelser.

(*Ingen* sender mail med .arpa)

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-12-04 00:34

> [...]

> at det er uhensigtsmessigt (nogen kunne mene direkte associalt)

Brug f.eks. example.com eller example.net. De er dedikerede til

+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-12-04 11:48

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> For en passende vag definition af 'dedikeret til formålet'. Brugen af
> en række reserverede domænenavne er defineret i RFC2606 og den taler
> om brug i dokumentation og i eksempler.

Jeps jeps, heldigvis er der ikke defineret nogle MX records for
example.com, så det går nok at bruge dem i anti-spam sammenhæng. Til
gengæld har du ret i, at .invalid er ret åbenlyst, så reelt er det nok
et bedre valg.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-12-04 17:09

Takker for alle de gode forslag.
Jeg har gjort noget så simplelt, som at lave landekoden 'dk' om til
'danmark' i min email adresse.

Så kan folk nok alligevel hitte ud af at sende private mails til mig
alligevel
--
Bedste hilsener

Steen