Skjulte filer via _privat folderen
Fra : Jørgen N. Møller

Dato : 11-02-05 14:13

Jeg har en site lavet i 3 rammer. Anvender FP,s søgefunktion. Virker fint,
men jeg finder nogle filer, som jeg gerne vil skjule for søgefunktionen.
Ved at udnytte "_private" mappen kan man skjule filer for søgemaskinen.
MEN når jeg kører på min IIS 5.0 server, kan jeg ikke komme i kontakt med de
skjulte filer selvom jeg har linket til dem. Det kan jeg fint når, jeg
arbejder i FP, og når jeg går direkte til min åbningsfil (D:/.../index.htm)
fra browseren.
Jeg mener, jeg tidligere har kunnet skjule filer for søgefunktionen og har
kunnet springe rundt til dem via links, når jeg kørte sitet på IIS.
Nogen ideer??

Fra : Ulrik Friis

Dato : 18-02-05 14:51

"Jørgen N. Møller" <mqm@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg mener, jeg tidligere har kunnet skjule filer for søgefunktionen og har
> kunnet springe rundt til dem via links, når jeg kørte sitet på IIS.

Prøv at anvende mapper med _mappenavn. Jeg kan ikke garantere for at det
virker overalt, men på en IIS 5.0 med indexservice slået til virker det.

Du kan ikke fra webbet tilgå filer i _private.

mvh
Ulrik

Fra : JNM

Dato : 22-02-05 11:19

> Prøv at anvende mapper med _mappenavn. Jeg kan ikke garantere for at det
> virker overalt, men på en IIS 5.0 med indexservice slået til virker det.
>
> Du kan ikke fra webbet tilgå filer i _private.

Sitet kører på mit Intranet med IIS 5.0. Jeg skal ikke ud på det store uhyre
med dette.
Når jeg anvender _mappenavn og lagrer dem i _private har jeg problemet.
Mener du at man kan navngive _mappenavn generelt uden at placere dem under
_private

jnm

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 18:39

"JNM" <mqmslet@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mener du at man kan navngive _mappenavn generelt uden at placere dem under

Yep. _private er beskyttet mod surfere, det er _menu eller _skrammel ikke,
men ved en søgning springer søgemaskinen _menu og _skrammel over. Når du
arbejder i FP har du rettighed til se hvad der ligger i alle mapper. På
serveren kan du til gengæld styre adgangen for surferne til alle mapper
individuelt...både ved hjælp af sikkerhedsindstillinger i IISen og ved NTFS
rettighedstildeling.

mvh
Ulrik