GVDnet erfaringer
Fra : Tove og Poul Erik Er~

Dato : 06-02-05 12:54

Hej NG

Mine forældre bor i GVD (Aalborg) og har internet via kabeltv'et. De har en
router fra Cisco (model CVA122 - kunne ikke finde et godt link til
beskrivelse af modellen). Den er både til VoIP og "almindelig" IP
Problemet med denne router er at når jeg kobler min Linksys WRT54G
(http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=508&scid=35) bagved så
bliver forbindelsen til internettet ustabil.

Jeg oplever at den trådløse forbindelse falder ud, eller forbindelsen til
Internettet falder ud eller begge dele forsvinder.

Er der nogle som har lignende erfaringer, eller måske ligefrem kender nogle
løsningsforslag?

Routerens (Linksys) opsætning er sat som DHCP server med en intern IP ændret
for ikke at konflikte med routeren fra GVD.

Alle ideer/kommentarer modtages gerne.

Kim

Fra : Sephyr

Dato : 07-02-05 16:29

"Tove og Poul Erik Eriksen" <nibevej100@[Fjern dette]home2.gvdnet.dk> skrev
i en meddelelse news:oznNd.98055$Vf.3856918@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Routerens (Linksys) opsætning er sat som DHCP server med en intern IP
> ændret for ikke at konflikte med routeren fra GVD.

Jeg mener der er en beskrivelse af routeren på GVD's hjemmeside.

Fra GVD's router får du jo tildelt en lokal IP via routeren indbyggede DHCP
så jeg tror du skal slå DHCP fra i din Linkys

Mvh. Sephyr

Fra : Tove og Poul Erik Er~

Dato : 07-02-05 22:50

> Fra GVD's router får du jo tildelt en lokal IP via routeren indbyggede
> DHCP så jeg tror du skal slå DHCP fra i din Linkys
>
> Mvh. Sephyr

Hvis jeg slår DHCP fra - hvad skal jeg så vælge? PPPoE eller PPPoA er jo
ikke en mulighed. Jeg kender ikke den IP som tildeles fra GVD, men ved fast
IP skal jeg vel også have gateway mv.?

Jeg har lige nu GVD routeren -> Linksys (IP=190.160.1.1 DHCP) og
forbindelsen er jo fin, bortset fra periodiske udfald.

Kim

Fra : Sephyr

Dato : 08-02-05 00:48

Prøv dette link http://www1.gvd.dk/all0186.pdf desværre ser det ud til t du
kun kan benytte gvd's udstyr, men prøv gvd's forum, måske finder du hjælp
der.

"Tove og Poul Erik Eriksen" <nibevej100@[Fjern dette]home2.gvdnet.dk> skrev
i en meddelelse news:doRNd.98297$Vf.3866325@news000.worldonline.dk...