TDC Support anbefaler at slå FW og antivir~
Fra : Nicolai

Dato : 24-01-05 11:43

En af mine gode venner har haft ringet til webspeed support, da hans linje
ikke leverede den hastighed.

Hans 1024/128 gav ham 892 i en måling, hvilket jeg naturligvis fortalte ham
var stort set som det skulle være.

Men inden han havde haft fat i mig ringede han naturligvis til support - der
fortalte at for at få den fulde hastighed så skal han afinstallere evt.
antivirus og firewall. Det ville give den sidste hastighed.

Er det stærkt kritesabelt eller det der er værre? Jeg synes det er under al
kritik.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-01-05 11:51

Nicolai <spam2005@nifo.dk> writes:
>Men inden han havde haft fat i mig ringede han naturligvis til support - der
>fortalte at for at få den fulde hastighed så skal han afinstallere evt.
>antivirus og firewall. Det ville give den sidste hastighed.

På maskiner af ældre dato er det et udmærket råd. Det kræver jo
efterhånden sin maskine at holde hånden under den oftest falske
sikkerhed, som firewalls og antivirus repræsenterer.

>Er det stærkt kritesabelt eller det der er værre? Jeg synes det er under al
>kritik.

Der skal nok informeres bedre, end det er sket. Men det er mindst
lige så kritisabelt, at firewall og antivirus udråbes til perfekt
løsning på alverdens IT-problemer.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-05 12:46

> På maskiner af ældre dato er det et udmærket råd. Det kræver jo
> efterhånden sin maskine at holde hånden under den oftest falske
> sikkerhed, som firewalls og antivirus repræsenterer.

Jeg frygter bare de bruger forslaget som standard.

> Der skal nok informeres bedre, end det er sket. Men det er mindst
> lige så kritisabelt, at firewall og antivirus udråbes til perfekt
> løsning på alverdens IT-problemer.

Se det er en helt anden sag :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-05 13:51

Nicolai skrev:

> Jeg frygter bare de bruger forslaget som standard.

Det er da den standard jeg anbefaler.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-01-05 20:47

Den 24 jan 2005 mumlede Bertel Lund Hansen noget i denne stil:

> Det er da den standard jeg anbefaler.

Lige så fornuftigt som at anbefale folk at køre uden
sikkerhedssele, fordi du selv udelukkende kører rundt på et lukket
område, hvor der ikke er andre billister som kan køre ind i dig.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-05 21:37

Palle Jensen skrev:

> Lige så fornuftigt som at anbefale folk at køre uden
> sikkerhedssele, fordi du selv udelukkende kører rundt på et lukket
> område, hvor der ikke er andre billister som kan køre ind i dig.

Hvorfor ikke: Lige så fornuftigt som at bede folk gå ind i en
fyrværkerifabrik med en tændt lighter i hånden?

Jo mere imponerende sammenligning, jo mere ret får man - ikke
også?

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-01-05 22:06

Den 24 jan 2005 mumlede Bertel Lund Hansen noget i denne stil:

> Hvorfor ikke: Lige så fornuftigt som at bede folk gå ind i en
> fyrværkerifabrik med en tændt lighter i hånden?

Svarer det ikke til at sige at man får virus på sin computer når man
installerer AV programmer?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-05 22:32

Palle Jensen skrev:

> Svarer det ikke til at sige at man får virus på sin computer når man
> installerer AV programmer?

1. Den udtalelse har du ikke fra mig.

2. Jeg synes det er uinteressant at diskutere hvad et eller andet
svarer til.

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 22:56

On Mon, 24 Jan 2005 22:32:28 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>2. Jeg synes det er uinteressant at diskutere hvad et eller andet
>svarer til.
Nej, det er det ikke da det er dig som starter med at sammenligne, så
må du også kunne tåle, at andre kommenterer det du skriver.

Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-05 23:04

Mogens skrev:

> Nej, det er det ikke da det er dig som starter med at sammenligne

Hvor finder du en sammenligning i den følgende bemærkning?

Fra : Mogens

Dato : 25-01-05 15:05

On Mon, 24 Jan 2005 23:04:08 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Hvor finder du en sammenligning i den følgende bemærkning?
>
>    Det er da den standard jeg anbefaler.

Hold dig nu til det du skriver, citat :

"....Hvorfor ikke: Lige så fornuftigt som at bede folk gå ind i en
fyrværkerifabrik med en tændt lighter i hånden?...."

Det samnenligner du med det den forrige person skrev, så JOV du
sammenligner ting.

Mogens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-05 15:19

Øh ... jow, jow ... men nu skrev du altså:

> [...]da det er dig som starter med at sammenligne, [...]

Det var ligesom det der var forkert.

Fra : iaje iejfli

Dato : 26-01-05 20:04

On Tue, 25 Jan 2005 15:19:24 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Det var ligesom det der var forkert.

Aha, du kan ikke finde rundt i det du selv skriver, så lad da være og
lad folk være i fred.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-05 00:07

iaje iejfli skrev:

> Aha, du kan ikke finde rundt i det du selv skriver, så lad da være og
> lad folk være i fred.

Knud, er det dig?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-01-05 23:05

On 2005-01-24, Mogens <der@dudidam-virker-ikke.dk> wrote:

> Nej, det er det ikke da det er dig som starter med at sammenligne, så
> må du også kunne tåle, at andre kommenterer det du skriver.

Nej, Bertel har endnu ikke fyret nogen analog af.

--
Andreas

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-01-05 20:30

Den 24 jan 2005 mumlede Bertel Lund Hansen noget i denne stil:

> 1. Den udtalelse har du ikke fra mig.

- Nej da. Men min holdning var at du sagde noget tilsvarende. Jeg
håbede du forstod det og forklarede mig hvorfor det IKKE forholdt sig
som så.

> 2. Jeg synes det er uinteressant at diskutere hvad et eller
> andet svarer til.

Jeg synes det er særdeles uinteressant at høre om hvordan du
anbefaler folk at afinstallere AV programmer og firewalls. Jeg
forstår udemærket hvad du egentligt_mener, men det funker bare ikke
for folk som ikke har forudsætningerne.

Jeg giver dig ret i at det ville være mest komfortabelt hvis alle
lukkede porte i deres routere. Hvis alle stoppede diverse unødvendige
services i Windows. Hvis alle opdaterede og patchede. Hvis alle
brugte "sikrere" browsere.

Men sådan er verden bare ikke. Desværre. Og derfor er din indstilling
(Når den ikke uddybes grundigt) fuldstændig tåbelig. Jeg har lidt på
fornemmelsen at du kommer med den i dens korte version hver gang,
fordi du gerne vil understrege hvor godt styr du har på din egen
sikkerhed. Dog tydeligvis ikke andres. Et er at have styr på hvordan
tingene bør være. Et andet er hvordan tingene rent faktisk er.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-05 21:16

Palle Jensen skrev:

> Jeg synes det er særdeles uinteressant at høre om hvordan du
> anbefaler folk at afinstallere AV programmer og firewalls.

Jeg kan garantere dig at jeg altid skriver under mit eget navn
uden at ændre noget. Et evt. killfilter skal derfor kun sættes op
én gang.

> Jeg forstår udemærket hvad du egentligt_mener, men det funker
> bare ikke for folk som ikke har forudsætningerne.

Det er ikke rigtigt. Jeg har rådet nogle stykker her i omegnen
fra at bruge firewall og AV. Jeg har blot givet dem Thomas'
opskrift på sikring af XP. De er computerukyndige i større eller
mindre grad. De ved kun noget om hvordan man bruger dem. Det
fungerer fint. Én af dem (lidt erfaren bruger, men ved intet om
det underliggende) har endda hjulpet andre med at sætte deres
computer op på samme måde.

Dit underforståede postulat er at firwewall og AV fungerer for
folk der ikke ved noget særligt. Det postulat holder bare ikke
stik. Der er en lind strøm af spørgsmål i sikkerhedsgruppen om
hvad man skal gøre når firewallen siger et eller andet, eller om
hvordan man får sit AV-program til ikke at genere funktioner og
programmer man har kørende.

Jeg har ikke set eller fået ét eneste spørgsmål om problemer i
forbindelse med Thomas' opskrift.

> [...]
> lukkede porte i deres routere. Hvis alle stoppede diverse unødvendige
> services i Windows. Hvis alle opdaterede og patchede. Hvis alle

Hvorfor giver du så ikke folk det råd i stedet for at råde dem
til at installere to komplekse monsterprogrammer som de ikke aner
en hujende fis om? Det er langt lettere at sætte computeren
sikkert op og at vænne sig til ikke selv at aktivere virusser.

> Men sådan er verden bare ikke.

Nej, fordi velmenende personer i årevis har tudet og tuder de
ukyndiges ører fulde med at de skal bruge firewall og
AV-programmer - helt uden at tage hensyn til deres forudsætninger
og reelle behov.

> Jeg har lidt på fornemmelsen [...]

Det må du nok lære at leve med hvis ikke du kan styre dine
fornemmelser.

Fra : iaje iejfli

Dato : 25-01-05 21:39

On Tue, 25 Jan 2005 21:16:04 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg kan garantere dig at jeg altid skriver under mit eget navn
>uden at ændre noget. Et evt. killfilter skal derfor kun sættes op
>én gang.

Dette er sagen komplet ligegyldigt.....

>Det er ikke rigtigt. Jeg har rådet nogle stykker her i omegnen
>fra at bruge firewall og AV.

Ja, så er man da sikker på at lortet bliver inficeret....

> Det er langt lettere at sætte computeren
>sikkert op og at vænne sig til ikke selv at aktivere virusser.

Og hvad med selvaktiverende vira, hvad gør du med dem ??

MJ

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-01-05 21:46

iaje iejfli <dodinka@sodjkf.com> writes:

>Og hvad med selvaktiverende vira, hvad gør du med dem ??

Slige sager findes ikke.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-01-05 22:09

> Slige sager findes ikke.

Enig. Men næsten. Vira der bliver aktiveret automatisk fordi et eller andet
obskurt usikkert windows program blindt kalder en tilfældig bitsekvens for
program og udfører det. Det er set før. ... og vil blive set igen :-/

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-05 21:57

iaje iejfli skrev:

> Ja, så er man da sikker på at lortet bliver inficeret....

Det er ikke sket endnu, og det er flere måneder siden de blev sat
op.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-01-05 22:11

Hej iaje iejfli, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ja, så er man da sikker på at lortet bliver inficeret....

Det er det allerede, når det kommer ud, da adskillige bakteriestammer
er livsnødvendige for fordøjelsen.

Urin er derimod sterilt (medmindre man har blærebetændelse e.l.). Måske
har du forvekslet det (?)

FUT dk.snak.off-topic
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-01-05 21:27

Den 25 jan 2005 mumlede Bertel Lund Hansen noget i denne stil:

> Jeg kan garantere dig at jeg altid skriver under mit eget navn
> uden at ændre noget. Et evt. killfilter skal derfor kun sættes
> op én gang.

Nå gud! Din sarkasme er jo ikke atypisk. Kan du ikke tåle en
diskussion, så lad være med at svare.

> [...]
> Det fungerer fint. Én af dem (lidt erfaren bruger, men ved intet
> om det underliggende) har endda hjulpet andre med at sætte deres

- Det er da lækkert. Men du skriver jo at din generelle holdning er:

"Det er da den standard jeg anbefaler."

Nu uddyber du jo at det ikke altid er den standard du anbefaler. Det
er jo bedre og helt rart at du kan skelne imellem folks behov, og
ikke kun dit eget.

> [...]
> hvad man skal gøre når firewallen siger et eller andet, eller om
> hvordan man får sit AV-program til ikke at genere funktioner og

- Det er mit generelle postulat ja. Jeg er ikke bleg for at indrømme
at der findes folk som ingen nytte har af firewalls. Når folk
installerer en firewall og bare svarer "Yes" hvergang firewall'en
spørger om et program skal have adgang til nettet, så er vi ligevidt.
Men jeg begrænser mig ikke til at sige at firewalls og AV programmer
generelt er meningsløst. Nu har du så sagt at det ikke er din
generelle holdning og det er fint. Du var bare lidt kort for hovedet
i dit svar = Generel holdning.

> Jeg har ikke set eller fået ét eneste spørgsmål om problemer i
> forbindelse med Thomas' opskrift.

- Nej. Det er klart. For så har folk allerede gjordt sig selv den
tjenste at gøre en indsats for at forstå hvad det er der foregår. Og
det stemmer jeg også for.

> [...]
> aner en hujende fis om? Det er langt lettere at sætte computeren
> sikkert op og at vænne sig til ikke selv at aktivere virusser.

Jeg anbefaler ikke nogen at installere noget som helst. Til gengæld
vælger jeg ikke at løse deres problemer ved i blinde at sige de skal
afinstallere firewalls og antivirus. Jo, begge programmer kan give
problemer og man kan eksperimentere med at disable dem. Men genrelt
at sige at de skal helt væk er forkert.

> Nej, fordi velmenende personer i årevis har tudet og tuder de
> ukyndiges ører fulde med at de skal bruge firewall og
> AV-programmer - helt uden at tage hensyn til deres
> forudsætninger og reelle behov.

Hvis du ikke ved om du har behov for et antivirus program, så har du.
Det er da klart at bedrevidende folk ikke har brug for den slags
programmer når de nu ved hvordan de alternativt beskytter sig. HVad
havde du regnet med?

> Det må du nok lære at leve med hvis ikke du kan styre dine
> fornemmelser.

Hvor er dine kommentarer langt ude. Skuffer mig nu lidt. Hvis du ikke
bryder dig om diskussioner, så fri dig dog for smerten det må være at
entrere et diskussionsforum!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-05 00:20

Palle Jensen skrev:

> Nå gud! Din sarkasme er jo ikke atypisk. Kan du ikke tåle en
> diskussion, så lad være med at svare.

Det er ikke mig der trækker mig ud af nogen debat hvis andre
putter mig i et killfilter. Det lød som om du havde problemer med
at jeg udtalte mig. Jeg anviste dig blot en løsning.

> Nu uddyber du jo at det ikke altid er den standard du anbefaler. Det
> er jo bedre og helt rart at du kan skelne imellem folks behov, og
> ikke kun dit eget.

Jeg anbefaler som udgangspunkt at man ikke installerer AV og FW.

Jeg har ikke sagt at den sætning er den eneste instruktion jeg
giver ukyndige (eller kyndige).

> Men jeg begrænser mig ikke til at sige at firewalls og AV programmer
> generelt er meningsløst.

AV-programmer tjener penge hjem til producenterne og øger kravene
til computerhardware. Det er jo nyttigt for nogle.

Der er opsætninger hvor en egentlig (ikke en 'personlig')
firewall er nødvendig, og der er også opsætninger hvor AV er
nødvendigt (mange brugere til samme computer eller AV på en
firewall til et LAN). Men en enkeltstående computer med én bruger
er noget andet.

> - Nej. Det er klart. For så har folk allerede gjordt sig selv den
> tjenste at gøre en indsats for at forstå hvad det er der foregår.

Nej, de aner stadig ikke en hujende fis om hvad der foregår. De
stoler på mit udsagn om at de vil være sikret ved at bruge
opskriften hvis de samtidig sletter ukendte mails uåbnede.

> Hvor er dine kommentarer langt ude. Skuffer mig nu lidt. Hvis du ikke
> bryder dig om diskussioner, så fri dig dog for smerten det må være at
> entrere et diskussionsforum!

Jeg forstår ikke at du tror *jeg* har problemer. Det er da dig
der brokker dig.

Fra : iaje iejfli

Dato : 27-01-05 08:11

On Thu, 27 Jan 2005 00:19:36 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Det er ikke mig der trækker mig ud af nogen debat hvis andre
>putter mig i et killfilter. Det lød som om du havde problemer med
>at jeg udtalte mig. Jeg anviste dig blot en løsning.

Jaja Bertel, nu snakker du igen udenom...

> [...]
>nødvendigt (mange brugere til samme computer eller AV på en
>firewall til et LAN). Men en enkeltstående computer med én bruger

Nej det er det ikke, behovet er sgu da det samme om man har et LAN
eller en almindelig bruger. At beskytte sig imod indtrængende og vira.

>Nej, de aner stadig ikke en hujende fis om hvad der foregår. De
>stoler på mit udsagn om at de vil være sikret ved at bruge
>opskriften hvis de samtidig sletter ukendte mails uåbnede.

Hvad mener du lige ??

>Jeg forstår ikke at du tror *jeg* har problemer. Det er da dig
>der brokker dig.

Netop derfor fatter du ikke hvad folk mener og det er jo netop det der
antydes.

Fra : Palle Jensen

Dato : 27-01-05 20:47

Den 27 jan 2005 mumlede Bertel Lund Hansen noget i denne stil:

> Jeg forstår ikke at du tror *jeg* har problemer. Det er da dig
> der brokker dig.

Lad mig gætte:

Når du svarer mig er det "saglig diskussion"

Når jeg svarer dig er det "Brok brok brok brok"

Synes stadg ikke du kommenterer min holdning til din holdning.

Jeg kender godt for og imod'erne. For det er det der er. Ikke bare:
"Ingen har brug for det skrammel".

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : PerX ...

Dato : 04-02-05 01:34

In article <lnbxaasg9ljf$.ecko13ft1e70.dlg@40tude.net>,
nospamfilius@lundhansen.dk says...

> Det er da den standard jeg anbefaler.

Nå det er din skyld alle disse vira spreder sig!

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-01-05 12:01

Nicolai <spam2005@nifo.dk> skrev 2005-01-24:
> [...]
> antivirus og firewall. Det ville give den sidste hastighed.
>
> Er det stærkt kritesabelt eller det der er værre? Jeg synes det er under al

Der fleste supportere vil kunne fortælle dig at personlige firewalls
og AV software giver enormt mange problemer.
Da internet supporten ikke får penge for at fejlsøge AV og FW må kunderne
enten slå det fra eller henvende sig til sælger af programmet.

Hvis windows er fornuftigt opdateret bør det at man slår AV og FW fra
ikke være et problem.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-05 12:47

> Der fleste supportere vil kunne fortælle dig at personlige firewalls
> og AV software giver enormt mange problemer.

No shit - har 15 år i branchen.

> Da internet supporten ikke får penge for at fejlsøge AV og FW må kunderne
> enten slå det fra eller henvende sig til sælger af programmet.

Den problemstilling er selvølgelig klar, men det er ikke optimalt hvis de
bare som standard beder folk slå alt fra.

> Hvis windows er fornuftigt opdateret bør det at man slår AV og FW fra
> ikke være et problem.

Hvis alle brugere var fornuftige og IT-kyndige var der slet ikke et problem
:)

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-01-05 12:56

> No shit - har 15 år i branchen.

> Den problemstilling er selvølgelig klar, men det er ikke optimalt hvis de
> bare som standard beder folk slå alt fra.

Tjaa det kommer jo an på hvor stor en del af problemerne det løser.
HVis det er inden for visse typer problemer er fx, 75% er det da et
ganske fornuftig grundholdning at have.

Hvis det kun drejer sig om 2% så er det mindre forståeligt.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Christian

Dato : 24-01-05 14:25

On 24 Jan 2005 11:55:53 GMT, Martin Schultz
<news2004@adsltips.invalid> wrote:

>Tjaa det kommer jo an på hvor stor en del af problemerne det løser.
>HVis det er inden for visse typer problemer er fx, 75% er det da et
>ganske fornuftig grundholdning at have.

En bekendt (som intet ved om computere) fik det råd fra en supporter
at slå firewall fra.

5 minutter senere var computeren kompromiteret (det var en windows
maskine).

Gæt hvem der kom til at rydde op fordi "du da vist ved lidt om
datamater..."

/Christian

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-01-05 14:34

Christian <christian@fabel.dk.nospam> writes:
> En bekendt (som intet ved om computere) fik det råd fra en supporter
>at slå firewall fra.

Hvis det hjalp på det problem, han søgte hjælp om, var det jo et
udmærket råd.

> 5 minutter senere var computeren kompromiteret (det var en windows
>maskine).

....men det tyder på, at der manglede lidt support fra anden side
(leverandøren af maskinen, leverandøren af operativsystemet eller
hvem man nu mener, burde have vejledt om opdateringer).

