Hvem har ansvaret for nedtagning af dom. p~
Fra : dk_gryf

Dato : 06-02-05 11:51

Hvem har ansvaret for, at et domæne bliver nedtaget fra den gamle
navneserver når et domænne redelegeres - den gamle udbyder, DK Hostmaster
eller ejeren af domænet??
I dette tilfælde drejer det sig om flere domæner som er redelegeret for et
par måneder siden, men som tidligere udbyder ikke har nedtaget fra sin
navnederver og ved henvendelse til DK Hostmaster/teknik har jeg nu fået
besked om, at det må jeg selv klare med min tidligere udbyder da det ikke er
noget som vedrører dem - kan det være rigtigt??
/MFJ

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 11:59

dk_gryf wrote:

> udbyder da det ikke er noget som vedrører dem - kan det være rigtigt??

Ja.

Fra : dk_gryf

Dato : 06-02-05 12:11

Hvis det er rigtigt så forklar venligst: § 3.2 Zonekontaktens
forpligtigelrer - i Regler for registrering, Administration og
Konfliktløsning vedr. domænenavne under Top level Domænet .DK

dk_gryf wrote:

> udbyder da det ikke er noget som vedrører dem - kan det være rigtigt??

Ja.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 14:06

dk_gryf wrote:

> Hvis det er rigtigt så forklar venligst: § 3.2 Zonekontaktens

Forklare hvilket?

_Du_ har ansvaret for DNS.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 18:41

dk_gryf wrote:

> kan du kun svare i enstavelsesord??

Hvad svarer du på?

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 07-02-05 12:17

On Sun, 6 Feb 2005 11:50:55 +0100, "dk_gryf" <dkweb@gmx.com> wrote:

>Hvem har ansvaret for, at et domæne bliver nedtaget fra den gamle
>navneserver når et domænne redelegeres - den gamle udbyder, DK Hostmaster
>eller ejeren af domænet??

Det har den gamle zone-kontakt, eftersom du ikke selv har mulighed for
at gøre noget ved det, udover at henvende dig til den gamle
zone-kontakt.

>navnederver og ved henvendelse til DK Hostmaster/teknik har jeg nu fået
>besked om, at det må jeg selv klare med min tidligere udbyder da det ikke er
>noget som vedrører dem - kan det være rigtigt??

Både og. Den gamle udbyder lever ikke op til de regler, DK-Hostmaster
stikker ud, og det indbefatter bl.a. at zonen skal slettes 24 timer
efter redelegering. Jeg har i nogle tilfælde oplevet, at det har
hjulpet at henvende til DK-Hostmaster, som så tager fat i den
pågældende udbyder. Andre gange har jeg kunnet få det selv ved
henvendelse til den gamle zone-kontakt. Selv om disse af og til har
været modvillige, er det dog altid lykkedes i sidste ende.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : dk_gryf

Dato : 08-02-05 11:47

Daniel Stjernholm
Mit problem er, at den pågældende udbyder bevidst undlader at nedtage mine
domæner fra hans navneserver da vi skal igennem en retssag som nu har været
under optagt i det sidste trekvarte år og han påstår hårdnakket via sin
advokat, at alt er som det skal være og vi alle ved, at alt omkring den
slags er specialviden som man ikke kan forlange, at advokater og dommere har
samme kendskab til som os der har arbejdet med det i årevis - jeg har selv
været registrator hos DK Hostmaster fra dengang det var DK Net som stod for
det og indtil 1.januar 2004 hvor et andet webhostingfirma købte mit og det
er så den kontrakt som det kniber meget med, at min køber vil overholde og
strør om sig med usande påstande etc.
Hele tiden er jeg nødsaget til, at kunne bevise mine påstande og havde håbet
på lidt mere hjælp fra DK Hostmaster og det var ligesom, at det "tiltede"
hos dem da jeg først sendte bevis ind om, at et af mine domæner som var
redelegeret den 31.01.2004 stadig ikke var fjernet fra udbyderens
navneserver endnu og hvor han ovenikøbet overfor hans egen sagfører havde
påstået, at sådant skulle det være......da først DK Hostmaster havde klaret
denne med udbyderen hvor han ovenikøbet måtte ringe til ham for at få det
nedtaget, sendte jeg 3 andre af mine domæner som også var blevet redelegeret
for flere måneder siden uden at de var blevet nedtaget, flippede DK
Hostmaster helt ud og påstod at det var et problem som jeg selv skulle løse
andetsteds = med gl. udbyder, og derfor rettede jeg så spørgsmålet til
dette forum - og samtidig sendte jeg besked til DK Hostmaster igen og gjorde
dem opmærksom på at de var forkert på den og som tidligere skrevet, modtog
jeg i går morges besked om, at jeg havde ret og at de havde bedt den
pågældende udbyder om, at for nedlagt samtlige domæner som var redelegeret
tilbage til 1. januar 2004!!
Et af resultaterne af deres handling hos udbyderen har jo været, at al
e-mails som er sendt via hans server til min e-mail adresse blev sendt til
min e-mail adresse på hans egen mailserver - det kom aldrig ud til mig - jeg
kom ind på min gamle konto en dag og så, at der lå mere end 2000
e-mails....og blandt dem 4 ordre på køb af mine domæner som jeg aldrig
modtog......

Med venlig hilsen
Mogens Jensen

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-02-05 19:57

dk_gryf wrote:

> Hvem har ansvaret for, at et domæne bliver nedtaget fra den gamle
> navneserver når et domænne redelegeres - den gamle udbyder, DK
> Hostmaster eller ejeren af domænet??

Det er den gamle udbyder som har ansvaret, eller i de tilfælde hvor
kunden selv har adgang til at slette, kunden selv.

når et domæne redelegeres sendes dette til den nuværende zone-c

- - -
Til den forrige zone-c for domænet
Da det ovenstående domæne har skiftet navneservere, bedes I venligst
nedtage navneservice (DNS) for domænet indenfor 24 timer.

Med venlig hilsen
DK Hostmaster A/S
- - -

Jeg synes personligt det er ret tydeligt..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk