Tilmeldingsside og kvitteringsside
Fra : Søren Andersen

Dato : 13-02-05 18:18

Hej
Håber der en en der har lyst til at hjælpe.
Jeg er blevet webmaster på Garderforeningens hjemmeside.
Jeg har fået til opgave at lave en side hvor man kan tilmelde sig
arrangementer over hjemmesiden. Jeg har prøvet forskelligt, men
løber panden mod en mur.
Tilmeldingssiden hedder "garderforeningen.dk/ny1" . Jeg har fået
siden op at stå, men vil gerne have at:

1:
Hvis der er en rubrik der mangler at blive udfyldt, kommer der en
pop-up frem med meddelelsen "xx mangler at bliver udfyldt".
2:
Når rubrikkerne er udfyldt og der trykkes "Tilmeld", bliver man
automatisk sendt over til "garderforeningen.dk/ny2", hvor man kan
se de oplysninger, man har tastet på "ny1" . Der skal være
mulighed for at gå tilbage til "garderforeningen.dk/ny1" for at
ændre evt. fejl.
3:
Når der er trykket "send" skal der komme en kvitteringsside frem,
samtidig med at der sendes en e-mail til foreningens adresse. Der
er også mulighed har jeg set, hos Tiscali, for at der kommer en
besked i ftp://garderforeningen.dk/_private/feedback.txt

En der har lyst.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Falcon

Dato : 14-02-05 03:20

> En der har lyst.

Hej Søren

check lige denne ud:
http://www.it-nordjylland.dk/garder/trin1.asp

-/ Falcon

Fra : Søren Andersen

Dato : 14-02-05 10:49

Hej -/ Falcon

ser meget spændende ud, må jeg bare kopiere, hvad du har lavet og
bruge det ,eller hvordan forholder man sig.
Der bliver nok et par problemer, omkring div. kodeord.
Kan man undgå den popup med det samlede antal tilmeldinger hos
den enkelte, og kun få den hos webmaster?
Ellers er det meget flot.

hilsen Søren

Fra : Falcon

Dato : 14-02-05 11:40

Søren Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej -/ Falcon
>
> ser meget spændende ud, må jeg bare kopiere, hvad du har lavet og
> bruge det ,eller hvordan forholder man sig.
Du kan ikke "bare" kopierer det.

> Der bliver nok et par problemer, omkring div. kodeord.
> Kan man undgå den popup med det samlede antal tilmeldinger hos
> den enkelte, og kun få den hos webmaster? Ja ganske enkelt

> Ellers er det meget flot. Tak

Systemkrav: Dit webhotel skal kunne køre ASP.

Løsningen består af en database (access) samt en 5 trins "raket".

Access databasen består af 7 felter.
Felt 1: Kodeord.
Felt 2: Dato og klokkeslet.
Felt 3: Navn
Felt 4: Årgang
Felt 5: E-mail
Felt 6: Telefon
Felt 7: Tilmeldt

5 trins raketten består af:
Trin 1: Tilmelding med navn, årgang osv.
Trin 2: Generer en kode bruges senere - Validerer feltværdierne -
Indsætter værdierne ind i databasen fra felt 1 til felt 6 - trykker
man på knappen sendes man til trin 3 samt sender en e-mail til den
adresse, der er indtastet i trin 1.
Trin 3: Fortæller brugeren at han/hun skal åbne sin post og svare på
en email.
Trin 4: Via e-mailen åbnes en side (her bruges koden, så man kun kan
tilæelde sig selv) - trykker man på knappen sendes man til trin 7.
Trin 5 Skjult - sætter værdien i felt 7 til ja - samt sender
brugeren videre til f.eks. en liste over tilmeldte, men kan nemt
rettes til en anden side.

Man kan nu lave en side udelukkende til brug for web-master, hvor
man kan se tilmeldingerne med navn, årgang, mail, tlf.

Laver lige en og vender tilbage med adressen.

-/ Falcon

Fra : Falcon

Dato : 14-02-05 12:29

Ok, færdig

Da der er tale om, rigtige telefonnummer og e-mail adresser, må vi
beskytte mod nysgerige folk ikke?
Har derfor lavet en login-side
http://www.it-nordjylland.dk/garder/login.asp
Via login-siden sendes man over til siden
http://www.it-nordjylland.dk/garder/liste.asp
hvor webmasteren kan se alle oplysninger.
(jeg har ændret oplysningerne, da folk i dette tilfælde kan se tlf. og
e-mail)
Hvis en person prøver at gå ind på
http://www.it-nordjylland.dk/garder/liste.asp uden kode bliver man
smidt over på
http://garderforeningen.dk/

-/ Falcon

Fra : Søren Andersen

Dato : 14-02-05 16:02

Genialt........
det næste problem, er at Tiscali ikke understøtter .asp
på det webhotel vi har. Har talt med deres kundeservice og de gør ikke
mere i det.
Har kigget på b-one de understødter, men ikke microsoft's access
database.

Nogen foreslag for andet web hotel?

Tror jeg er ved at bevæge mig uden for Gruppen, kan vi evt. kommunikere
privat

mvh
søren

Fra : Gukker

Dato : 14-02-05 16:54

"Søren Andersen" <s@pand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere i det.
> Har kigget på b-one de understødter, men ikke microsoft's access

ja. www.jirty.dk understøtter både FP med extensions og snart også
sharepoint - desuden understøtter de php - asp - access og mysql - altsammen
til en billig penge.

Gukker

Fra : Viggo

Dato : 15-02-05 18:42

- og http://www.web10.dk/ gør også for 11 kr/md.
--

Vh
Viggo

Fra : Gukker

Dato : 15-02-05 20:25

"Viggo" <fjernViggo@victor.mail.dk> skrev i en meddelelse

> - og http://www.web10.dk/ gør også for 11 kr/md.
> --

Det er korrekt, men du skal vælge mellem enten at have php, SSI, Perl & CGI
ELLER ASP/.NET, Access, Frontpage ext. - og der er ingen oplysninger om
FrontPage Ext. version eller løfte om Sharepoint og der er ingen
telefonsupport.

Endelig virker subdomæner ikke i FrontPage - de skal uploades via FTP.

Så billigt? Ja, men desværre ikke særlig instruktivt eller "frit" - man kan
jo forsøge at sammenligne med de forskellige udbydere og se, hvad de
tilbyder - og så vælge det, der tiltaler en mest hvad angår pris,
funktionalitet og mulighed for support.
Gukker

Fra : Viggo

Dato : 16-02-05 12:18

> [...]
> kan jo forsøge at sammenligne med de forskellige udbydere og se, hvad de
> tilbyder - og så vælge det, der tiltaler en mest hvad angår pris,
Ja, det var også derfor jeg ville nævne valgmuligheden.
--

Vh
Viggo

Fra : Gukker

Dato : 16-02-05 16:36

"Viggo" <fjernViggo@victor.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det var også derfor jeg ville nævne valgmuligheden.

Det forstår jeg så udmærket - men der er vel ingen grund til at anbefale en
ringere løsning end den han har eller efterlyser, vel? naturligvis forudsat
at han både vil have asp /.net , php, FPext. m.v. til en rimelige pris uden
så mange dikkedarer - men hvis det kun er prisen han går efter, så har du
da ret.
Gukker