|
| Tiscali Danmark er idag blevet solgt til T~ Fra : Ole Rasmussen |
Dato : 01-02-05 10:12 |
|
Hej
Telefonselskabet "Tele2" har idag købt den Danske afdeling af
internetudbyderen "Tiscali".
http://borsen.dk/dn/69605
--
M.v.h. Ole®
IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst
| |
Thomas Jensen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-02-05 10:52 |
|
> Telefonselskabet "Tele2" har idag købt den Danske afdeling af
> internetudbyderen "Tiscali".
>
> http://borsen.dk/dn/69605
Efter købet udtalte direktøren hos Tele2 : Med opkøbet af Tiscali sikrer
vi vores top-position hos Teleankenævnet. Kun en anden leverendør på det
danske marked var i nærheden af vores antal klagesager. Ved opkøbet
regner vi med at nå samme antal kunder og klager som TDC bare
propotionalt omvendt.
| |
Thomas S. Iversen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas S. Iversen |
Dato : 01-02-05 11:16 |
|
> Efter købet udtalte direktøren hos Tele2 : Med opkøbet af Tiscali sikrer
> vi vores top-position hos Teleankenævnet. Kun en anden leverendør på det
> danske marked var i nærheden af vores antal klagesager. Ved opkøbet
> regner vi med at nå samme antal kunder og klager som TDC bare
> propotionalt omvendt.
*ROFL*
Thomas
| |
Bertel Lund Hansen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 01-02-05 11:35 |
|
Thomas Jensen skrev:
> vi vores top-position hos Teleankenævnet. Kun en anden leverendør på det
> danske marked var i nærheden af vores antal klagesager.
Det ideelle havde været hvis det var Telia der havde opkøbt det.
Så var klagetælleren eksploderet.
.... men det er lidt uretfærdigt stadig at huske på det. Det er
noget tid siden jeg har set klager over Telia eller Tiscali.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ Fiduso: http://fiduso.dk/
| |
Thomas Jensen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-02-05 12:01 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
> Thomas Jensen skrev:
>
>
>>vi vores top-position hos Teleankenævnet. Kun en anden leverendør på det
>>danske marked var i nærheden af vores antal klagesager.
>
>
> Det ideelle havde været hvis det var Telia der havde opkøbt det.
> Så var klagetælleren eksploderet.
>
> ... men det er lidt uretfærdigt stadig at huske på det. Det er
> noget tid siden jeg har set klager over Telia eller Tiscali.
>
Telia skal jeg ikke kunne udtale mig om. Tele2 ser jeg ofte (om ikke
andet så fra deres breve til min kone ) og statistiken hos
Teleankenævnet gik et år tilbage sidst jeg tjekkede og der var Tiscali
bestemt ikke i den gode ende.
Men de syntes selv at deres service var så god at de betalte et eksternt
firma for at give dem "prisen for den bedste kundeservice" - så noget må
der jo være om det
Mvh,
Thomas
| |
Bertel Lund Hansen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 01-02-05 13:12 |
|
Thomas Jensen skrev:
> Men de syntes selv at deres service var så god at de betalte et eksternt
> firma for at give dem "prisen for den bedste kundeservice" - så noget må
> der jo være om det
Mig bekendt blev undersøgelsen lavet ved at de ringede ind og
tjekkede hvor lang tid der gik. Jeg mener ikke at de tjekkede om
vanskelige problemer rent faktisk blev løst.
Jeg mener ikke at der i sig selv er et problem i at et firma selv
betaler for en undersøgelse.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ Fiduso: http://fiduso.dk/
| |
Thomas Jensen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-02-05 13:25 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
> Thomas Jensen skrev:
>
>>Men de syntes selv at deres service var så god at de betalte et eksternt
>>firma for at give dem "prisen for den bedste kundeservice" - så noget må
>>der jo være om det
>
> Mig bekendt blev undersøgelsen lavet ved at de ringede ind og
> tjekkede hvor lang tid der gik. Jeg mener ikke at de tjekkede om
> vanskelige problemer rent faktisk blev løst.
>
> Jeg mener ikke at der i sig selv er et problem i at et firma selv
> betaler for en undersøgelse.
Ikke hvis test kriterierne er gode nok og det firma, som undersøger det
er reelle nok.
De test kriterier som du beskriver virker nærmest sølle og selvom det er
rart at komme hurtigt igennem, så betyder det langt fra at det har været
en god oplevelse.
Generelt foretrækker jeg absolut undersøgelser, som er foretaget af folk
der ikke bliver betalt af samme firma.
Mvh,
Thomas.
| |
N/A (01-02-2005)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 01-02-05 17:38 |
|
| |
Bertel Lund Hansen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 01-02-05 17:38 |
|
Mogens Jørgensen skrev:
> Kender du ordsproget :
> at sætte ræven til at vogte gæs
Ja.
Kvaliteten af sådan en undersøgelse afhænger af det firma man
bestiller den hos.
Man kan f.eks. godt sige at Folketinget selv har ansat
rigsrevisorerne til at kikke dem i kortene, men det bliver mig
bekendt gjort med et meget skarpt projektørlys.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ Fiduso: http://fiduso.dk/
| |
Jesper Nielsen (02-02-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Nielsen |
Dato : 02-02-05 18:54 |
|
> Men de syntes selv at deres service var så god at de betalte et eksternt
> firma for at give dem "prisen for den bedste kundeservice" - så noget må
> der jo være om det
Alle deltagere (herunder Cybercity og Tele2) har betalt - efter samme
betingelser. Betalingen er ingen garanti for, at man vinder....
--
Mvh. Jesper
| |
Thomas Jensen (02-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-02-05 19:27 |
|
Jesper Nielsen wrote:
>>Men de syntes selv at deres service var så god at de betalte et eksternt
>>firma for at give dem "prisen for den bedste kundeservice" - så noget må
>>der jo være om det
>
>
> Alle deltagere (herunder Cybercity og Tele2) har betalt - efter samme
> betingelser. Betalingen er ingen garanti for, at man vinder....
>
Nææ.. Sikkert ikke.. Men nogle gange undrer man sig og f.eks havde
Computerworld følgende indledning dengang i en artikel:
Vantro latter bredte sig i redaktionslokalet, da budskabet i en
pressemeddelelse fra den italienskejede internetudbyder Tiscali blev
fremført med høj røst...
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24070
Ligeså meget som det undrer mig at Tele2 f.eks fik prisen i år på trods
af deres mange klager.
Det er ikke alle analyse firmaer som er lige ærlige og ofte føles det
som om et givet resultat er købt og betalt, men det er selvf. ikke
nødvendigvis tilfældet her.
Heller ikke selvom der var 2 udbydere der reklamerede med at deres
kundeservice var den bedste - fra 2 forskellige analyse firmaer - samtidigt.
Mvh,
Thomas
| |
Jesper Nielsen (02-02-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Nielsen |
Dato : 02-02-05 19:49 |
|
> Ligeså meget som det undrer mig at Tele2 f.eks fik prisen i år på trods af
> deres mange klager.
Det er ikke samme pris - det er "kvartalsopgørelsen." Teleperformance
foretager stikprøver hvert kvartal, og laver så en gang om året en stor
undersøgelse.
> Det er ikke alle analyse firmaer som er lige ærlige og ofte føles det som
> om et givet resultat er købt og betalt, men det er selvf. ikke
> nødvendigvis tilfældet her.
Jeg har ingen grund til at betvivle Teleperformances ærlighed. De vurderer
faktisk konkurrenter (f.eks. i Tiscalis tilfælde, som har outsourcet
kundeservice til Excellent og Tele2, som har outsourcet til Transcom.)
> Heller ikke selvom der var 2 udbydere der reklamerede med at deres
> kundeservice var den bedste - fra 2 forskellige analyse firmaer -
> samtidigt.
Så er det selvfølgelig et spørgsmål om, hvilken undersøgelse, som har størst
vægt.
