Delicious Library - prøv det
Fra : Karl Antz

Dato : 22-12-04 10:23

.... faldt lige over følgende:

<http://arstechnica.com/reviews/apps/delicious-library.ars>

Programmet findes her - og det er fremragende:

<http://www.delicious-monster.com/>

Var det ikke noget for Mogens?

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 22-12-04 15:17

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... faldt lige over følgende:
>
> <http://arstechnica.com/reviews/apps/delicious-library.ars>
>
> Programmet findes her - og det er fremragende:
>
> <http://www.delicious-monster.com/>
>
> Var det ikke noget for Mogens?

Jeg det mig, du hentyder til ?
og er det en opfordring ?

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 22-12-04 15:46

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Jeg det mig, du hentyder til ?
> og er det en opfordring ?

ja

Problemet er pt at det kun bruger amazon.com som database. Men fra næste
version vil osse de internationale databaser blive inddraget.

Jeg har lige katalogiseret min dvd-samling ved at indscanne dens
barcodes via isight - og det gik hurtigt

Og de dvd'ere hvor scanningen ikke fungerede, dem hetede jeg ved at
skrive titlen og lade programmet søge.

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 22-12-04 17:19

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> barcodes via isight - og det gik hurtigt
>
> Og de dvd'ere hvor scanningen ikke fungerede, dem hetede jeg ved at

Jamen, så stor en DVD-samling har jeg slet ikke, Karl 8¬)

og jo, jeg har kigget på det lækre bibliotek, som jo kan katalogisere
meget andet end DVD'er. Det er en fryd for øjet og indbegrebet af hvad
et godt Mac program skal være. Anmelderen på Ars Technica får ret
præcist beskrevet, hvad der gør forskellen på Mac og så "alle de andre".

Men dit ærinde i denne sammenhæng var vel at bringe Delicious Library
til at tale dansk ?

Jeg har lige i øjeblikket rigeligt om ørene, men måske i det nye år -
der er jo ikke så længe til - og lad os se om der dukker flere
opfordinger op, og endelig afhænger der jo også af udviklerne.

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-12-04 19:03

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Problemet er pt at det kun bruger amazon.com som database. Men fra næste
> version vil osse de internationale databaser blive inddraget.

Jeg har også prøvet programmet, og første gang man lige scanner en bog,
og alle oplysninger så dukker op, så bliver man altså noget imponeret.

Men der er da databaser fra USA, UK, Japan og Tyskland.
Det kan man da vælge i preferencer, eller har jeg misforstået noget?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Christian Bech

Dato : 22-12-04 22:26

In article <1gp7cy4.epb5m5vl9kcgN%karl@antz.dk>,
karl@antz.dk (Karl Antz) wrote:

> Problemet er pt at det kun bruger amazon.com som database. Men fra næste
> version vil osse de internationale databaser blive inddraget.

Netop derfor sprang jeg over den og gik til Books
http://books.aetherial.net/ (jeg har ikke brug for andet end
bogkatalogisering) , som bla. kan hente data fra Det kongelige
bibliotek. Han er dog ikke så langt med scanninger endnu.

Det er også et lækkert lille program og dejligt gratis.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-12-04 07:16

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> bibliotek. Han er dog ikke så langt med scanninger endnu.
>
> Det er også et lækkert lille program og dejligt gratis.

Hej

Jeg troede at det kostede 40 $? :-/

Men den der stregkode fætter, er det een der er i isight, eller skal man
hente specielt software?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 23-12-04 10:28

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej
>
> Jeg troede at det kostede 40 $? :-/
>
> Men den der stregkode fætter, er det een der er i isight, eller skal man
> hente specielt software?

Christian og jeg snakker om to forskellige programmer - hans, som jeg
ikke har afprøvet, er freeware. Det jeg snakker om, altså Delicious
Library, koster 40 $.

Hvad angår scanningen, så er det ganske nemt: iSight er et webcam, og
Del. Lib. indeholder den software der laver iSight om til en
barcode-scanner.

I længden tror jeg at de 40 $ er vel udgive - som sagt agter folkene bag
Del. Lib. at trække også på andre databaser end amazon.com - ifl. et
interview jeg læste her:
<http://www.macguardians.de/fullstory.php?p=3406&c=1&bereich=2>
vil de inddrage internationale databaser, og så blir det _virkelig_
nyttigt.

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Ole Jensen

Dato : 23-12-04 20:11

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> <http://www.macguardians.de/fullstory.php?p=3406&c=1&bereich=2>
> vil de inddrage internationale databaser, og så blir det _virkelig_

Hej

Kan du forklare mig følgende:
Nu har ikke læst interviewet, da tysk ikke er mit bedste sprog, men hvis
de vil inddrage internationale databaser, så må de jo være tilgængelige
på et eller andet plan.

Er det så ikke muligt selv at søge i de databaser?

Fra : Karl Antz

Dato : 23-12-04 20:34

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> [...]
> på et eller andet plan.
>
> Er det så ikke muligt selv at søge i de databaser?

Er ikke selv programmør - men det er noget med at programmet skal have
tilgang til databaserne integreret. Sålænge det ikke er tilfældet, kan
det ikke lade sig gøre.

I den version jeg har kan man vælge mellem forskellige amazon-databaser.
Nogle tyske film fandt jeg mens programmet kørte via amazon.de -
engelske når det kørte via amazon.co.ok - og amerikanske via amazon.com.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 27-12-04 18:53

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Jeg har lige katalogiseret min dvd-samling ved at indscanne dens
> barcodes via isight - og det gik hurtigt
Den funktion kan jeg ikke få til at virke... Men jeg har heller ikke
betalt - måske er det et krav?

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-12-04 23:42

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Den funktion kan jeg ikke få til at virke... Men jeg har heller ikke
> betalt - måske er det et krav?

Det virker fint hos mig, men den virker kun med udenlandske titler.
Den er begrænset til 40 titler, tror jeg, indtil man betaler.
Jeg har ikke betalt endnu, men det varer ikke længe.