>Gæt hvem der kom til at rydde op fordi "du da vist ved lidt om
>datamater..."

Ja, der er et "hul" i forløbet. Hvem man præcist skal pege fingre
af, er lidt svært at komme med et éntydigt svar på.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 24-01-05 17:01

> Ja, der er et "hul" i forløbet. Hvem man præcist skal pege fingre
> af, er lidt svært at komme med et éntydigt svar på.

Jeg tror christian "ryddede op"

Fra : Sune Christesen

Dato : 24-01-05 14:36

> [...]
> enten slå det fra eller henvende sig til sælger af programmet.
> Hvis windows er fornuftigt opdateret bør det at man slår AV og FW fra
Det er til et vist punkt også i orden at de beder kunderne om det, jeg synes
dog at det kræver at de meget grundigt gør kunden klar over hvad de gør samt
hvad de kan rissikere ved at køre uden firewall/antivirus.
- Såfremt en kunde er på det niveau hvor vedkommende ikke selv har forsøgt
at slå f.eks. firewall fra for at lokalisere et hastighedsproblem, så synes
jeg heller ikke nødvendigvis man kan forvente at vedkommende har holdt sit
Windows opdateret, det forsømmer mange jo at gøre (hvilket en supporter burde
være klar over).

En helt anden ting er at vejene er uendelige for hvilke åndsvage forslag
nogen supportere kan komme med hvis de ikke kan finde problemet :), dermed
dog ikke sagt at dette tilfælde hører under den kategori.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-01-05 15:21

Sune Christesen <sune@activewebs.NOSPAMdk> skrev 2005-01-24:
> [...]
> nogen supportere kan komme med hvis de ikke kan finde problemet :), dermed
> dog ikke sagt at dette tilfælde hører under den kategori.

Fjernelse af AV og FW er ikke åndssvagt. Det kan løse mange underlige
problemer.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Sune Christesen

Dato : 24-01-05 15:26

> Fjernelse af AV og FW er ikke åndssvagt. Det kan løse mange underlige
> problemer.
Jeg synes du skulle læse mit indlæg før du svarer på det... Jeg skriver tydeligt
"en helt anden ting" og efterfølgende at jeg ikke påstår at dette eksempel
hører under denne kategori - altså kalder jeg det på intet tidspunkt åndsvagt.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-01-05 15:28

> [...]
> hører under denne kategori - altså kalder jeg det på intet tidspunkt åndsvagt.
Jeg har læst dit indlæg. Du kalder det åndsvagt ved at nævne det i denne
sammenhæng.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Sune Christesen

Dato : 24-01-05 15:47

> Jeg har læst dit indlæg. Du kalder det åndsvagt ved at nævne det i
> denne sammenhæng.
No offence, men jeg tror at jeg som personen der skrev indlægget ved lidt
bedre end dig hvad jeg kalder for hvad.
Jeg gør det meget klart i form af tre forskellige punkter ("en helt anden
ting", "dermed dog ikke sagt at dette tilfælde hører under denne kategori"
og ved at sige jeg mener det til et vist punkt er i orden) at jeg ikke finder
det åndsvagt at bede en kunde slå noget fra, tvært i mod skriver jeg at jeg
synes det er i orden såfremt kunden informeres grundigt om hvilke konsekvenser
det kan have.
Hvis jeg kaldte det åndsvagt, havde jeg nok ikke flere gange gjort opmærksom
på at jeg lige netop ikke finder det åndsvagt.

Jeg ved ikke om det kan skæres mere ud i pap, men jeg gider i hvert fald
ikke bruge flere kræfter på det.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : N/A

Dato : 24-01-05 17:06

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-05 17:06

Martin Schultz skrev:

> Tjaa du ved måske hvad intentionen med indlæget var. Det gør jeg ikke.
> Jeg kan kun forholde mig til det der står.

Øh ... det kræver jo lige at man kan læse.

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-01-05 17:08

Fra : Sune Christesen

Dato : 25-01-05 09:18

> Hvis det ikke havde relevans hvorfor kom resten så med?
Siden du er så god til at gætte, så vil jeg overlade det til din fantasi
- jeg gider i hvert fald ikke at spilde min tid på det her...

Sune Christesen