Der er ingen tvivl om, at Teleperformances undersøgelse har størst vægt
blandt virksomheder, som går med overvejelser om at outsource kundeservice,
support eller andet til et callcenter og i callcenter branchen. Den
undersøgelse, som du henviser til (som for mig er ukendt) vægter muligvis
tungere i andre forbindelser.
--
Mvh. Jesper
| |
Thomas Jensen (02-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-02-05 21:49 |
|
Jesper Nielsen wrote:
> Jeg har ingen grund til at betvivle Teleperformances ærlighed. De vurderer
> faktisk konkurrenter (f.eks. i Tiscalis tilfælde, som har outsourcet
> kundeservice til Excellent og Tele2, som har outsourcet til Transcom.)
Ved du tilfældigvis også tilfældigvis hvem de andre i branchen måtte
have outsourcet til, såfremt det er tilfældet. F.eks Telia, CyberCity,
DBnet, ComX, TDC, osv
Mvh,
Thomas
| |
Lasse Jarlskov (02-02-2005)
| Kommentar Fra : Lasse Jarlskov |
Dato : 02-02-05 22:39 |
|
On Wed, 02 Feb 2005 21:49:04 +0100, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
wrote:
>Jesper Nielsen wrote:
[Tiscali -> Excellent]
[Tele2 -> Transcom]
>
>Ved du tilfældigvis også tilfældigvis hvem de andre i branchen måtte
>have outsourcet til, såfremt det er tilfældet. F.eks Telia, CyberCity,
>DBnet, ComX, TDC, osv
Så vidt jeg ved:
Telia bruger også Excellent (som hed SNT før det blev købt af
excellent, og som hed DRS før det blev købt af SNT og som var en del
af Telia før det blev udskilt som DRS).
TDC og Cybercity har det internt
/Jarlskov
| |
Mogens Jørgensen (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Mogens Jørgensen |
Dato : 03-02-05 00:31 |
|
On Wed, 02 Feb 2005 22:38:59 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:
>On Wed, 02 Feb 2005 21:49:04 +0100, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
>wrote:
>
>>Jesper Nielsen wrote:
>[Tiscali -> Excellent]
>[Tele2 -> Transcom]
>>
>>Ved du tilfældigvis også tilfældigvis hvem de andre i branchen måtte
>>have outsourcet til, såfremt det er tilfældet. F.eks Telia, CyberCity,
>>DBnet, ComX, TDC, osv
>
>Så vidt jeg ved:
>Telia bruger også Excellent (som hed SNT før det blev købt af
>excellent, og som hed DRS før det blev købt af SNT og som var en del
>af Telia før det blev udskilt som DRS).
>
>TDC og Cybercity har det internt
>
>
>/Jarlskov
Det er forkert at sige at Tele2 har outsorcet deres kundeservice, den
er bare flyttet til Transcom, som faktisk er et datterselskab i
Kinnevik-koncernen, som Tele2 også ejes af.
Mogens
| |
Thomas Jensen (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 03-02-05 09:52 |
|
Mogens Jørgensen wrote:
> Det er forkert at sige at Tele2 har outsorcet deres kundeservice, den
> er bare flyttet til Transcom, som faktisk er et datterselskab i
> Kinnevik-koncernen, som Tele2 også ejes af.
Det er stadig en outsourcing - Selskaberne har tilfældigvis bare samme
aktionær.
| |
Jesper Nielsen (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Nielsen |
Dato : 03-02-05 20:02 |
|
> Ved du tilfældigvis også tilfældigvis hvem de andre i branchen måtte have
> outsourcet til, såfremt det er tilfældet. F.eks Telia, CyberCity, DBnet,
> ComX, TDC, osv
Tiscali og Telia har outsourcet til Excellent, Tele2 til Transcom.
--
Mvh. Jesper
| |
Thomas Jensen (02-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-02-05 21:45 |
|
Jesper Nielsen wrote:
>>Ligeså meget som det undrer mig at Tele2 f.eks fik prisen i år på trods af
>>deres mange klager.
>
> Det er ikke samme pris - det er "kvartalsopgørelsen." Teleperformance
> foretager stikprøver hvert kvartal, og laver så en gang om året en stor
> undersøgelse.
Okay.
>>Det er ikke alle analyse firmaer som er lige ærlige og ofte føles det som
>>om et givet resultat er købt og betalt, men det er selvf. ikke
>>nødvendigvis tilfældet her.
>
> Jeg har ingen grund til at betvivle Teleperformances ærlighed. De vurderer
> faktisk konkurrenter (f.eks. i Tiscalis tilfælde, som har outsourcet
> kundeservice til Excellent og Tele2, som har outsourcet til Transcom.)
Det eneste jeg finder underligt er at de firmaer med de største antal
klager i Teleankenævnet er dem som vinder testen.
Det betyder selvf. ikke der er noget galt med ærligheden hos netop
Teleperformances, men i så fald er der noget galt med testen for
kundernes oplevelser er tydeligvis målt efter samme parametre.
Men der måles nok på meget simple ting, så hvor hurtigt telefonen bliver
taget og ikke når det hele går galt, som klagerne er et udtryk for.
>>Heller ikke selvom der var 2 udbydere der reklamerede med at deres
>>kundeservice var den bedste - fra 2 forskellige analyse firmaer -
>>samtidigt.
>
>
> Så er det selvfølgelig et spørgsmål om, hvilken undersøgelse, som har størst
> vægt.
> Der er ingen tvivl om, at Teleperformances undersøgelse har størst vægt
> blandt virksomheder, som går med overvejelser om at outsource kundeservice,
> support eller andet til et callcenter og i callcenter branchen. Den
> undersøgelse, som du henviser til (som for mig er ukendt) vægter muligvis
> tungere i andre forbindelser.
Og mig som gik og troede det handlede om den billigste pris
Mvh,
Thomas.
| |
Thomas Jensen (02-02-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-02-05 21:51 |
|
Thomas Jensen wrote:
> Det betyder selvf. ikke der er noget galt med ærligheden hos netop
> Teleperformances, men i så fald er der noget galt med testen for
> kundernes oplevelser er tydeligvis målt efter samme parametre.
Der manglede selvf. lige et "ikke" før "mål efter samme parametre
| |
Morten Kjaer Lennon (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Morten Kjaer Lennon |
Dato : 03-02-05 00:21 |
|
Thomas Jensen wrote:
>
> Det eneste jeg finder underligt er at de firmaer med de største antal
> klager i Teleankenævnet er dem som vinder testen.
Man skal muligvis også bemærke perioden som Teleankenævnet benytter i sine
rapporter og perioden testen er udført i, de er ofte ikke sammenfaldende, og
med førstnævnte med klart "forsinket" tal.
--
Morten!
- som er blevet solgt.
| |
Hans Paulin (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 01-02-05 12:56 |
|
Bertel Lund Hansen skrev:
> Det er
> noget tid siden jeg har set klager over Telia eller Tiscali.
news:41ef7de0$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Svend Olaf Mikkelsen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Svend Olaf Mikkelsen |
Dato : 01-02-05 17:54 |
|
On Tue, 01 Feb 2005 10:12:04 +0100, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:
>Hej
>
>Telefonselskabet "Tele2" har idag købt den Danske afdeling af
>internetudbyderen "Tiscali".
>
> http://borsen.dk/dn/69605
Håbefulde udenlandske investorer. Er der noget bedre?
--
Svend Olaf
| |
Bertel Lund Hansen (01-02-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 01-02-05 18:25 |
| | |
TBC (03-02-2005)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 03-02-05 01:17 |
|
"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
news:aqhuv0dtcvo6rsqcpjlk1oa391spv17bi3@130.133.1.4...
> Telefonselskabet "Tele2" har idag købt den Danske afdeling af
> internetudbyderen "Tiscali".
Uha, uha. Lover umiddelbart ikke godt for ADSL uden PSTN problematikken.
Kunne man frygte at kun Cybercity bliver tilbage som eneste ADSL udbyder,
hvis man helt vil undgå PSTN, og have IP telefoni fra f.eks musimi eller
telefin?
TBC
| |
|
|